Propad na nejhorší průměrný celodenní podíl na dospělém publiku od začátku letošního roku zažil minulý týden první program České televize. Na ČT 1 se dívalo v průměru 14,74 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize, což bylo o 1,72 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Pro Jedničku to zároveň znamenalo největší mezitýdenní pokles ze všech televizí měřených peoplemetry. Naopak největší nárůst zaznamenala sesterská ČT Sport, jejíž podíl stoupnul o 1,18 procentního bodu na hodnotu 4,49 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Jestliže Jednička minulý týden vykázala nejhorší letošní výsledek, opačný extrém zaznamenala Nova Cinema, která vůbec poprvé v letošním roce pokořila v týdenním podílu na dospělému publiku hranici pěti procent. Minulý týden ji po celý den sledovalo v průměru 5,11 procenta dospělého publika. Filmový a seriálový kanál Novy si tak oproti předminulému týdnu polepšil o 0,38 procentního bodu a meziročně stoupal dokonce nejvíc ze všech televizí – o 0,90 procentního bodu. Největší meziroční pokles zaznamenala opět Prima family, která se propadla o 2,89 procentního bodu na hodnotu 15,60 procenta.
K TÉMATU: Prima Zoom předminulý týden poprvé za celý den pod 2%, nejvíc stoupala ČT 1
V porovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku minulý týden zvítězila Nova Group, která oslovila 32,78 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televizní obrazovky. To je o 0,76 procentního bodu více než v předminulém týdnu a meziročně to představuje dokonce růst o 2,30 procentního bodu. Následovala Česká televize s kumulovaným podílem 28,10 procenta, který byl o devět setin procentního bodu nižší než v předminulém týdnu (meziročně si ČT pohoršila dokonce o 2,23 procentního bodu). Třetí v pořadí Prima Group dosáhla sourhnného podílu 23,36 procenta, což bylo o 0,98 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a znamenalo to meziroční pokles o 1,13 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 14,74 | - 1,72 | – 0,88 |
ČT 2 | 4,04 | + 0,08 | + 0,31 |
ČT Sport | 4,49 | + 1,18 | – 0,75 |
ČT 24 | 4,83 | + 0,37 | – 0,91 |
Nova | 24,31 | + 0,10 | – 1,96 |
Nova Cinema | 5,11 | + 0,38 | + 0,90 |
Fanda | 1,55 | + 0,20 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,03 | + 0,12 | – nevysílal – |
Telka | 0,78 | – 0,04 | – nevysílala – |
Prima family | 15,60 | - 0,69 | - 2,89 |
Prima Cool | 3,47 | – 0,38 | – 0,18 |
Prima love | 2,23 | + 0,02 | – 0,12 |
Prima Zoom | 2,06 | + 0,07 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,56 | – 0,08 | – 0,59 |
Atmedia | 1,93 | + 0,03 | + 0,21 |
ostatní TV | 9,27 | + 0,36 | + 1,44 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí především skupina Nova a je zajímavá pro inzerenty, si minulý týden nejvíce polepšila ČT Sport. Stoupala o 1,39 procentního bodu na hodnotu 5,49 procenta. Největší pokles vykázala stejně jako u dospělého publika ČT 1, která si pohoršila o 1,63 procentního bodu na podíl 10,83 procenta. Meziročně oproti 16. týdnu 2012 nejvíc rostla Nova Cinema, a to o 1,66 procentního bodu na hodnotu 7,13 procenta, největší pokles opět zaznamenala Prima family – o 2,99 procentního bodu na 12,43 procenta.
Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich kumulovaných podílů na publiku od 15 do 54 let za celý den zvítězila s výrazným náskokem skupina Nova, která dosáhla hodnoty 38,28 procenta. To je o 0,41 procentního bodu více než v předminulém týdnu a meziročně se jedná dokonce o nárůst o 4,32 procentního bodu. Česká televize dosáhla v této skupině diváků souhrnného podílu 23,16 procenta, což bylo o 0,37 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale o 2,57 procentního bodu méně než před rokem. Prima Group vykázala kumulovaný podíl 22,73 procenta. Oproti předminulému týdnu klesla o 0,49 procentního bodu, meziročně dokonce o 1,55 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 10,83 | - 1,63 | – 1,77 |
ČT 2 | 3,89 | + 0,26 | + 0,75 |
ČT Sport | 5,49 | + 1,39 | – 1,13 |
ČT 24 | 2,95 | + 0,35 | – 0,42 |
Nova | 26,73 | – 0,49 | – 1,77 |
Nova Cinema | 7,13 | + 0,42 | + 1,66 |
Fanda | 2,02 | + 0,36 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,61 | + 0,19 | – nevysílal – |
Telka | 0,79 | – 0,07 | – nevysílala – |
Prima family | 12,43 | - 0,23 | - 2,99 |
Prima Cool | 5,17 | – 0,54 | – 0,59 |
Prima love | 2,70 | – 0,06 | – 0,40 |
Prima Zoom | 2,43 | + 0,34 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,10 | – 0,23 | – 0,75 |
Atmedia | 2,89 | + 0,06 | + 0,51 |
ostatní TV | 8,84 | – 0,13 | + 0,03 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch