Hlavní navigace

ČT chce posílit na trhu prodej svých produktů

4. 3. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

4. 3. 2009

Česká televize by podle ekonomického deníku E15 chtěla posílit svou pozici na trhu, co se týká obchodování s jejími produkty. Archiv a obchodování s právy ĆT prochází v současné době pečlivou analýzou a v dubnu by mělo dojít k nastavení modelu. Jak upozorňuje list, ten by měl mít tři pilíře – prodej vlastního merchandisingu (knížky, hračky apod.), elektronické aukce práv k televizním pořadům a prodeje práv do zahraničí.

Obchodní ředitel ČT Robert Kvapil uvedl, že by si např. v každém Tesku nebo Intersparu představoval velký regál, kde by byly nabízeny všechny produkty veřejnoprávního média, a to od DVD přes hračky pro děti až po knížky. E15 uvádí, že ČT přemýšlí nad tím, zda pro prodej vytvořit dceřinou firmu nebo zachová současný systém. V příštím roce, kdy systém bude fungovat naplno, vidím potenciál z prodeje merchandisingu ve výši 25 procent reklamních výnosů, to znamená okolo 180 až 190 milionů korun, uvedl Kvapil.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.