Hlavní navigace

Názory k článku Contactel Forum: používat, ne vlastnit!

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 4. 2004 15:17

    CrayXMP (neregistrovaný)
    .. ne, vážně, tohle je jen o JEDNE KONKRETNI FIRME a jedne její KONKRETNI SLUZBE. Vždyť je tu úplně všechno: - Contactel, jejich předchozí Business Connect (který upřímně možná "byl" úspěšný, ale také chtěli v rámci Business Connect za 1Mbit linku v pásmu 2.4 GHz neuvěřitelných 40.000 Kč - březen 2003 (cena na trhu byla někde okolo 20.000).

    Sakra, proč ten článek nešoupnete do kategorie PR??! Vždyť Contactel má v tomto článku daleko lepší propagaci než na svých vlastních stránkách, kde tak dopodrobna záležitost není popsána.

    ach jo, je to vidět v poslední době pořád - lupa asi dochází témata a proto 1) přidává jeden článek denně 2) přidává občas články, nad jejichž obsahem zůstává rozum stát.
  • 19. 4. 2004 19:51

    Karl (neregistrovaný)
    1, Chtel bych se autora zeptat jake realne poznatky ho vedou k nazoru ze pro bussiness zakaznika ma IP nalepku: "laciného řešení za každou cenu". Doted jsem si myslel ze IP ma nalepku velmi draheho reseni kde temer nikdy nevyjde BC. Mluvime-li o firemnim reseni a ne o sluchatkach a multimedialnim PC.
    2, dale pak bych chtel presneji rozvest spolupraci s starymi nonIP PBX na strane zakaznika. Jak se pripoji tato PBX na IP ustrednu Contactelu? Rekneme realny stav - zakaznik ma Hicom 118 4xISDN2(D)/62 a/b a potrebuje rozsirit na cca 120 a/b. Chce vyuzit skveleho ip PBX Contactelu a chce zaclenit do cislovaciho planu svoji stovkovou serii co ma na onech 4xBRA.
    Diky.
  • 19. 4. 2004 21:49

    filipp (neregistrovaný)
    ...ale také chtěli v rámci Business Connect za 1Mbit linku v pásmu 2.4 GHz neuvěřitelných 40.000 Kč ...
    Docela by mne zajímalo kdo Vám takto navržené řešení nabízel. Nevěřím tomu, že by se služba BC na 2,4 GHz bezdrátu vůbec realizovala vzhledem k charakteristikám tohoto zarušeného pásma. Pokud je mi známo, tak BC byl vždy nabízen na pevném okruhu a ne na kvalitativně nestálém bezdrátu. Nehledě na to, že CTT nikdy nenabízel na 2,4 1 Mbps přípojku. Buď si z Vás nevědomky vystřelil obchodník anebo nevíte co píšete.
  • 19. 4. 2004 22:00

    noname (neregistrovaný)
    Až uvede jiná firma něco tak odlišného od jiných a zajímavého, tak tu jistě také o tom napíšou. Vůbec netušíte o co jde, takže plácáte blbosti.
    A co se týče toho vašeho plku s cenou - Business Connect není a nikdy nebyl nabízen v pásmu 2,4 GHz, dost možná si to pletete s řešením, kdy jako last-mile byla použita pevná linka od Telecomu, tam je i nyní velkoobchodní cena za dvoumegabit přes čtyřicet tisíc (a to nepočítám ip konektivitu, zisk, rozhraní, router, ...).
    Doporučuji zkuste přijít na nějakou pobočku Contactelu, nechte si Forum předvést, případně si nechte spočítat řešení pro firmu, která zvažuje koupi ústředny a vedle toho Fórum a asi ihned pochopíte proč se tu o tom píše.
  • 19. 4. 2004 22:02

    noname (neregistrovaný)
    Ad 1 - myslím, že přesně to měl autor na mysli, tedy to že dříve firma mohla šetřit tisícikoruny za linku, ale musela utratit statisíce za ústředny a telefony. Nyní stačí vlastně jen koupit telefony, které jsou notabene i dotované, takže vychází jako běžné telefony, a platí menší peníze za linku, protože jim stačí linka o čtvrtinové kapacitě, nemusí kupovat žádnou ústřednu, nejsou žádné velké počáteční investice a tak se šetří hned od počátku a není to tak "za každou cenu". A navíc získají funkce, o kterých se jim jinak mohlo jen zdát, či si je museli za statisíce nechat vyvinout či dokoupit (kdo někdy chtěl třeba takovou "blbost" jako je vytáčení z počítače pro callcentra ví o čem mluvím).
    Ad 2 - nevím, zkusím se vám zeptát známého v Contactelu, a nebo jako tomu před vámi doporučím - na každé pobočce mají předváděcí centrum Fóra, a je možné jít na "Snídani s Contactelem" či jak tomu teď říkají, kdy ráno přijdete, dají vám buchty, kafe a odprezentují řešení, udělají vám nabídku na míru a nic vám přímo nenutí. Osobně bych se ale v tomto případě zamyslel, jestli není lepší tu starou ústřednu úplně vyhodit, možná se ušetří víc a všichni budou mít ty přidané funkce (což logicky na starých telefonech nejde), ale fakt nevím, dám vědět zítra.
  • 19. 4. 2004 22:09

    CrayXMP (neregistrovaný)
    Máte pravdu.. jsem se spletl (přeci jenom to je již rok).. 40.000 chtěli za bundle BusinessConnect na 10.5 Ghz, 256 Kbit 2.4 Ghz stál přes 20.000 v té době, i tak jsou to ceny nadprůměrné. Pokud máte zájem, mohu přeposlat onu nabídku přímo z Contactelu. Mají tam sice dovětek, že je to důvěrné a bla bla.. ale znáte to, to má každá firma a jejich nabídka již dnes určitě není žádným obchodním tajemstvím.
  • 19. 4. 2004 22:25

    Jiří Peterka (neregistrovaný)
    > pro bussiness zakaznika ma IP nalepku:
    > "laciného řešení za každou cenu".
    ale to jsem přeci psal obráceně: již dávno nemá ...

    > Jak se pripoji tato PBX na IP ustrednu Contactelu?
    vycházím z jejich podkladů: "Systém NetCentrex je vybaven .... funkcionalitou Business trunking ...sloužící pro připojování IP pobočkových ústředen (např. Cisco Call Manager) a klasických telefonních ústředen s použitím VoIP media gatewaye".
  • 20. 4. 2004 11:30

    Myšel (neregistrovaný)
    256kbps na 2G4 v té době určitě nestálo 20kKč. Přečtěte si tu nabídku ještě jednou a napište nám sem, co opravdu v té nabídce bylo.
    Asi by taky bylo fajn upozornit, že od té doby Contactel, stejně jako všichni ostatní, o dost zlevnil.
    Pokud jste historik, můžu Vám zjistit, kolik chtěli za 64kbps na 2G4 v roce 2001 :o))
  • 20. 4. 2004 16:30

    Pavel (neregistrovaný)
    No nevím nevím.- bussines conect s internetem v pásmu 2,4 Ghz?? To by si snad nikdo nekoupil.Spoustu velkým firmám jde o kvalitu, zabezpečení.Nemluvím o garanci rychlosti. IP služby ji nemají. Ovšem to pásmo je nelicencované a to tím ještě hůře.Nedokážu si představit , že by taková Škoda auto by jela na lajně v nelicencovaném pásmu.Jedině přes metaliku nebo optiku, případně licencované pásma 3,5 čí 26 Ghz od Telenoru.
  • 19. 4. 2004 23:47

    Karl (neregistrovaný)
    1, ale to se do toho zamotavame. pokud "jiz davno nema" znamena to ze drive se rikalo "laciného řešení za každou cenu" .. a to je presne to na co narazim. Ted mozna, ale drive (v CR rok-dva zpet) zcela urcite jakmile se narazil na pismena IP tak cena sla do atronomickych vysin. Tedy podle me drive se rikalo IP telefonii "velka draha bublina"... tedy presne naopak nez si myslite vy - jestli jsem to pochopil. Nejlepsi ale je to priznavaji i neprime prodeje silne trojky vyrobcu PBX -> VoIP se neprodava.
    2, klasicka (nonIP PBX) se prece ale vyznacuje tim, ze nema podporu VoIP, nebo je nutne pro tento bastl dokoupit vyse zminovou funkcionalitu, napr. HG1500, CISCO s PRA apod., coz velmi zveda naklady. Proto se ohrazuji proti tomu marketingovemu balastu o vyuziti stavajicich PBX. Temer vzdy stejne jako pan Noname se dojde k zaveru ze maji tu PBX vyhodit.
    Celemu tomu clanku, respektive tomu reseni verim pouze v tom pripade, ze firma ktera by uvazovalo o tomto reseni sedi nekde v technologickem parku, kde ma Contactel nejake foukance skla, firma zacina na zelene louce a ma mnoho hodne volajicich stanic - obchodni firma. Pak muze ten BC vyjit - mozna. A taky si priznejme to, ze u dostatecne velke firmy neexistuji naklady na PBX. Tu kupuje operator na svoje naklady.
    Ja nemam vuci vam nejakou osobni vytku, me je jasne ze vychazite z materialu Contactelu, kdyby to mel byt nejaky komplexni clanek tak by za nej Lupa musela davat radove desetitisice aby se se zaplatila 1-2 tydenni priprava...
  • 20. 4. 2004 2:52

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    2, dale pak bych chtel presneji rozvest spolupraci s starymi nonIP PBX na strane zakaznika. Jak se pripoji tato PBX na IP ustrednu Contactelu? Rekneme realny stav - zakaznik ma Hicom 118 4xISDN2(D)/62 a/b a potrebuje rozsirit na cca 120 a/b. Chce vyuzit skveleho ip PBX Contactelu a chce zaclenit do cislovaciho planu svoji stovkovou serii co ma na onech 4xBRA.

    Aniz bych se nerad dopustil propagace sluzeb Contactelu, napada me velmi jednoduche a velmi krabicove reseni - strci se tam jedno CISCO 2610 (mozna se ctyri BRA moduly vejdou i do te nove 17xx) s hlasovymi moduly :-) Podobne (jen trochu vetsi) reseni pouziva nejvetsci VoIP si na uzemi CR - VoIP sit CESNET2. Nemyslete si, ze univerzity zacaly masivne nakupovat nove ustredny ;-)

  • 20. 4. 2004 3:02

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    2, klasicka (nonIP PBX) se prece ale vyznacuje tim, ze nema podporu VoIP, nebo je nutne pro tento bastl dokoupit vyse zminovou funkcionalitu, napr. HG1500, CISCO s PRA apod., coz velmi zveda naklady. Proto se ohrazuji proti tomu marketingovemu balastu o vyuziti stavajicich PBX. Temer vzdy stejne jako pan Noname se dojde k zaveru ze maji tu PBX vyhodit.
    Celemu tomu clanku, respektive tomu reseni verim pouze v tom pripade, ze firma ktera by uvazovalo o tomto reseni sedi nekde v technologickem parku, kde ma Contactel nejake foukance skla, firma zacina na zelene louce a ma mnoho hodne volajicich stanic - obchodni firma. Pak muze ten BC vyjit - mozna. A taky si priznejme to, ze u dostatecne velke firmy neexistuji naklady na PBX. Tu kupuje operator na svoje naklady.

    Neni duvod starou ustrednu vyhazovat. Ona nova taky neni zadarmo a nevidim jako optimalni kupovat prave ted novou ustrednu s VoIP. Kdyz ji clovek koupi ted, za rok bude platit upgrade SW v ustredne na nejakou rozumnou adresarovou sluzbu.

  • 20. 4. 2004 11:18

    Noname (neregistrovaný)
    No ono třeba v 10,5 GHz záleží, kde to přesně je a kde je konkurence. Jestli třeba Contactel by musel pro vás zřídit spojení s dvěma retranslacemi, tak prostě zaplatí hodně za hardware a někdo kdo je třeba jen na vedlejším baráku náhodou na vás vidí přímo a může být levnější. V každém případě - teď byste měl za 20 tisíc někde možná i Fórum s dvoumegabitem.
    256 kb/s linky na 2,4 GHz má Contactel drahé - na rodzíl od ostatních je totiž vůbec nesdílejí, takže jestli tam mají hardware se ekfektivní propustností 1,5 Mb, tak tam dávají maximálně 6 klientů s 256 kb/s linkama. No a když rozpočítaí hardware a servis jenom na 6 klientů, tak to vyjde strašně draho. Teď ale zavádějí nějaké nové věci a tam už to vychází líp (ale furt se neženou do segmentu "sdílená 256 pro sto lidí", mají stále jen vyhrazené pásmo).
  • 20. 4. 2004 16:35

    filipp (neregistrovaný)
    ... a není náhodou Škoda Auto zákazníkem Českého Telecomu? Kdysi se to halasně propagovalo - popdpis Smlouvy. Nebo že by v tichosti přešla po letech na AO?? A na kterého tedy?
  • 20. 4. 2004 17:46

    Karl (neregistrovaný)
    Ale to je to co jsem psal - stoji to penize. Nechce se mi ted konfigurovat CISCO 2610 a 2x2 BRA ale nevyjde to malo. (tak polovina ceny te PBX). A bude provoz takovy, ze ze IP PBX Contactelu bude umet smerovat hovory v ramci jedne provolby, tedy ze nekdo do ma provolbovou klapku na stare pbx je zaclenen do stejneho provolboveho bloku jako pure IP telefon mimo PBX? Pokud tohle nejde nema smysl to delat a pokud to jde je to drahe kvuliva CISCO a hlavne karty do nej.
  • 20. 4. 2004 17:48

    Karl (neregistrovaný)
    Ja prave taky nevidim zatim absolutne zadny duvod cokoli delat s starymi PBX, napriklad bastlit na to sluzbu co popisoval pan Peterka. Proto se tady certim.
  • 20. 4. 2004 18:53

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    No ja nevim, kolik stoji ta PBX, nicmene to CISCO stoji nasledujici (podotykam, ze jde o GPL, takze si vlastni slevu odectete):

    43 544 - Cisco 1760 10/100 Mod Rout, 2WIC/VIC,2VIC slots,16F, 32D
    25 935 - (dva kousky) Cisco Two-port Voice Interface Card - BRI (NT & TE)
    

    Je to mene nez 100.000 v GPL. CISCO 2611 stoji v GPL o par tisic vic. Podotykam, ze pro ISP je velmi jednoduche tu krabici zakaznikovi pronajmout, protoze ji snadno uzivi jinde (coz u ustredny bude dost slozite).

    Predpokladam, ze existuji i jini (levnejsi) vyrobci podobnych masinek nez CISCO.

  • 21. 4. 2004 1:24

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Vidite a me obvykle vychazi, ze hybridni reseni je levnejsi nez poridit do firmy IP telefony a call managera :-) Samozrejme, ze kdyz budete kupovat ten IP box, za navratnost bude delsi, nicmene kazdy ISP Vam ho rad pronajme.

    Fakticka vyhodnost zavisi vzdy na tom, kolik a jakeho hlasoveho provozu mate. I maly zivnostnik s deseti pobockami a dvema statnimi linkami muze hodne usetrit, jestli dodava vojensky material britum na Diego Garcia :-)

  • 20. 4. 2004 20:04

    Karl (neregistrovaný)
    No takze 70 000 Kc + naklady na "zmenu". Budete mit 4 BRIcka hozeny do CISCO a platit za sluzby IP PBX CONTACTELU. (A porad neni zrejme zdali CONTACTEL potporuje provolbu na PBX a IP PBX zaroven). Uz to asi nechame protoze presnyho cisla se nedobereme. Za me muzu rici, ze vzdy, kdyz jsem vymyslel nejake reseni na bazi IP a to jak s naklady na IP karty do PBX tak externi CISCO tak to proste nevyslo, nebo byla navratnost takoveho reseni nejake cislo jako 9 let. Vzdy byla vhodnjesi normalni hlasova VPN s nejkym pekny cenovym programem ;-) a stare dobre PBX. Verim tomu, ze IP reseni je cim dal tim realnejsi ale hybrid s zaclenenim starych nonIP PBX - to si myslim ze je krec.
  • 21. 4. 2004 10:01

    Pavel (neregistrovaný)
    Uváděl jsem Škoda Auto jako nekonkrétní příklad, který nemá s Contactelem nejspíš nic společného.Nicméně šlo pouze o porovnání služby po technické stránce s velkou firmou..