Hlavní navigace

Názory k článku Contactel: Bez kontaktu

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 10. 2001 8:16

    Hugo (neregistrovaný)
    Je to hrůza, s CTT je to stále ta samá písnička, rozumní lidé už jsou dávno u jiného operátora...
  • 11. 10. 2001 8:46

    256 (neregistrovaný)
    se vubec divim ze jste se pres telefony probil az k provozni reditelce... ;)
  • 11. 10. 2001 9:07

    Dusan Bolek (neregistrovaný)
    Take jsem mel s touto firmou co docineni. Podedila nas bezdrat u CESNETu. Ja jsem sice na CESNET nadaval, protoze to kazdou chvili nechodilo, ale zase mel clovek kontakt primo na technika a dalo se s tim neco delat.
    U Contactelu clovek zavolal nejake s prominutim pipce na Helpdesk, ta nevedela ktera bije takze si zapsala nacionalie a svuj dojem z toho co nefunguje, no a kdyz jste meli stesti, tak do trech ctyrech hodin se ozval nekdo kdo tomu rozumnel.
    Nejhorsi bylo, ze ja vetsinou vedel kde je problem, protoze nektere veci se daji otestovat i zevnitr, jenze pipce jste to nevysvetlil a technik zavolal odpoledne s tim, ze uz tu chybu nasel. :-(
    Klasika, hlaska pipce: "Spadla Vam DNSka" (ne ze by mne to vadilo mam k dispozici minimalne ctyri dalsi zalozni, ale proc jim to nerict).
    Dotaz od technika za ctyri hodiny: "Hlasili mi, ze Vam nejede pripojeni, ja jsem to ale pingnul a funguje to. Nemate problem s konfiguraci ?" :-)
  • 11. 10. 2001 9:19

    John Doe (neregistrovaný)
    Dobry den,
    proc me to neprekvapuje? Protoze clovek, ktery jenom trochu tusi o takovehle ohromne migraci z Danska do Prahy, vi, ze bez poradneho otestovani a zatezovych testu to proste nevyjde.
    Co si budem nalhavat, myslite si, ze nejake testy provedeny byly??? Treba na webmailu??? Vime vsichni jak to bylo.

    Proc neni na nove platforme IMAP4???
    Vi Buh nebo ti, kteri vedi, ze IMAP potrebuje kvalitni stroje, ne stroje, ktere 2 lidi shodi.

    Byl jsem vzdycky zastancem kvalitniho pripojeni od CTT, ale ted, omlouvam se vsem komu jsem doporucil pripojeni od CTT.

    Sbohem Contactele...God saves your souls...

    Dokud budou ve firme jedinci, kterym jde primarne o osobni pozitky, ze pane MJ (mit dobry plat, nechodit do prace, jezdit BMW a myslet si, ze jsem reditel zemekoule), pujde bohuzel a je mi lito tech, kteri makaj, tato firma do kytek.
    Nepomuzou tomu ani skvele PR zpravy a lhani si do kapsy.
  • 11. 10. 2001 12:12

    PTF (neregistrovaný)
    Contactel je ve srovnání se svou konkurencí stále nejlepší! Chápu, že výpadky nikoho nepotěší a navíc reakce Contactelu mohly být rychlejší a "zákaznicky přívětivější", ale to nic nemění na tom, že Contactel má v současnosti pravděpodobně nejlepší platformu ve střední Evropě a málokteré jiné ISPíčko ho v krátké době v tomto dotáhne.
  • 11. 10. 2001 16:44

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Rozumím (nechápu), že se nepodepíše člověk, který nadává, ale nerozumím (chápu), proč se za jméno stydí člověk, který chválí.
  • 11. 10. 2001 20:41

    lada (neregistrovaný)
    ... já bych chtěl bejt taky tak chytrej jako vy. Takovou partičku insájdrů aby Lupou pohledal :-)
    Báj
  • 11. 10. 2001 22:20

