Nejen českou verzi MTV, ale také ženský kanál TV Doma spustí ještě v letošním roce majitel televize Nova, bermudská společnost CME. Druhý zmiňovaný program by přitom měl odstartovat již koncem tohoto měsíce. Vysílat bude sice ze Slovenska, kde jej připravuje tamní nejsledovanější televize Markíza, přes kabel a satelit by ale měl být dostupný i divákům v České republice.
K TÉMATU: Druhý kanál Markízy by měl začít koncem léta, v přípravě i další
Na programu TV Doma se přímo podílí i Nova. Ve vysílání se tak znovu objeví například kompletní řada nekonečného seriálu Ulice, který neuspěl na hlavním programu Markízy. Ženský kanál původně chtěla v Česku provozovat televize Prima, a dokonce pro něj získala vysílací licenci. Původní projekt Prima klub ale přejmenovala na televizi R1 a spustila jako dopolední regionální vysílání svého druhého programu Prima Cool.
ČTĚTE TAKÉ: Česká MTV od Novy odstartuje 29. listopadu, už odpočítává na internetu
Jestliže TV Doma vzniká na Slovensku a bude vysílat i pro české diváky, česká MTV, produkovaná televizí Nova, bude vysílat i pro diváky na Slovensku. Nova tedy bude mít od letošního podzimu hned čtyři tematické kanály: Nova Cinema, Nova Sport, MTV Czech a TV Doma. Markíza tři: TV Doma, MTV Czech a Nova Sport, u které CME vážně uvažuje o přejmenování na Markíza Sport a lokalizování části programu přímo na Slovensko.
GLOSA: Dilema CME s tematickými kanály: synergie versus značky
Projektem TV Doma a hudebním kanálem MTV, ale také přejmenováním Novy Sport na Markízu Sport by měla slovenská Markíza dohnat zpoždění oproti konkurenční televizi Joj. Ta spustila svůj druhý program, filmový kanál Joj Plus, již v loňském roce a minulý týden s ním dosáhla více než tříprocentního podílu na trhu. Pro porovnání: to je více, než dosud v Česku dosáhla plnoformátová digitální televize Barrandov.
Podíl samotné Markízy na divácích přitom neustále klesá. Během letošního léta meziročně klesl až o pět procentních bodů, a Markíza se stabilně pohybuje pod hodnotou třiceti procent. Konkurenční Joj stále častěji ataktuje dvacetiprocentního hranici podílu na trhu a společně s Joj Plus se pomalu blíží podílu Markízy.