Nejen Česká televize, ale i Český rozhlas bude mít vbrzku nové korporátní logo. Na jeho tvůrce vypsal výběrové řízení, do něhož se mohou zájemci hlásit do 4. září, informoval zpravodajský server Týden.cz. Zadávací dokumentace tendru se objevila na webu Českého rozhlasu a portálu veřejných zakázek ministerstva pro místní rozvoj. Rozhlas si nové logo ocenil na 2,5 milionu korun, dalších až 7,5 milionu korun bude stát uvedení nové korporátní identity do praxe.
K TÉMATU: Český rozhlas se inspiruje veřejnoprávní televizí. Chce kompletně změnit tvář
Nové logo by neměl nést pouze rozhlas jako celek, ale i všechny jeho stanice, umělecká tělesa, soutěže a projekty. „Sada logotypů by měla tvořit jeden vzájemně kompaktní a jednotný celek, který bude souznít s mateřskou značkou Český rozhlas, bude odpovídat charakteru a poslání instituce a působit moderním a nadčasovým vizuálním dojmem. V této souvislosti je cílem rovněž vytvoření odpovídajícího vizuálního stylu pro ČRo a výše uvedené portfolio značek,“ uvedl rozhlas v zadávací dokumentaci tendru.
ČTĚTE TAKÉ: Negativní reakce na logo ČT jsem čekal, říká jeho tvůrce Aleš Najbrt
Současné logo z let 1995 a 1996, které pro Český rozhlas vytvořila agentura Men on the Moon, přestane rozhlas využívat v příštím roce. Novou identitu si „nadělí“ v devadesátému výročí zahájení pravidelného vysílání Československého rozhlasu, jehož následníkem ČRo je. Česká televize je ve změně korporátní identity dál, nové logo od Studia Najbrt začne používat už letos na podzim, od 1. října. Zároveň změní vizuální podobu programů ČT 1 a ČT 2.