1. Tento kanál má zaujmout skupinu diváků, kteří se pravděpodobně vůbec nedívají na televizi - není špatně cílený?
2. Slabší pokrytí území signálem
3. Neschopnost některých diváků si program uložit do svého přijímače
4. Televizní rozvody nemají ještě upravený příjem
5. Individuální antény jsou nastaveny na jiný směr (chtělo by to rotátor)
atd.
Ad1) Částečně pravda - má zaujmout skupinu diváků, kteří momentálně TV moc nesledují nebo jen málo. Ke splnění takového cíle ale rozhodně nestačí týden nebo 2.
Ad2) Ani ne. Velká města jsou pokryta, v těch menších není tolik diváků. Navíc, pokrytí se bude zlepšovat.
Ad3) Diváci ČT Art jsou ti s vyšším IQ. Pokud si ani přesto netroufají ladit, nemají problém sehnat si někoho, kdo jim to udělá.
Ad4) Ano, obecný problém STA. Tady nezbývá než tlačit na SVJ, družstva, obce, atd.
Ad5) Podle lokality. Ale opět si myslím, že diváci ČT Art si umí sehnat takové lidi, kteří se jim o to postarají.
Ne, to v dnešní době mnoha kanálů vůbec nic neznamená. To stačí, aby některá jiná televize ve stejnou dobu taky vyhmátla stejnou cílovou menšinu a nic s tím neuděláte.
Je třeba si uvědomit, že takovýto menšinový kanál nemíří na stále stejnou menšinu, která si to zapne a čumí na to furt (to je princip komerčních kanálů), ale míří na různé menšiny.
Z hlediska efektivnosti veřejné služby - to není totéž jako efektivita nákladů - je třeba sledovat dlouhodobý zásah (různých) cílových skupin. Tedy zda se potkává zájem cílové skupiny s časem vysílání. Toto je ovšem dlouhodobá záležitost a rozhodně se to neprojeví na denní sledovanosti.
Necelých 8 tisíc diváků u nejsledovanějšího pořadu je skutečně tragédie, a to i když jde o silně menšinový kanál. ČT samozřejmě nemusí hledět na sledovanost, ale určitá míra efektivity náklady-výkon by u ní být měla. Výroba pořadů něco stojí, to samé distribuce signálu. Když je výsledkem sledovanost v řádu jednotek tisíc diváků, je to průšvih. U Artu by to měly být nízké desetitisíce, průměrný share okolo 0,50% a ne pod 0,10%.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.