Hlavní navigace

Chrome OS a Android si podle šéfa Googlu nemají konkurovat

10. 8. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Eric Schmidt, šéf Googlu, se doslova rozplývá nad rozmachem systému Android, za nímž americký internetový kolos stojí. Aktuálně se prý denně prodává zhruba 200 000 zařízení s tímto systémem. Před dvěma měsíci bylo hlášeno poloviční číslo. Eric Schmidt uvedl, že výsledky Androidu už jsou viditelné i na nárůstu mobilního hledání, takže si může šéf Googlu mnout ruce hned dvojnásobně. Zároveň na konferenci Techonomy 2010 ujistil, že tyto povzbudivé výsledky Androidu nemění nic na odhodlání Googlu…

Eric Schmidt, šéf Googlu, se doslova rozplývá nad rozmachem systému Android, za nímž americký internetový kolos stojí. Aktuálně se prý denně prodává zhruba 200 000 zařízení s tímto systémem. Před dvěma měsíci bylo hlášeno poloviční číslo. Eric Schmidt uvedl, že výsledky Androidu už jsou viditelné i na nárůstu mobilního hledání, takže si může šéf Googlu mnout ruce hned dvojnásobně. Zároveň na konferenci Techonomy 2010 ujistil, že tyto povzbudivé výsledky Androidu nemění nic na odhodlání Googlu uvést také Chrome OS. Někteří komentátoři v minulosti vyjádřili obavu, že by Google své dobré našlápnutí mohl zhatit zbytečným tříštěním sil.

Eric Schmidt si to ale nemyslí a to už třeba proto, že Chrome OS bude zacílen na úplně jinou kategorii zařízení. Bude se tedy pohybovat na jiném trhu resp. v jiné jeho části. Chrome OS se má premiérově objevit na cloudových netboocích s klasickou hardwarovou klávesnicí a bez vlastní paměti pro dlouhodobé ukládání uživatelských dat. V první vlně zařízení s Chrome OS budou modely s ARM procesory i modely založené na technologii Intelu. Android slaví úspěch především na poli chytrých telefonů, ale mohl by začít vystrkovat pomyslné růžky i mezi tablety. (CNET News)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).