    Mac (neregistrovaný)
    S pripojenim k CTT jen ty nejhorsi zkusenosti...uz jsme je opustili :)
    Neustaly mnohahodinovy boj sice s milym, ale beznadejne tupym HelpDeskem (proboha zmente uz jim ty manualy), pak jejich pokus hodit vsechno na Telecom a pritom opravdove reseni problemu s technikem trvalo par minut - po zbytecnem stresu... a hadejte jestli nekdy priznali skutecnou (mnohdy naprosto jasnou) pricinu problemu, haha
    Uz opravdu ne - diky
  • 12. 10. 2001 8:43

    Lukas (neregistrovaný)
    Jo, to kdyz nas kdysi prepojovali od cesnetu ke contactelu, tak nam to neslo temer ctyri dny... a vite proc? Protoze meli bvordel ve spojovacich IP adresach!

    Na helpdesku dva dny mleli porad o tom, ze je vadny modem a ze se musi u nich vymenit a podobne kecy. jen diky kamaradce jsem ziskal kontakt primo na technika, ktery promptne behem asi hodinky zjistil pravou pricinu poruchy a take ji napravil...

    Helpdesk nakopat!
  • 12. 10. 2001 11:21

    Jarda Vopršálek (neregistrovaný)
    Naprosto souhlasím! Nejhorší je, když operátorům jakékoliv takovéto firmy zavolají takový ty typický stoprocentní ajtíci (o IT ví skoro všechno, ale na otevření konzervy už jeho IQ nestačí) a začnou se předvádět a povyšovat. Mluví tou svojí přiblblou hantýrkou a běda, když jim někdo nerozumí - hned je to neschopnej idiot, kterej tam nemá co dělat. Kdyby svůj problém popsal věcně a pregnantně, možná by operátor hned věděl, co má udělat, a nebyl by zmatený nesmyslnými informacemi technické povahy.
  • 12. 10. 2001 11:28

    PG (neregistrovaný)
    >> Kdyby svůj problém popsal věcně a pregnantně, možná by
    >> operátor hned věděl, co má udělat, a nebyl by zmatený
    >> nesmyslnými informacemi technické povahy.

    neni to trochu v rozporu? Jak chcete vecne popsat problem, aniz pouzijete technicke informace (podle vas nesmyslne)? To jde jenom jednim zpusobem, ktery je ovsem k nicemu :

    "NEFUNGUJE MI TO" :-)))).

  • 12. 10. 2001 19:45

    Ladislav Kučera (neregistrovaný)
    Pane "Info", vy jste ale frajer ! Dát na web mailovou komunikaci, kde dáte v plen jen jméno toho druhého, navíc komunikaci interní povahy, to vyžaduje notnou dávku odvahy. Opravdu, smekám klobouk před "statečným Infem".
  • 13. 10. 2001 9:59

    Michal (neregistrovaný)
    Dobry den,
    proc se zde tedka mnozi reakce na operatory a hned odpovedi. Protoze je pisou sami operatori, kteri se bud schovavaji za jine emaily, ze ALKI nebo napisou neuplne jmeno, ze Vasku.
    Potrefena husa se vzdycky ozve, ale pratele, uvedomte si, ze i prace operatoru je pomahat, nikoliv sbirat informace, to byste tam nemuseli byt, stacilo by par zaznamniku!!!

    Jinak respektuji vasi praci, ale co treba uz se posunout dale od: Dobry den, Contactel, Jak Vam mohu pomoci." k "Dobry den, reknete mi, kde mate problem a ja Vam reknu jak ho spolecne vyresime."

    Nashledanou
  • 12. 10. 2001 8:46

    info (neregistrovaný)
    Komunikace Contactelu
    ---------------------------------------
    Datum: Tue, 9 Oct 2001 10:53:51 +0200
    Dobry den,
             predem mailu se omlouvame za veskere zpusobene problemy.

