Hlavní navigace

ČT prodloužila stopáž Událostí. O tři minuty kvůli ukončené reklamě

27. 10. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
27. 10. 2011

Až o tři minuty delší je od soboty hlavní zpravodajská relace České televize Události. Právě od tohoto dne přestaly programy ČT 1 a ČT 24, které Události vysílají, zařazovat reklamu. Zakazuje jim to totiž novela zákona o ČT, která začala platit 14. října. A tak zatímco upoutávky, které následovaly hned po reklamním bloku po Událostech na ČT 1 i ČT 24 zůstaly, samotnou reklamu televize nahradila prodloužením zpravodajské relace.

K TÉMATU: Petr Dvořák: Sledovanost pro ČT není důležitá, ale u Událostí ano

Události jsou skutečně v důsledku konce reklamy o cca tři minuty delší. Je to zatím pouze dočasné opatření, které ovšem redakce zpravodajství ráda akceptovala, protože tak může divákům nabídnout více reportáží a zpráv a dělat tak ještě lepší veřejnou službu, potvrdil serveru DigiZone.cz mluvčí ČT Ladislav Šticha. Diváci mají nyní možnost vidět i další kvalitní reportáže, které by se jinak do Událostí nedostaly a odvysílaly by se v jiných relacích, podotknul.

ČTĚTE TAKÉ: Petr Dvořák, nový šéf ČT: Změny v Událostech snad už na jaře 2012

Delší Události však pro ČT zároveň znamenají problém, protože zasahují do času, kdy už na Nově začínají Televizní noviny. Celková sledovanost Událostí a především jejich podíl na publiku tak na vzájemné konkurenci ztrácí. ČT to však podle Štichy nevnímá jako problém. Nesoutěžíme s komerčními stanicemi o sledovanost. Naše zpravodajství je zcela odlišná kategorie a de facto hrajeme na zcela jiném hřišti, řekl mluvčí ČT.

ROZHOVOR: ČT 24 může dávat místo Událostí třeba dokumenty, říká Zdeněk Šámal

ebf - tip - debata

Jenže nízká sledovanost Událostí byla terčem kritiky současného generálního ředitele ČT Petra Dvořáka při výběrovém řízení na tuto funkci. Dvořák doslova řekl, že v případě hlavní zpravodajské relace ČT přímo konkuruje komerčním televizím a neměla by v tomto boji tolik prohrávat. Události by podle něj měly být schopny porážet Zprávy TV Prima a být druhou nejsledovanější hlavní zpravodajskou relací po Televizních novinách na Nově.

Šticha však tvrdí, že Události nelze se zprávami na Primě a Nově srovnávat: Stejně jako jsou nejčtenější noviny v České republice bulvární deníky a Hospodářské noviny s nimi budou jen těžko soutěžit, tak my nechceme a vlastně ani nemůžeme jít cestou infotainmentu nebo bulvárních magazínů. Děláme službu a myslím, že od příchodu Zdeňka Šámala se zlepšení v atraktivnosti a kvalitě Událostí dají vysledovat, míní.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).