"Trebas ten, kdo hleda odpovidajici kvalitni text k tomu obrazku."
Kolik je tekovych? Jednotky %?
"Ale pokud na zdrojovych webech je obecne kulovy, tak je fakt, ze tam nikdo nepoleze, ze."
Takze na zdrojovy web pro jistotu ani nepolezou. Fakt nadhera.
Voni programujou? God save us!
Trebas ten, kdo hleda odpovidajici kvalitni text k tomu obrazku. Ale pokud na zdrojovych webech je obecne kulovy, tak je fakt, ze tam nikdo nepoleze, ze.
Kuprikladu pokud budu hledat neco o motorech a uvidim kvalitni obrazky motoru, mrknu na zdroj, jestli tam k tomu taky neco peknyho pisou ... jenze v 90% pripadu zjistim, ze ten obrazek (dost casto odnekud vykradeny) je jen prifaren k nejakemu plku (typu "motory maji pry vetsi spotrebu nez se udava") ... a tim to konci.
Kvalitni web tudiz nemuze mit absolutne zadny problem (stejne jako ho nemel nikdy v historii pri ruznych upravach algoritmu). Ano "SEO" weby budou v....
Korektne nastavena proxy naopak zajisti, ze se z gemiusu nebude stahovat nikdy nic. A jelikoz prakticky vsichni maji na prakticky vsem nastaveno "nocache", tak na to kazda rozumne nastavena proxy zcela kasle.
Provozovatel te proxy si hradi tu svoji lilnku a rozhodne neni v jeho zajmu aby mu pres ni nekdo tlacil naprosto zbytecna data.
A ve finale, neni ani v zajmu zadavatele reklamy aby se zobrazovala nekomu, kdo nema o jeho produkty zajem. To lze naopak povazovat za podvod konany na zadavetele reklamy.
Ted me tak napada, du na jednom routriku jedne sitky nastavit na IPcka tyhle zhuverilosti reject, aspon si nebudou useri stezovat, ze se jim to zobrazuje pomalu ...
Korektne nastavena proxy a korektne udelane stranky zajisti, ze se vzdy dotahne obsah, ktery se nema cacheovat. Tedy napr. merici kody gemiusu, dynamicky obsah generovany ajaxem a podobne.
Provozovatel nema problem s tim, ze stranka, ktera se cacheuje na serveru, se bude cacheovat i na transparent proxy po ceste, ale urcite by chtel, aby se mu zapocitala navstevnost a dotahly se reklamy. Z toho zije, uzivatel nijak jinak (u neplacenych sluzeb) sluzby nehradi.
Konečne presná analógia!
Mimochodom, všimol som si zaujímavé chovanie zo strany niektorých webov. Nechajú si obrázok zaindexovať a neskôr ho stiahnu s odkazom na stránku. Dôsledok je ten, že pri pokuse o zobrazenie obrázku v plnej velkosti priamo vo výsledkoch vyhľadávania sa nezobraví obrázok, ale stránka.
Rád by som dal príklad, no nenašiel som nič rozumné, tak snáď nebude vadiť ukážka na fotke Jessica Alba:
google.sk/search?q="What+Does+Jessica+Alba+Eat%3F"+site:musclemeasure.com/celebrity-women/jessica-alba-beach-and-movie-star-body&tbm=isch
jeden z 3 obrázkov presmeruje na stránku. Je to len špekulácia, no myslím si, že to môže byť zámer, pretože konkrétne ten obrázok ktorý stiahli bol dosť vysoko vo výsledkoch.
Když jsme u Bingu, tak jeho problém je hlavně v mizerných výsledcích v češtině. Nicméně když jsem tu a tam pro zajímavost zkusil nějaké hledání v angličtině, tak mi přišly častěji relevantní výsledky Bingu než Googlu. V CZ to ale bylo výrazně opačně a jelikož hledám jak v EN, tak CZ, tak je "průměr" u Googlu lepší a hledat každý dotaz jinde mě nebaví. Kdyby ale Bing dotáhl tu češtinu, tak si vůbec nejsem jistý,zda bych na něj nepřešel plno a asi bych nebyl sám.
Ono je to trochu jinak. Když necháte kolo na náměstí, tak musíte počítat s tím že si ho okolojdoucí můžou prohlížet. A je jedno jestli si ho prohlížejí i s okolím, nebo jestli se dívají dalekohledem jen na to kolo. A už úplně jedno je jestli někdo provozuje službu která komukoli umožní se dívat dalekohledy na to na co zrovna chce.
On přece prakticky nikdo tu základní synergii obsah-vyhledávač nerozporuje. Jen ať Google hledá, to tvůrcům obsahu pomáhů a peníze z reklamy při hledání si vyhledávač plně zaslouží.
Problém je ovšem v tom, že že Google se dlouhodoběji snaží nenápadně posunout nad rámec hledání, nejprve u citací a různých náhledů, teď u obrázků. A tady už se podle mého názoru místy nedá mluvit o hledání a odkazech, tady začíná jít skutečně o užití díla. A argumentace "my vás nebudeme užívat, ale ani vyhledávat" hraničí s vydíráním...
Pointa je v tom, že pokud už google jejich obrázky využívá (a já myslím, že ano), je základní otázkou, zda tak činí bez souhlasu, nebo se souhlasem.
Náš zákon říká, že souhlas může být i konkludentní, faktem je, že je to automatizovaný systém, a kdokoliv, kdo svoje fotky na internetu vystaví, musí počítat s tím, že google je indexuje a použije. Nic mu nebrání si dát na stránky norobots, nebo učinit jiná vhodná technická opatření, aby robot stránky nechal napokoji.
Když necháte svoje kolo volně opřené na náměstí, musíte počítat s tím, že si ho někdo půjčí a projede se na něm.... když ho pak zase vrátí, nedělal bych z toho vědu, měl jste si ho zamknout. Pokud tím vydělá, chci z toho podíl. Nastartované auto taky na parkovišti před supermarketem nenecháte. Google tím jistě vydělává, takže je otázka, jestli se chce s majiteli stránek podělit o zisk, ovšem pak se majitelé stránek nesmí divit, že jim ho zase na druhé straně třeba naúčtuje v ceně reklamy :)))))
Vydavatelé mají jednoduchou možnost, jak na to zareagovat, prostě požádat google, aby obrázky z jejich stránky vynechal... ale nesmí se pak divit, že je třeba vynechá úplně, nebo jim nedá slevu na reklamu, kterou mají ti, co se nebrání... obě strany se navzájem potřebují a je to o vyjednávání podmínek.... google teď trochu zatlačil, ale nedělal bych z toho hned aféru o porušování zákona, není to spíš citace? :)