Hlavní navigace

ČT minulý týden lídrem trhu, porazila Novu i v „její“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let

11. 5. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Největší pokles, zejména meziroční, zaznamenala skupina Prima. Jedinou komerční skupinou, která i přes hokejový šampionát stoupala, byl Barrandov.

Mezitýdenní vývoj (vs. 18. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Hokejový šampionát minulý týden katapultoval sportovní kanál České televize na pozici druhé nejsledovanější televize v zemi po hlavním kanálu Novy. ČT Sport si oproti předminulému týdnu s přehledem nejvíce polepšila v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let, když si připsala 4,37 procentního bodu na hodnotu 14,57 procenta. Kromě ní stoupaly už jen oba programy Barrandova: hlavní kanál o 0,14 procentního bodu na podíl 4,16 procenta, Kino Barrandov o 0,27 procentního bodu na 0,49 procenta. Největší mezitýdenní pokles zaznamenala ČT 1, která se propadla o 1,08 procentního bodu na hodnotu 13,12 procenta. Obdobně klesal i hlavní kanál Primy (- 1,02 procenta na 11,16 procenta), významně si pohoršila i „velká“ Nova (- 0,53 procentního bodu na 21,85 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nástup MS v hokeji nejvíc uškodil Nově, Barrandov naopak stoupal

Česká televize díky sportovnímu kanálu udržela stejně jako předminulý týden pozici lídra v součtu průměrných celodenních podílů všech svých programů na publiku starším 15 let. V porovnání s předminulým týdnem si ještě polepšila o 2,65 procentního bodu na hodnotu 37,00 procenta. Skupina Nova, kterou ČT odsunula na druhou příčku, si pohoršila o 1,06 procentního bodu na podíl 29,40 procenta. Jediným jejím programem, který neklesal (ale ani nestoupal, zachoval si stejný podíl jako v předminulém týdnu), byl Fanda. Ještě více než Nova klesala skupina Prima, která si pohoršila o 1,51 procentního bodu na hodnotu 17,64 procenta. Naopak nárůst zaznamenala skupina Barrandov, která si polepšila o 0,41 procentního bodu na hodnotu 4,65 procenta.

Top 10 všechny stanice (19. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila opět ČT Sport. Její podíl v porovnání s předminulým týdnem narostl o 5,68 procentního bodu na hodnotu 18,49 procenta, což opět stačilo na pozici dvojky na trhu hned po Nově. Kromě sportovního kanálu ČT opět stoupaly už jen oba programy Barrandova – hlavní kanál o 0,43 procentního bodu na hodnotu 3,25 procenta a Kino Barrandov o 0,21 procentního bodu na 0,44 procenta. Naopak největší pokles u mladšího publika zaznamenal hlavní kanál Primy, který se propadl o 1,27 procentního bodu na hodnotu 8,73 procenta. Následovala Nova Cinema (- 0,91 procentního bodu na 4,62 procenta) a ČT 1 (- 0,81 procentního bodu na 9,82 procenta).

MINULÝ ROK: ČT Sport skokanem týdne, TV Barrandov opět na letošním rekordu: 5,38 %

České televizi se na rozdíl od předminulého týdne tentokrát podařilo jako skupině porazit v průměrném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let skupinu Nova a stát se lídrem trhu i v této „komerční“ divácké kategorii. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 3,92 procentního bodu na hodnotu 35,57 procenta. Skupina Nova byla odsunuta na pozici dvojky trhu, když si pohoršila o 1,75 procentního bodu na hodnotu 31,80 procenta. Klesaly přitom všechny její volně šířené programy, včetně Fandy. Ještě větší pokles než Nova zaznamenala skupina Prima, která se propadla o 2,14 procentního bodu na souhrnný podíl 17,00 procenta. Naopak skupina Barrandov jako jediná z komerčních televizí stoupala, konkrétně o 0,64 procentního bodu na 3,69 procenta.

Kanály – průměrné podíly (19. týden 2015)
Graf podílu kanálů (19. týden 2015)
Graf podílu skupin (19. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 19. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 19. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl díky hokejovému šampionátu vzrostl o 8,77 procentního bodu na hodnotu 14,57 procenta. Meziročně si polepšila i ČT 2 (+ 0,20 procentního bodu na 4,14 procenta), Telka (+ 0,15 procentního bodu na 1,23 procenta) či Smíchov (+ 0,14 procentního bodu na 1,30 procenta). Největší meziroční propad zaznamenal hlavní kanál Primy, který klesl o rekordních 3,43 procentního bodu na podíl 11,16 procenta. Významně se propadla i „velká“ Nova, a to o 2,04 procentního bodu na 21,85 procenta, a také ČT 1, která si pohoršila o 1,62 procentního bodu na letošních 13,12 procenta.

Česká televize jako jediná ze čtyř velkých televizních skupin v zemi udržela meziroční růst v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Polepšila si o 7,01 procentního bodu na hodnotu 37,00 procenta. Vedle sportovního kanálu meziročně stoupala i ČT 2 a ČT art. Skupina Nova zaznamenala meziroční propad o 1,94 procentního bodu na podíl 29,40 procenta, přičemž ale Smíchov a Telka mírně stoupaly. Klesala také skupina Barrandov, a to i přes to, že loni měla k dispozici pouze jeden program. Pohoršila si o 0,73 procentního bodu na hodnotu 4,65 procenta. Největší meziroční pokles zaznamenala skupina Prima, která se propadla o 4,27 procentního bodu na 17,64 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila ČT Sport, a to o rovných 11 procentních bodů na hodnotu 18,49 procenta. Meziroční růst poté zaznamenal už jen Smíchov (+ 0,20 procentního bodu na 2,01 procenta) a ČT art (+ 0,04 procentního bodu na 0,23 procenta). Všechny ostatní televize meziročně klesaly. Nejvíc ČT 1, která si pohoršila o 2,58 procentního bodu na podíl 9,82 procenta. Následoval hlavní kanál Primy, jenž se propadl o 2,47 procentního bodu na 8,73 procenta, hlavní kanál Novy s propadem o 2,32 procentního bodu na podíl 22,94 procenta a Prima Cool, která si pohoršila o 1,11 procentního bodu na hodnotu 3,92 procenta.

Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let ze všech čtyř sledovaných televizních skupin meziročně stoupala pouze Česká televize. Zato výrazně: polepšila si o 7,73 procentního bodu na hodnotu 35,57 procenta. Skupina Nova vykázala pokles o 2,60 procentního bodu na hodnotu 31,80 procenta, skupina Prima se propadla o rekordních 4,11 procentního bodu na letošních 17,00 procenta. Pokles se nevyhnul ani skupině Barrandov, která si meziročně pohoršila o 0,33 procentního bodu na hodnotu 3,69 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).