Hlavní navigace

CME má zájem o polskou televizi Puls, ze které se stáhl Murdoch

9. 6. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

9. 6. 2009

Mediální skupina CME, která na českém trhu kontroluje televize Nova, Nova Cinema a Nova Sport, má zájem znovu vstoupit i na polský trh, kde kdysi rozjížděla plnoformátovou televizi TVN. Podle týdeníku Euro se CME zařadila mezi strategické investory, kteří mají zájem o koupi polské televizní stanice TV Puls. Tu v minulém roce opustil Rupert Murdoch, který měl zájem z Pulsu vybudovat polskou pobočku televize FOX. Informuje o tom server týdeníku Euro.

ČTĚTE TAKÉ:
Murdochova cesta k digitální televizi v Polsku
Murdoch plánuje na 28. října přeformátování polské televize Puls
Murdochova polská televize Puls se přejmenuje na Fox Polska

Dohromady má zájem o vstup do televize Puls sedm investorů i přesto, že tato stanice má jen minimální sledovanost a disponuje jen třetinovým pokrytím území Polska a její průměrná sledovanost se pohybuje jen okolo jednoho procenta. Po vypnutí analogového vysílání ale bude mít k dispozici celoplošné digitální pokrytí v DVB-T, a díky tomu se pro mnoho investorů jeví jako strategická investice.

MKT nástroje 2 tip

Web Euro.cz cituje analytika Patricka Vyroubala ze společnosti Atlantik FT, podle kterého nebude CME u této potenciální akvizice postupovat nijak agresivně. Vzhledem k tomu, že by koupě TV Puls do budoucna vyžadovala větší investice, tak tuto akvizici v současných podmínkách vidíme jako málo pravděpodobnou, jelikož prioritou CME je nyní likvidita, tvrdí Vyroubal.

Televize Puls vznikla v roce 2001 jako čistě rodinná stanice zaměřená na křesťanské vysílání. Dala přirovnat k ostravské televizi Noe, ovšem s tím rozdílem, že Puls nevysílá jen přes satelit, ale má několik poměrně významných pozemních vysílačů. Po vstupu mediálního magnáta Ruperta Murdocha se stanice přeformátovala na plnoformátový kanál, ale nedošlo ke změně názvu na FOX Polska, jak se původně předpokládalo. Murdoch se totiž z východní Evropy loni stáhl kvůli začínající ekonomické krizi.

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.