Hlavní navigace

Chcete e-shopu vrátit ledničku? Obchodník si ji nově možná bude muset odvézt

22. 6. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Evropský parlament bude zítra hlasovat o kompromisním znění směrnice o právech spotřebitelů, které se podařilo vyjednat s členskými státy Evropské unie. Návrh se dotýká i internetového obchodování. Pokud návrh projde, obchodníci se budou muset postarat o odvoz těžko přepravitelného zboží, které se zákazník rozhodne vrátit v zákonné lhůtě. Spotřebiteli by tedy odpadla starost, jak vrátit třeba ledničku, se kterou není spokojen. Po odstoupení od kupní smlouvy podle nového návrhu musí obchodník…

Evropský parlament bude zítra hlasovat o kompromisním znění směrnice o právech spotřebitelů, které se podařilo vyjednat s členskými státy Evropské unie. Návrh se dotýká i internetového obchodování. Pokud návrh projde, obchodníci se budou muset postarat o odvoz těžko přepravitelného zboží, které se zákazník rozhodne vrátit v zákonné lhůtě. Spotřebiteli by tedy odpadla starost, jak vrátit třeba ledničku, se kterou není spokojen. Po odstoupení od kupní smlouvy podle nového návrhu musí obchodník vrátit zákazníkovi peníze do 14 dnů namísto současných 30 dnů. 

Interka tip

Do kompromisního návrhu se však nepodařilo prosadit, že uvnitř Evropské unie nesmí prodejci odmítat prodávat zboží do jednotlivých členských států. Poslankyně evropského parlamentu Zuzana Roithová tímto opatřením chtěla zabránit diskriminaci, kdy například služby typu iTunes odmítají české zákazníky. Evropský parlament můj návrh podpořil v prvním čtení, návrh byl ale maďarským předsednictvím zablokován a ustanovení z kompromisního textu vypadlo, říká česká europoslankyně. 

Zdroj: tisková zpráva

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.