             Zakaznici byvaleho Cesnetu (jejich dial-up ucty) byli prevedeni na
    platformu Contactelu. Prevedeni byli platici zakaznici, kteri existovali v
    databazi billingu a soucasne v Tacacsu. Bohuzel, jak jsem byl informovan,
    cast zakazniku nebyla prevedena, ackoliv mela byt, tito zakaznici by meli
    byt opraveni behem dneska.
             Druhy problem, ktery s prvnim castecne souvisi, je u zakazniku s
    fixnimi IP adresami. Tito zakaznici v soucasne chvili fixni adresy
    nedostavaji, takze nemohou napr. prijimat postu pomoci SMTP protokolu. Na
    naprave pracujeme, ale bohuzel Vam v tuto chvili nedokazu rici, kdy bude
    problem opraven.

             Prosim, odkazujte veskere zakazniky na nase oddeleni pece o
    zakazniky (02/55755575).

                                     S pozdravem,

    --
    Petr "Orin" Barta
    Unix Administrator

    Contactel, s.r.o.
    Vinohradská 174, 130 19 Praha 3
    E-mail: Petr.Barta@contactel.cz
    ------------------------------------------------
    Datum: Tue, 9 Oct 2001 11:05:42 +0200
    Diky za info.
    Pro upresneni.
    1. Jsou funkcni (a budou) cisla 0971-104411 i 0971-101211 ?
    2. Jak lze overit, ktery klient ma fungovat a ktery ne (nevime kdo plati
        kdo ne, tedy alespon my v uzlu to nevime.)
        Napr. loginem na gvs.ctt.cz (a bude tento server dale funkcni?)
        nebo CISCO nebo jak?
        Klineti obvykle sve login a heslo znaji, pripadne podstatnou cast
        zname primo my.
    3. Jsou IP na dilaup v reverzech a jaky je rozsah techto IP?

    Dekuji.
    ----------------------------------------------
    Datum: Tue, 9 Oct 2001 13:54:46 +0200
    > help-line je plne vytizena a operatori ne moc znali problemu dle toho
    > jak nas informuji zakaznici - primlouval bych se za moznost otestovat
    > kdo ma moznost pripojeni, mam tady cca 6 urgentnich zakazniku
    > u kterych
    > bych potreboval na 100% vedet, kdy se jim to rozebehne.
    > Jinak pevne IP adresy je hodne velky problem, jak jsme psal
    > maji je dva
    > centralni velkosklady pro stredni evropu a v tomto okamziku
    > bez pevne IP
    > jiz 2 pracovni dne stoji - toto by bylo treba resit velice urgentne.

    > S.V.


    > Zakazniku ProActive s pevnou IP adresou se problem netyka?


    > > Ano, s nasledujicim doplnenim (dekuji kolegovi Kocurkovi):
    > > V lokalitach Liberec, Pardubice, Olomouc, Jicin a Plzen je spatna
    > > konfigurace Cisco - nedojde k overeni platneho uz. jmena a hesla. V
    > > Plzni by mel pristup fungovat pres cislo 0971101211.
    >
    > Vzhledem k tomu, ze by ta rekonfigurace mohla byt hotova cca za 2
    > min., me pripada nelogicke nekolikahodinove cekani na presmerovani
    > Telecomem...


    > Diky.
    > Bod 3. neni kriticky, jsme schopni jej osetrit prozatim sami,
    > ale rad bych rozsah znal, kvuli omezeni a bezpecnosti.
    > Nerad mam sluzbu otevrenou celemu svetu.
    >
    > Bod. 2. Asi to neni ve vasi kompetenci, ale CTT by melo mirne
    > prehodnotit postoj "pokud je problem volejte peci o zakaznika".
    > To obvykle neresi onen problem, ale vyvolava dalsi.
    > Na nas se klienti obraceji s obecnymi pozadavky soucasti kterych
    > je i pripojeni dialupem ve smyslu "chci byt k Internetu, vyreste to".
    > Pokud pak pri problemu sdelim, volejte nekam na "Peci", vysledek
    > je "tak si vse (ne jen dialup) sbalte a odchod".
    > Nuti me to hledat takova reseni (providery), kde mohu klienta
    > opravdu opecovat a opecovavat.
    > Nicmene toto je nazor muj a Vas muze byt jiny.


