Vlákno názorů k článku
Contactel: Bez kontaktu
od info - Komunikace Contactelu
---------------------------------------
Datum: Tue, 9 Oct 2001 10:53:51 +0200
Dobry...
Komunikace Contactelu
---------------------------------------
Datum: Tue, 9 Oct 2001 10:53:51 +0200
Dobry den,
predem mailu se omlouvame za veskere zpusobene problemy.
Zakaznici byvaleho Cesnetu (jejich dial-up ucty) byli prevedeni na
platformu Contactelu. Prevedeni byli platici zakaznici, kteri existovali v
databazi billingu a soucasne v Tacacsu. Bohuzel, jak jsem byl informovan,
cast zakazniku nebyla prevedena, ackoliv mela byt, tito zakaznici by meli
byt opraveni behem dneska.
Druhy problem, ktery s prvnim castecne souvisi, je u zakazniku s
fixnimi IP adresami. Tito zakaznici v soucasne chvili fixni adresy
nedostavaji, takze nemohou napr. prijimat postu pomoci SMTP protokolu. Na
naprave pracujeme, ale bohuzel Vam v tuto chvili nedokazu rici, kdy bude
problem opraven.
Prosim, odkazujte veskere zakazniky na nase oddeleni pece o
zakazniky (02/55755575).
S pozdravem,
--
Petr "Orin" Barta
Unix Administrator
Contactel, s.r.o.
Vinohradská 174, 130 19 Praha 3
E-mail: Petr.Barta@contactel.cz
------------------------------------------------
Datum: Tue, 9 Oct 2001 11:05:42 +0200
Diky za info.
Pro upresneni.
1. Jsou funkcni (a budou) cisla 0971-104411 i 0971-101211 ?
2. Jak lze overit, ktery klient ma fungovat a ktery ne (nevime kdo plati
kdo ne, tedy alespon my v uzlu to nevime.)
Napr. loginem na gvs.ctt.cz (a bude tento server dale funkcni?)
nebo CISCO nebo jak?
Klineti obvykle sve login a heslo znaji, pripadne podstatnou cast
zname primo my.
3. Jsou IP na dilaup v reverzech a jaky je rozsah techto IP?
Dekuji.
----------------------------------------------
Datum: Tue, 9 Oct 2001 13:54:46 +0200
> help-line je plne vytizena a operatori ne moc znali problemu dle toho
> jak nas informuji zakaznici - primlouval bych se za moznost otestovat
> kdo ma moznost pripojeni, mam tady cca 6 urgentnich zakazniku
> u kterych
> bych potreboval na 100% vedet, kdy se jim to rozebehne.
> Jinak pevne IP adresy je hodne velky problem, jak jsme psal
> maji je dva
> centralni velkosklady pro stredni evropu a v tomto okamziku
> bez pevne IP
> jiz 2 pracovni dne stoji - toto by bylo treba resit velice urgentne.
>
> S.V.
> Zakazniku ProActive s pevnou IP adresou se problem netyka?
> > Ano, s nasledujicim doplnenim (dekuji kolegovi Kocurkovi):
> > V lokalitach Liberec, Pardubice, Olomouc, Jicin a Plzen je spatna
> > konfigurace Cisco - nedojde k overeni platneho uz. jmena a hesla. V
> > Plzni by mel pristup fungovat pres cislo 0971101211.
>
> Vzhledem k tomu, ze by ta rekonfigurace mohla byt hotova cca za 2
> min., me pripada nelogicke nekolikahodinove cekani na presmerovani
> Telecomem...
> Diky.
> Bod 3. neni kriticky, jsme schopni jej osetrit prozatim sami,
> ale rad bych rozsah znal, kvuli omezeni a bezpecnosti.
> Nerad mam sluzbu otevrenou celemu svetu.
>
> Bod. 2. Asi to neni ve vasi kompetenci, ale CTT by melo mirne
> prehodnotit postoj "pokud je problem volejte peci o zakaznika".
> To obvykle neresi onen problem, ale vyvolava dalsi.
> Na nas se klienti obraceji s obecnymi pozadavky soucasti kterych
> je i pripojeni dialupem ve smyslu "chci byt k Internetu, vyreste to".
> Pokud pak pri problemu sdelim, volejte nekam na "Peci", vysledek
> je "tak si vse (ne jen dialup) sbalte a odchod".
> Nuti me to hledat takova reseni (providery), kde mohu klienta
> opravdu opecovat a opecovavat.
> Nicmene toto je nazor muj a Vas muze byt jiny.
> Zakazniku ProActive s pevnou IP adresou se problem netyka?
Dobry den,
samozrejme souhlasim se vsemi nazory, ktere rikaji, ze je tento
problem potreba urgentne resit, a mohu Vas ujistit, ze je to prioritni ukol.
V tuto chvili je odstranen hlavni problem tykajici se prihlaseni s pevnymi
IP adresami, prihlasovani s fixni IP adresou by tedy melo byt v principu
funkcni. Tento problem se tyka (tykal) i zakazniku IPA s pevnou adresou - v
tuto chvili mezi byvalymi Cesnetimi zakazniky a zakazniky IPA co se tyce
autorizace v radiusu neni zadny rozdil. Bohuzel stale pretrvavaji problemy s
prihlasovanim v nekterych uzlech, takze jeste docasne muze trvat problem.
Behem odpoledne by vsak mel zmizet uplne.
Zmeny konfigurace nemohu nijak komentovat.
Prehodnoceni postoje "volat peci o zakaznika" skutecne neni v me
kompetenci, a nebudu tuto otazku ani nijak komentovat.
Pane "Info", vy jste ale frajer ! Dát na web mailovou komunikaci, kde dáte v plen jen jméno toho druhého, navíc komunikaci interní povahy, to vyžaduje notnou dávku odvahy. Opravdu, smekám klobouk před "statečným Infem".
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).