Hlavní navigace

ČT 1 minulý týden na nejhorších číslech za letošní rok, Nova Cinema na nejlepších

24. 4. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Pokračuje meziroční propad Primy family, která si v obou hlavních cílových skupinách pohoršila o tři procentní body

Propad na nejhorší průměrný celodenní podíl na dospělém publiku od začátku letošního roku zažil minulý týden první program České televize. Na ČT 1 se dívalo v průměru 14,74 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize, což bylo o 1,72 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Pro Jedničku to zároveň znamenalo největší mezitýdenní pokles ze všech televizí měřených peoplemetry. Naopak největší nárůst zaznamenala sesterská ČT Sport, jejíž podíl stoupnul o 1,18 procentního bodu na hodnotu 4,49 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Jestliže Jednička minulý týden vykázala nejhorší letošní výsledek, opačný extrém zaznamenala Nova Cinema, která vůbec poprvé v letošním roce pokořila v týdenním podílu na dospělému publiku hranici pěti procent. Minulý týden ji po celý den sledovalo v průměru 5,11 procenta dospělého publika. Filmový a seriálový kanál Novy si tak oproti předminulému týdnu polepšil o 0,38 procentního bodu a meziročně stoupal dokonce nejvíc ze všech televizí – o 0,90 procentního bodu. Největší meziroční pokles zaznamenala opět Prima family, která se propadla o 2,89 procentního bodu na hodnotu 15,60 procenta.

K TÉMATU: Prima Zoom předminulý týden poprvé za celý den pod 2%, nejvíc stoupala ČT 1

V porovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku minulý týden zvítězila Nova Group, která oslovila 32,78 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televizní obrazovky. To je o 0,76 procentního bodu více než v předminulém týdnu a meziročně to představuje dokonce růst o 2,30 procentního bodu. Následovala Česká televize s kumulovaným podílem 28,10 procenta, který byl o devět setin procentního bodu nižší než v předminulém týdnu (meziročně si ČT pohoršila dokonce o 2,23 procentního bodu). Třetí v pořadí Prima Group dosáhla sourhnného podílu 23,36 procenta, což bylo o 0,98 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a znamenalo to meziroční pokles o 1,13 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 16. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 14,74 - 1,72 – 0,88
ČT 2 4,04 + 0,08 + 0,31
ČT Sport 4,49 + 1,18 – 0,75
ČT 24 4,83 + 0,37 – 0,91
Nova 24,31 + 0,10 – 1,96
Nova Cinema 5,11 + 0,38 + 0,90
Fanda 1,55 + 0,20 – nevysílal –
Smíchov 1,03 + 0,12 – nevysílal –
Telka 0,78 – 0,04 – nevysílala –
Prima family 15,60 - 0,69 - 2,89
Prima Cool 3,47 – 0,38 – 0,18
Prima love 2,23 + 0,02 – 0,12
Prima Zoom 2,06 + 0,07 – nevysílala –
TV Barrandov 4,56 – 0,08 – 0,59
Atmedia 1,93 + 0,03 + 0,21
ostatní TV 9,27 + 0,36 + 1,44

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí především skupina Nova a je zajímavá pro inzerenty, si minulý týden nejvíce polepšila ČT Sport. Stoupala o 1,39 procentního bodu na hodnotu 5,49 procenta. Největší pokles vykázala stejně jako u dospělého publika ČT 1, která si pohoršila o 1,63 procentního bodu na podíl 10,83 procenta. Meziročně oproti 16. týdnu 2012 nejvíc rostla Nova Cinema, a to o 1,66 procentního bodu na hodnotu 7,13 procenta, největší pokles opět zaznamenala Prima family – o 2,99 procentního bodu na 12,43 procenta.

BRAND

Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich kumulovaných podílů na publiku od 15 do 54 let za celý den zvítězila s výrazným náskokem skupina Nova, která dosáhla hodnoty 38,28 procenta. To je o 0,41 procentního bodu více než v předminulém týdnu a meziročně se jedná dokonce o nárůst o 4,32 procentního bodu. Česká televize dosáhla v této skupině diváků souhrnného podílu 23,16 procenta, což bylo o 0,37 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale o 2,57 procentního bodu méně než před rokem. Prima Group vykázala kumulovaný podíl 22,73 procenta. Oproti předminulému týdnu klesla o 0,49 procentního bodu, meziročně dokonce o 1,55 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 16. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 10,83 - 1,63 – 1,77
ČT 2 3,89 + 0,26 + 0,75
ČT Sport 5,49 + 1,39 – 1,13
ČT 24 2,95 + 0,35 – 0,42
Nova 26,73 – 0,49 – 1,77
Nova Cinema 7,13 + 0,42 + 1,66
Fanda 2,02 + 0,36 – nevysílal –
Smíchov 1,61 + 0,19 – nevysílal –
Telka 0,79 – 0,07 – nevysílala –
Prima family 12,43 - 0,23 - 2,99
Prima Cool 5,17 – 0,54 – 0,59
Prima love 2,70 – 0,06 – 0,40
Prima Zoom 2,43 + 0,34 – nevysílala –
TV Barrandov 4,10 – 0,23 – 0,75
Atmedia 2,89 + 0,06 + 0,51
ostatní TV 8,84 – 0,13 + 0,03

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).