Hlavní navigace

Computerworld v USA po 47 letech na papíře končí, český se mění na měsíčník

Autor: Computerworld
David Slížek

Jeden z nejznámějších IT časopisů po necelých padesáti letech opouští tištěné vydání a nadále bude existovat jen na webu a jako digitální časopis.

„Stejně jako řada dalších skvělých titulů se i my vydáváme cestou přirozené evoluce v mediálním průmyslu. Koneckonců, i vlaky kdysi byly poháněny parou; Computerworld se přesouvá z papíru k elektronům,“ píše v úvodu oznámení o konci tištěné verze současný šéfredaktor amerického Computerworldu Scot Finnie.

Poslední papírové číslo vyšlo právě dnes, 23. června (první číslo vyšlo 21. června 1967). Dál bude Computerworld, jehož papírová verze se v USA chlubila více než milionovým nákladem, vycházet jen na webu. Ten má ještě letos projít zásadním redesignem, který má více zviditelnit delší články na úkor kratších zpráv.

Od začátku srpna časopis vydávaný firmou International Data Group (IDG) předplatitelům nabídne také novou verzi digitálního vydání pro počítače či tablety, která má podporovat dotykové ovládání.

První číslo Computerworldu, které vyšlo 21. června 1967. Další zásadní titulní strany najdete v této galerii.
Autor: Computerworld

První číslo Computerworldu, které vyšlo 21. června 1967. Další zásadní titulní strany najdete v této galerii.

Česká mutace Computerworldu papír zatím opouštět nehodlá. Časopis, který dnes vychází jako čtrnáctideník, od října ale plánuje změnu periodicity, potvrdil Lupě šéfredaktor Radan Dolejš

„Česká pobočka je na dění v americké centrále poměrně nezávislá, i přesto se ale periodicita tuzemského Computerworldu mění. Nebude to již čtrtnáctideník, ale bude vycházet v měsíčních cyklech, a to od začátku finančního roku. V souvislosti s touto změnou budeme více podporovat internetovou verzi Computerworldu.“

Podle dubnových (ještě neauditovaných) čísel ABC ČR časopis v ČR vychází v nákladu 8000 kusů a za plnou cenu prodal 1581 výtisků – drtivá většina (1313) přitom šla přes předplatné. Největší množství vytištěných výtisků (celkem 5 867) spadá do tzv. distribuovaného nákladu, který znamená prodeje výtisků za 35 – 50,99 % ceny. 

Jen 84 výtisků časopis prodal v elektronické podobě. „Elektronická verze časopisu vychází již přes rok ve spolupráci s Wooky, Floovie a Publero, kde se čísla prodejů pohybují měsíčně v desítkách kusů,“ potvrzuje Dolejš.

„V minulosti jsme měli (stále nabízíme, ale už nepropagujeme) mobilní aplikace našich webů pro všechny významné mobilní platformy, ale ty se neosvědčily. Místo toho jsme přešli u našich webů na responzivní design,“ dodává.

Našli jste v článku chybu?