    > Zakazniku ProActive s pevnou IP adresou se problem netyka?


    Dobry den,
             samozrejme souhlasim se vsemi nazory, ktere rikaji, ze je tento
    problem potreba urgentne resit, a mohu Vas ujistit, ze je to prioritni ukol.
    V tuto chvili je odstranen hlavni problem tykajici se prihlaseni s pevnymi
    IP adresami, prihlasovani s fixni IP adresou by tedy melo byt v principu
    funkcni. Tento problem se tyka (tykal) i zakazniku IPA s pevnou adresou - v
    tuto chvili mezi byvalymi Cesnetimi zakazniky a zakazniky IPA co se tyce
    autorizace v radiusu neni zadny rozdil. Bohuzel stale pretrvavaji problemy s
    prihlasovanim v nekterych uzlech, takze jeste docasne muze trvat problem.
    Behem odpoledne by vsak mel zmizet uplne.

             Zmeny konfigurace nemohu nijak komentovat.

             Prehodnoceni postoje "volat peci o zakaznika" skutecne neni v me
    kompetenci, a nebudu tuto otazku ani nijak komentovat.

                                     S pozdravem,

    --
    Petr "Orin" Barta
    Unix Administrator

    Contactel, s.r.o.
    Vinohradská 174, 130 19 Praha 3
    E-mail: Petr.Barta@contactel.cz
    ----------------------------------------------------
  • 3. 12. 2001 9:41

    Lukáš Doupal (neregistrovaný)
    No, takže je 3.12.2001, volají mi lidé z poboček, že nefunguje připojení k internetu. Opravdu: Error : RAS reports : Při čekání na platnou odezvu rovnocenného PPP partnera byla překročena čekací doba. Ani jeden z našich 11 účtů nefunguje. Ach jo, v CTT mi tvrdí že je to na jejich straně, ale neví co a kdy to bude spraveno. Super, deadline je do 12:00, pak sbohem CTT...
  • 3. 12. 2001 15:34

    Lukáš Doupal (neregistrovaný)
    Tak jsem se rozhodl, že ke svému článku budu pravidelně přidávat chyby v CTT..

    3.12.2001: Problém dne č.1 se zdá být již vyřešen, byl prý zahlcený ověřovací server. Objevil se ovšem problém dne č.2. V Olomouci se sice spojím k CTT, ovšem download čehokoli je katastrofálně pomalý a spojení padá. Ostatní provideři jsou OK, vyzkoušeno. Ještě včera bylo vše OK.
  • 17. 12. 2001 11:33

    Lukáš Doupal (neregistrovaný)
    Středa 12.12.2001 18:15 - volá člověk z prodejního střediska Olomouc, že na 0971104411 je celý den obsazeno. Volám helpdesk, paní říká ať zavolám za 10 minut, že to do té doby zjistí. Volám za 10 minut, je mi oznámeno, že se jedná o poruchu a do 1/2 hodiny to bude fungovat. A opravdu. Jen se divím, že všechny problémy hlásím vždy až já....
  • 12. 10. 2001 10:45

