normální soukromá firma je pyšná na to, že má značku mnoho let a maximálně jí jen trochu v běhu mnoha let "modernizuje". Prosadit značku do povědomí zákazníka je dost dlouhodobá a drahá záležitost. Ve světe se dělají pořadníky podle ceny značky (Marlboro, CocaCola, Nokia, atd.) které jdou do miliard dolarů. V českých veřejnoprávních ČT či ČRo mají jiný přístup ke značce - každých pár let je to příležitost dát nažrat kamarádům z peněz majitelů TV/R přijímačů povinně platících.
V současné době má stanice s oficiálním názvem Český rozhlas 2 - Praha v logu nápis „Praha“, ačkoli je zakázáno ji takto ve vysílání pojmenovávat, musí se používat přihlouplé „Český rozhlas dvojka“.
Když bude někdo vyrábět nové logo, použije oficiální název stanice, na kterém trvá Rada ČRo, nebo používaný název stanice, na kterém pro změnu trvá šéfredaktor Ostrý?
To není jen v českých veřejnoprávních organizacích, ale ve spoustě firem, kde se potřebuje zviditelnit nový manažment, který jinak nic zásadního nevykoná (to v tom lepším případě). Logo tak měnil Eurotel, v souvislosti se změnou majitele Paegas na T-Mobile, všechny banky (a Spořitelna ho chce měnit znova)...
T-Mobile byl něco jiného. Ale Eurotel měnil logo ještě před Telefonicou (pak měnil po druhé) a stejně tak Spořitelna logo vyměnila již pod Erste a nyní ho opět pod Erste chce měnit znova (prý se Erste vrátí k původní včele ještě.z dob R-U).
ČT se dlouhou dobu chovala konzervativně, ani Janečkovi změna loga neprošla (i když návrh se udělal), zato teď za Dvořáka se hledá, kudy peníze rozutrácet. Ovšem proti dětskému kanálu je to pakatel.
Důvod změny loga u ČRo nechápu, takže mi vycházejí jen 2 možnosti - přihrát prachy nebo se zviditelnit.
to co uvádíte je něco jiného. ČRo je stále tatáž firma.
T-mobile jen zavedl v ČR vlastní celosvětové logo s malou lokální úpravou , když koupil lokálního českého Paegase - úplně jiný vlastník, Podobně celosvětový Vodafone nebo O2 či Unicredit když koupila v ČR HVB/Živnobanku. Mimochodem třeba Unicredit v SRN zachovala značku HVB a v Rakousku Credit Anstalt, Stejně tak Erste zachovala zde zavedenou Českou spořitelnu, jen logo "modernizovali". Každý podle toho jak vyhodnotí náklady/výhody zavedení/držení značky. V ČRo si značku zjevně cení na málo, objektivně vzato mají pravdu, ale proč kvůli tomu vyhazují pomalu obrok několik milionů za nová loga ?
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.