Hlavní navigace

Názor k článku Co nabízí Sféra? od Marko Zekič - Děkuji za názory zúčastněných a za vyvolání podnětné...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 5. 2000 10:24

    Marko Zekič (neregistrovaný)
    Děkuji za názory zúčastněných a za vyvolání podnětné diskuse.
    Na uvedené názory bych si dovolil reagovat.

    ad Porušování autorského zákona

    existují dva pohledy na věc

    První - naše společnost jedná protiprávně, když zdroje rámujeme a používáme tak naši navigační lištu.

    Druhé - nejednáme protiprávně, rámovanim a používáním naší navigační lišty nezpůsobujeme nikomu žádnou právně postižitelnou ani jinou újmu.

    Tedy tím co děláme a jak to děláme (tedy navigační lišta obsahuje odkaz na cílový zdroj a upozornění, že se nejedná o náš obsah) splňujeme podmínky dané autorským zákonem.

    Kromě toho naše snaha jasně směřuje k tomu, aby u nás byli odkazy, které uživatele vyloženě směřují k návštěvě cílového serveru a tak mu přinášíme další uživatele. Naše práce nespočívá ve zneužívání cílových zdrojů, ale v přidané hodnotě pro naše uživatele.

    ad 750 kč za 1000 shlédnutí

    Jsem rád, že se k této otázce skuteční odborníci. Já sám pracuji v oblasti inzerce na internetu 5 let. Tehdy se začínalo s cenami na jiném základě - inzerce se prodávala nikoliv na shlednutí ale na určité časové období. Potom příšli ceny za tisíce shlednutí a byli někde kolem 250-300 Kč. Teď jsou ceny v průměru na 500 kč a budou stoupat, logicky, stejně jako vzrůstá dosah internetu. Takže je jen otázkou historicky krátké doby, kdy všichni zvednou ceny až k této hranici a překonají ji. Taky musíme brát v úvahu to, že tato cena není běžná - týká se jasně definované cílové skupiny a ta je vždycky dražší. Běžná cena inzerce je u nás na standardní úrovni.
    A ještě jedno malé upozornění - nevím jestli to dotyční pánové zaregistrovali, ale více než podstatná část internetové inzerce proudí na servery přes agentury a a ty si zadaji sve proviza a bonusi a negociační poplatky. Prakticky není vyjímkou, že se takové agentuře (která zastupuje velkého klienta) odvede 40-50% z uvedené ceny. Prostě se internetová reklama stává součástí standardního velkého světa reklamy.


    Tak doufám, že jsem Vás svým sáhodlouhým vysvětlením příliš nenudil a podařilo se mi alespoň trochu osvětlit naše postoje.









Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).