Nejvyšší nárůst, o celých sto dvacet procent, zaznamenala podle posledních čísel SPIR RTB inzerce, v ní se protočilo necelých 200 milionů korun. Celá scéna se zvětšila o tři procenta.
Nejvíce zadavatelé investovali do bannerové reklamy, která ale zaznamenala proti roku 2014 pokles o šest procent na 6,65 miliardy korun. Naopak investice do reklamních sítí, které zahrnují reklamu ve vyhledávání a v obsahových sítích, se zvýšily o 18 procent na 5,85 miliardy korun.
Optimistický je i výhled na letošní rok, kdy má podle účastníků výzkumu objem peněz v on-line reklamě přesáhnout 16,7 miliardy korun. Pro SPIR výzkum provedla agentura ppm factum.
Stále více peněz zadavatelé směřují do video a mobilní reklamy na internetu. V posledních třech letech vzrostl výkon videoreklamy dvojnásobně na 1,1 miliardy korun a mobilní display reklama 2,5násobně na 189 milionů.
Největším reklamním mediatypem zůstává ale nadále televize s 35,5 miliardami korun. Ta drží 45 procent trhu. Internet ale už dotahuje tisk, který za loňský rok hlásí 17,9 miliardy korun. Rozhlas se drží s osmiprocentním podílem na 6,4 miliardách.