Vlastní kreativní centrum zřídí od ledna příštího roku veřejnoprávní Český rozhlas. Nový tým by měl být podle náměstka generálního ředitele pro program a vysílání Reného Zavorala schopen pracovat s novými podněty, ať už půjde o novou programovou řadu nebo návrh na rozhlasový seriál. V oblasti multimedializace se budeme věnovat například systému ověřování informací, vytvoření citátoru, zkracovače či monitoringu emocí,
uvedl Zavoral, který plán představil minulý týden na Valném shromáždění Evropské vysílací unie EBU v Praze v rámci rozhlasového projektu Vize 2020.
K TÉMATU: Digitální experiment Českého rozhlasu v Praze začne 6. srpna. Plným výkonem ze Žižkova
Citátor a zkracovač mají pomáhat lepšímu šíření obsahu Českého rozhlasu na sociálních sítích. Rozhlasový obsah má díky těmto aplikacím vypadat lépe, čistě, přehledně – bude vybízet k rozkliknutí a zároveň přinese na první pohled jasnou informaci, že jde o obsah z Českého rozhlasu. V oblasti multimedializace rozhlas bude klást důraz i na rozvoj datové žurnalistiky. Dalším z cílů Vize 2020 je také zdokonalení komunikace s posluchači a se zaměstnanci Českého rozhlasu. Rozhlas chce zavést tzv. „ambasadorství“ – zapojení významných osobností veřejného života či vědy do vzdělávání pracovníků rozhlasu.
Vize 2020 je klíčovým projektem EBU, díky němuž by si měli veřejnoprávní vysílatelé uchovat svou jedinečnost a nezastupitelnou roli ve společnosti. Český rozhlas na tuto výzvu velmi rychle zareagoval, protože chce být i nadále moderním a sebevědomým médiem, které určuje trendy,
vysvětlil generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan.