ČSOB potvrzuje, že o tzv. smartbanking je zájem. Její aplikace pro mobily a tablety si za více než dva roky provozu dohromady stáhlo bezmála 290 tisíc klientů, přičemž 100 tisíc klientů aplikaci pro některou z pěti podporovaných platforem aktivně používá.
„K nejoblíbenějším funkcím smartbankingu patří sledování pohybů na bankovních účtech, kontrola zůstatků nebo realizace jednorázových plateb,“ říká mluvčí banky Pavla Hávová. Během léta k nejčastějším operacím prý patří dobíjení kreditu mobilů či zřízení cestovního pojištění. Obě služby klienti hojně využívají také v zahraničí.
Již více než 10 % uživatelů smartbankingu vůbec nepoužívá klasické internetové bankovnictví. Meziročně se jejich zastoupení rozšířilo o tři procentní body. I díky tomu již šestý měsíc v řadě přes mobilní aplikace ČSOB byly uskutečněny platby přesahující vždy jednu miliardu korun.
ČSOB vedle mobilní aplikace pro Android, iOS a Windows Phone poskytuje rovněž dotykovou aplikaci pro Windows 8, Windows 8.1 a Windows RT. Přibližně dvě třetiny uživatelů smartbankingu využívají Android, zhruba pětina iOS a zbývající uživatelé ostatní podporované platformy.
Poznámka: údaje jsou souhrnné pro aplikace ČSOB Smartbanking a Era Smartbanking. Era není samostatná banka, nýbrž produktová značka ČSOB.