Hlavní navigace

ČSOB: 10 % uživatelů smartbankingu nepoužívá internetové bankovnictví

16. 8. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

ČSOB hlásí více než 100 tisíc aktivních uživatelů chytrého bankovnictví. Více než desetina jich přestala používat klasické internetové bankovnictví. Jaké další trendy banka zaznamenala?

ČSOB potvrzuje, že o tzv. smartbanking je zájem. Její aplikace pro mobily a tablety si za více než dva roky provozu dohromady stáhlo bezmála 290 tisíc klientů, přičemž 100 tisíc klientů aplikaci pro některou z pěti podporovaných platforem aktivně používá.

K nejoblíbenějším funkcím smartbankingu patří sledování pohybů na bankovních účtech, kontrola zůstatků nebo realizace jednorázových plateb,“ říká mluvčí banky Pavla Hávová. Během léta k nejčastějším operacím prý patří dobíjení kreditu mobilů či zřízení cestovního pojištění. Obě služby klienti hojně využívají také v zahraničí.

Již více než 10 % uživatelů smartbankingu vůbec nepoužívá klasické internetové bankovnictví. Meziročně se jejich zastoupení rozšířilo o tři procentní body. I díky tomu již šestý měsíc v řadě přes mobilní aplikace ČSOB byly uskutečněny platby přesahující vždy  jednu miliardu korun. 

Cif21-tip do clanku - temata - early cena

ČSOB vedle mobilní aplikace pro Android, iOS a Windows Phone poskytuje rovněž dotykovou aplikaci pro Windows 8, Windows 8.1 a Windows RT. Přibližně dvě třetiny uživatelů smartbankingu využívají Android, zhruba pětina iOS a zbývající uživatelé ostatní podporované platformy.

Poznámka: údaje jsou souhrnné pro aplikace ČSOB Smartbanking a Era Smartbanking. Era není samostatná banka, nýbrž produktová značka ČSOB.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.