    Vašek (neregistrovaný)
    Vážený pane Bolku,

    mám takový pocit, že Taliban pomalu, ale jistě proniká i do střední Evropy. Nevím odkud jste, ale v Praze se ženám pipky neříká. Možná tak slepicím, nebo byste si přál označení své osoby PÍPÁK?
    Píšete, že když jste byl u Cesnetu, tak jste měl kontakt přímo na technika. To je sice chvályhodné, ale pokud by měl mít každý zákazník (platící či neplatící) kontakt na techniky i v Contactelu (dále jen CTT), tak se brzy všichni (technici) zblázní a nebude nikdo, kdo by řešil technické problémy.
    Vraťme se však k Vámi tak opovrhovanému Helpdesku. Co jsem si za dobu práce v IT stačil všimnout, tak většina z nich zastává funkci "filtru" mezi zákazníkem a technikem, ale i dalšími lidmi z firmy. Vzhledem k tomu, jak široké spektrum služeb poskytuje CTT bych se divil, kdyby operátoři, muže ani ženy nevyjímaje, věděli všechno. Nedokážu si představit, že je v lidských schopnostech vědět, jak nastavit MX záznamy, nakonfigurovat dialer, nastavit směrování IP adresy, znát Cicso routry, a k tomu třeba ještě nakonfigurovat VPN... Pokud to dokážete Vy, navíc při nějakých mnoha různých dotazech denně, tak před Vámi smekám.
    Operátor je tu dle mého názoru od toho, aby zjistil, co je za problém, a předal ho kompetentním lidem k řešení (technikům, obchodníkům, administrativě...). Při identifikaci problému by měl pomoci i sám zákazník. Dle toho, co jste napsal, usuzuji, že jste spíš práci operátorům ztěžoval. Pokud si člověk myslí, že ví, kde je problém, tak proč to neříct, že.
    K vaší "klasice" (nemyslím, že by DNSky CTT padaly tak často): "Spadla Vám DNSka" napíši jen to, že Vám s tímto problémem jen stěží bude volat někdo na zpět a ptát se Vás přitom na problém s konfigurací! Nejspíše poděkují za ohlášení problému a zavolají, až bude problém vyřešen, pokud si tak budete přát.
    Na závěr jen jedna poznámka. Pokud by se určití zákazníci snažili operátorům pomoci a ne z nich dělat blbce, tak by to asi pomohlo k rychlejšímu řešení problémů a tudíž i k větší spokojenosti. Upřímně doufám, že CTT má jen velmi málo zákazníků, kteří takto znepříjemňují život všem na Helpdesku :o(.

  • 13. 10. 2001 15:25

    Ladislav Kučera (neregistrovaný)
    Vazeny Michale,
    tak nevim nevim, co si o Vasem prispevku myslet. Uvedeny email je proste moje adresa (muzete mi na ni napsat, aby jste si to overil), cili Vase poznamka o schovavani se za nej postrada logicky zaklad. Navic, Vy jste narozdil ode mne uvedl pouze krestni jmeno a to bez mailove adresy. Citite ten rozpor ve Vasich slovech?

    Za dalsi, je vcelku lhostejne zda-li v Contactelu pracuji, ci ne. Moje reakce se netykala ani kvality sluzeb, ani heldesku. Pouze jsem reagoval na prispevek jednoho bezejmenneho "hrdiny". Pokud jste tim "hrdinou" byl Vy, pak se skutecne potrefena husa ozvala.

    Nashledanou
  • 13. 10. 2001 19:29

    Vašek (neregistrovaný)
    Vážený pane Michale,

    nevím co Vás vede k tomu, že musí na reakce ohledně operátorů odpovídat nutně lidé z CTT. Protože situace se zákazníky schválně znepříjemňující život je ve všech firmách stejná.
    Píšete, že operátor by měl i pomáhat. A co si myslíte, že dělá? Jenže se dá těžko pomoci někomu, kdo dělá ramena a předem předpokládá, že operátor je idiot, nebo pipka? Bohužel se pak ve většině případů dá jen stěží něco dělat.
    Přejít k Vaší verzi úvodu by bylo celkem zcestné. Jak by mohl operátor předem vědět, že dokáže společně se zákazníkem problém vyřešit? Pokud to dokážete Vy, tak smekám.
    Ještě poznámka k záznamníkům. Opravdu si myslíte, že by stačil záznamník? Proč ne rovnou cvičené opičky, že.
  • 17. 10. 2001 4:48

