UVNITŘ GRAF A TABULKA Na pozici trojky na trhu se minulý týden vrátil první program České televize. Naopak Prima family vystoupala zpět na prosincová čísla a drží si druhou příčku v celodenním podílu na dospělém publiku za Novou. Absolutního rekordu od svého vzniku dosáhla Prima Cool, která u diváků starších 15 let výrazně přesáhla v podílu na publiku hranici čtyř procent. Vysoko se drží i program ČT 2, zatímco televize Barrandov nadále zůstává až za Novou Cinema.
Televizi Nova se minulý týden příliš nedařilo, její hlavní program sledovalo po celý den v průměru 24,55 procenta dospělého publika, což je o 1,22 procentního bodu méně než v druhém lednovém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si Nova polepšila na průměrných 27,60 procenta. Pokles zaznamenala i Nova Cinema. V celodenních číslech si pohoršila o 0,14 procentního bodu na hodnotu 5,74 procenta, v prime time si ale polepšila na 6,28 procenta.
Jedinou velkou televizí, která minulý týden stoupala, byla Prima family. Po celý den ji sledovalo v průměru 17,69 procenta dospělého publika, což je o 0,79 procentního bodu více než v předminulém týdnu a zatím nejvíc v letošním roce. Během prime time si Prima family polepšila na 18,05 procenta, ale zůstala až za ČT 1. Rekordního celodenního podílu 4,42 procenta dosáhla Prima Cool. To je o 0,64 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V prime time se Coolu dařilo ještě lépe, dosáhl podílu 4,62 procenta. Prima love se v celodenních číslech udržela na minulé hodnotě 1,86 procenta, ve večerních časech pak klesla na průměrných 1,39 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Česká televize se minulý týden držela „na svém“. Výjimkou byl program ČT 1, který si v celodenním podílu na dospělém publiku pohoršil o 0,42 procentního bodu na 16,69 procenta. V prime time si Jednička sice polepšila na průměrných 19,70 procenta. Mírný pokles postihnul i program ČT 2, který přitáhnul po celý den v průměru 4,89 procenta dospělého publika. To je o sedm setin procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Dvojka udržela nadprůměrný podíl 4,01 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012
Tematické kanály ČT se držely na číslech z předminulého týdne. Sportovní ČT 4 dosáhla shodného celodenního podílu 2,48 procenta, zatímco v hlavním vysílacím čase klesla na průměrných 1,76 procenta. Zpravodajská ČT 24 si v celodenních číslech pohoršila o jednu setinu procentního bodu na průměrnou hodnotu 4,74 procenta, v hlavním vysílacím čase ale tradičně klesla, tentokrát na průměrný podíl 3,21 procenta (ten je ale oproti dosavadním číslům výrazně vyšší).
Televize Barrandov minulý týden mírně stoupla, ale nadále zůstává až za Novou Cinema na pozici páté nejsledovanější televize v zemi. Po celý den ji sledovalo v průměru 5,59 procenta dospělého publika, což je o šest setin procenta více než v druhém lednovém týdnu. V hlavním vysílacím čase si ale Barrandov pohoršil na průměrných 5,11 procenta. Od začátku letošního roku tato televize stabilně zůstává až za Novou Cinema a nedaří se jí zejména v hlavním vysílacím čase, kdy podobně velké tematické kanály velkých televizí nasazují atraktivnější akviziční tituly.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,99 procenta, což je o čtyři setiny procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,54 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,36 procenta, o 0,33 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,74 procenta.