Hlavní navigace

ČT 1 minulý týden nad Novou, opět byla lídrem trhu. Prima stále silně podprůměrná

8. 1. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKA První program České televize si po vánočním týdnu podržel i na začátku ledna pozici nejsledovanější televize v zemi u diváků starších 15 let

Pozici nejsledovanější televize v Česku si už druhý týden drží první program České televize. Po posledním prosincovém týdnu dosáhla ČT 1 nejvyššího průměrného celodenního podílu na dospělém publiku i minulý týden. Jedničku sledovalo denně v průměru 22,75 procenta diváků starších 15 let, kteří zrovna trávili čas u televize. Hlavní kanál Novy vykázal průměrný podíl 21,08 procenta a zároveň byl nejvíce klesající televizí oproti předminulému týdnu. Nova si v porovnání s vánočním týdnem pohoršila o 3,70 procentního bodu.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Klesala však také rekordní ČT 1. V porovnání s rekordním předminulým týdnem přišla o 2,37 procentního bodu. Skokanem týdne, tedy televizí, která si naopak v mezitýdenním srovnání nejvíce polepšila, byla zpravodajská ČT 24, která si polepšila o 1,63 procentního bodu na hodnotu 4,88 procenta. Podobný růst, o 1,61 procentního bodu na hodnotu 14,69 procenta, vykázala i Prima family, která se však nadále držela na velmi podprůměrných hodnotách.

K TÉMATU: ČT 1 v posledním prosincovém týdnu lídrem, porazila Novu. Prima opět na ročním minimu

Z pohledu tří největších televizních skupin si minulý týden v souhrnném průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejlépe vedla Česká televize. Za všechny čtyři své kanály vykázala podíl 34,82 procenta, který byl dokonce ještě o 0,35 procentního bodu vyšší než v rekordním vánočním týdnu. S pozicí dvojky se musela smířit Nova Group, jež oslovila 27,13 procenta dospělého publika (to znamená mezitýdenní pokles o 3,72 procentního bodu). Třetí Prima Group vykázala podprůměrných 19,46 procenta, ale oproti poslednímu prosincovému týdnu si polepšila nejvíc – o 2,16 procentního bodu.

ČTĚTE TAKÉ: V prosinci nejvíc posilovala ČT 1, největší propad postihl Primu family. I meziročně

BRAND24

V meziročním srovnání s 1. týdnem roku 2012 si nejvíce polepšila ČT 1, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku stoupnul o 5,11 procentního bodu z loňských 17,64 na letošních 22,75 procenta. Téměř totožný meziroční růst vykázala Jednička i v předminulém týdnu. Naopak největší pokles potkal Primu family, která meziročně přišla o 2,22 procentního bodu (z loňských 16,91 na letošních 14,69 procenta). Meziroční pokles o víc než dva procentní body potkal i hlavní kanál Novy.

Průměrné celodenní podíly televizí za 1. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 22,75 – 2,37 + 5,11
ČT 2 4,86 + 0,63 + 0,51
ČT Sport 2,33 + 0,56 – 1,95
ČT 24 4,88 + 1,63 + 0,32
Nova 21,08 - 3,70 – 2,12
Nova Cinema 4,89 + 0,12 – 1,28
Fanda 1,16 – 0,14 – nevysílal –
Prima family 14,69 + 1,61 - 2,22
Prima Cool 2,92 + 0,26 – 0,64
Prima love 1,85 + 0,29 + 0,21
TV Barrandov 5,37 + 0,83 + 0,02
Atmedia 2,73 + 0,25 + 0,67
ostatní TV 10,49 + 0,13 + 0,21

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).