    Filip (neregistrovaný)
    Milý Václave (pokud je to Tvé pravé jméno)!
    Plně souhlasím s Tvým názorem na pracovní náplň pracovníka helpdesku respektive s tím, že tento člověk nemůže znát vše a je tu spíše pro první kontakt se zákazníkem. Přesto bych Ti rád oponoval na kvalitu jejich práce, tedy toho konkrétního co tito lidé mají dělat. Já sám osobně jsem od začátku října 4x telefonoval na helpdesk se čtyřmi různými problémy či dotazy. Bylo mi slíbeno, že mi někdo zavolá zpět, leč to se nikdy nestalo a pravděpodobně již nestane. Pokaždé si někdo s jistě milým úsměvem vzal na mne telefonický kontakt, ale TO BYLO VŠE. Nemám pocit, že bych nějak znepříjemňoval život dezinformacemi, pouze jsem měl KONKRÉTNÍ dotaz na např. slevové akce CTT v rámci Invexu. Velmi mne překvapilo, že ten onen anonymní chudák, který dle Tvých slov nemůže vědět vše, NEVĚDĚL tak zásadní věc, že v rámci Invexu CTT vůbec nějaké slevy poskytuje. Přitom na webu CTT je odkaz jak Brno.
    Tvrdíš, že tito pracovníci mají předávat informaci dalším technikům. Budiž, je to jejich práce. Ale opět z mé vlastní zkušenosti mohu tvrdit, že se to sice děje, ale s obrovskými chybami. Příklad z poslední doby?? Pro nějakého člověka jsem převáděl doménu na nameservery CTT klasickou objednávkovou cestou. Potud OK. Problém je v tom, že onen člověk má bezdrát od CTT s vlastním serverem, na kterém přijímá poštu. Volal jsem tedy pro jistotu na helpdesk s tím, že je potřeba MX záznam udělat skutečně přesně tak, jak je to doposud (doména ještě nebyla na CTT převedena, takže šlo jednoduše zjistit o co mi jde). Již z minula jsem věděl, že technik u nameserveru to prostě sám od sebe na můj telefonát neudělá a že to musí prolézt systémem CTT, aby to udělal jako požadavek. Slečna na helpdesku samozřejmě nevěděla která bije. To mi nevadilo a snažil jsem se jí DIKTOVAT přesně to, co jsem chtěl aby se dostalo k technikovi. Stačilo JEN PSÁT. Za několik hodin mi volal zmatený technik, který vůbec nevěděl co má dělat a ptal se mne, proč chci změnit MX záznam Contactelu dle nějaké domény. Jaký k tomu mám důvod. Nechal jsem si přečíst tu kamennost, která se k němu dostala a pak jsme se oba zasmáli po vyjasnění situace. On možná z povinnosti, já ze zoufalství.
    Předpokládám, že jsi někdo z vedení helpdesku. Pokud ano, prosím zařiď pro tyto pracovníky doškolovací kurs v DIKTÁTECH. Myslím, že jakákoli základní škola Vám ráda poskytne prostory a pedagogy k této akci. A to nebudu komentovat ty čtyři telefonáty, které se nikdy neuskutečnily.
    Co se týká problematiky článku pak je paradoxní, že zrovna v době problému získal CTT certifikát řízení kvality ISO 9001. Jediná změna - ještě více papírování než doposud s množstvím dalších zbytečných podpisů. Ovšem aby někdo informoval především Vaše partnery o chystaných změnách, to bohužel ne. Většinou se to dozvěděli až od zmatených zákazníků, kteří samozřejmě volali do nejbližšího bývalého Cesnet uzlu, který jim původně tuto službu zprovoznil. Bohužel se někdy i stávalo, že zákazníkův hněv se obrátil i proti těmto lidem, kteří za nic nemohli díky neinformovanosti a nemožnosti technicky s tím něco dělat. Všechno se řídí centrálně z Prahy. V některých případech to mohlo mít pro tyto lidi ošklivé následky, protože tito zákazníci mohli přerušit i ostatní obchodní aktivity s těmito subjekty, většinou partnery Contactelu. A to už jsou reálné obchodní ztráty nehledě na spoustu zbytečných telefonátů zákazníkům, které nikdo nezaplatí....
    Nečekám od Tebe žádnou reakci, protože výše uvedené skutečnosti jsou neomluvitelné, ale popisují několik konkrétních případů. Ani o ni nestojím.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).