Pane "Info", vy jste ale frajer ! Dát na web mailovou komunikaci, kde dáte v plen jen jméno toho druhého, navíc komunikaci interní povahy, to vyžaduje notnou dávku odvahy. Opravdu, smekám klobouk před "statečným Infem".
Komunikace Contactelu
---------------------------------------
Datum: Tue, 9 Oct 2001 10:53:51 +0200
Dobry den,
predem mailu se omlouvame za veskere zpusobene problemy.
Zakaznici byvaleho Cesnetu (jejich dial-up ucty) byli prevedeni na
platformu Contactelu. Prevedeni byli platici zakaznici, kteri existovali v
databazi billingu a soucasne v Tacacsu. Bohuzel, jak jsem byl informovan,
cast zakazniku nebyla prevedena, ackoliv mela byt, tito zakaznici by meli
byt opraveni behem dneska.
Druhy problem, ktery s prvnim castecne souvisi, je u zakazniku s
fixnimi IP adresami. Tito zakaznici v soucasne chvili fixni adresy
nedostavaji, takze nemohou napr. prijimat postu pomoci SMTP protokolu. Na
naprave pracujeme, ale bohuzel Vam v tuto chvili nedokazu rici, kdy bude
problem opraven.
Prosim, odkazujte veskere zakazniky na nase oddeleni pece o
zakazniky (02/55755575).
S pozdravem,
--
Petr "Orin" Barta
Unix Administrator
Contactel, s.r.o.
Vinohradská 174, 130 19 Praha 3
E-mail: Petr.Barta@contactel.cz
------------------------------------------------
Datum: Tue, 9 Oct 2001 11:05:42 +0200
Diky za info.
Pro upresneni.
1. Jsou funkcni (a budou) cisla 0971-104411 i 0971-101211 ?
2. Jak lze overit, ktery klient ma fungovat a ktery ne (nevime kdo plati
kdo ne, tedy alespon my v uzlu to nevime.)
Napr. loginem na gvs.ctt.cz (a bude tento server dale funkcni?)
nebo CISCO nebo jak?
Klineti obvykle sve login a heslo znaji, pripadne podstatnou cast
zname primo my.
3. Jsou IP na dilaup v reverzech a jaky je rozsah techto IP?
Dekuji.
----------------------------------------------
Datum: Tue, 9 Oct 2001 13:54:46 +0200
> help-line je plne vytizena a operatori ne moc znali problemu dle toho
> jak nas informuji zakaznici - primlouval bych se za moznost otestovat
> kdo ma moznost pripojeni, mam tady cca 6 urgentnich zakazniku
> u kterych
> bych potreboval na 100% vedet, kdy se jim to rozebehne.
> Jinak pevne IP adresy je hodne velky problem, jak jsme psal
> maji je dva
> centralni velkosklady pro stredni evropu a v tomto okamziku
> bez pevne IP
> jiz 2 pracovni dne stoji - toto by bylo treba resit velice urgentne.
>
> S.V.
> Zakazniku ProActive s pevnou IP adresou se problem netyka?
> > Ano, s nasledujicim doplnenim (dekuji kolegovi Kocurkovi):
> > V lokalitach Liberec, Pardubice, Olomouc, Jicin a Plzen je spatna
> > konfigurace Cisco - nedojde k overeni platneho uz. jmena a hesla. V
> > Plzni by mel pristup fungovat pres cislo 0971101211.
>
> Vzhledem k tomu, ze by ta rekonfigurace mohla byt hotova cca za 2
> min., me pripada nelogicke nekolikahodinove cekani na presmerovani
> Telecomem...
> Diky.
> Bod 3. neni kriticky, jsme schopni jej osetrit prozatim sami,
> ale rad bych rozsah znal, kvuli omezeni a bezpecnosti.
> Nerad mam sluzbu otevrenou celemu svetu.
>
> Bod. 2. Asi to neni ve vasi kompetenci, ale CTT by melo mirne
> prehodnotit postoj "pokud je problem volejte peci o zakaznika".
> To obvykle neresi onen problem, ale vyvolava dalsi.
> Na nas se klienti obraceji s obecnymi pozadavky soucasti kterych
> je i pripojeni dialupem ve smyslu "chci byt k Internetu, vyreste to".
> Pokud pak pri problemu sdelim, volejte nekam na "Peci", vysledek
> je "tak si vse (ne jen dialup) sbalte a odchod".
> Nuti me to hledat takova reseni (providery), kde mohu klienta
> opravdu opecovat a opecovavat.
> Nicmene toto je nazor muj a Vas muze byt jiny.
> Zakazniku ProActive s pevnou IP adresou se problem netyka?
Dobry den,
samozrejme souhlasim se vsemi nazory, ktere rikaji, ze je tento
problem potreba urgentne resit, a mohu Vas ujistit, ze je to prioritni ukol.
V tuto chvili je odstranen hlavni problem tykajici se prihlaseni s pevnymi
IP adresami, prihlasovani s fixni IP adresou by tedy melo byt v principu
funkcni. Tento problem se tyka (tykal) i zakazniku IPA s pevnou adresou - v
tuto chvili mezi byvalymi Cesnetimi zakazniky a zakazniky IPA co se tyce
autorizace v radiusu neni zadny rozdil. Bohuzel stale pretrvavaji problemy s
prihlasovanim v nekterych uzlech, takze jeste docasne muze trvat problem.
Behem odpoledne by vsak mel zmizet uplne.
Zmeny konfigurace nemohu nijak komentovat.
Prehodnoceni postoje "volat peci o zakaznika" skutecne neni v me
kompetenci, a nebudu tuto otazku ani nijak komentovat.