ČTÚ prověří kampaň Telefóniky O2 a oslovování zákazníků konkurence

21. 5. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) po právním rozboru a konzultaci s Úřadem pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) zahájil správní řízení s Telefónikou O2. Podnětem je stížnost konkurenčních mobilních operátorů T-Mobile a Vodafone z léta loňského roku. Nelíbilo se jim, že prý firma najatá Telefónikou O2 volá jejich klientům a nabízí jim přechod právě k dominantnímu telekomunikačnímu operátorovi na našem trhu.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) po právním rozboru a konzultaci s Úřadem pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) zahájil správní řízení s Telefónikou O2. Podnětem je stížnost konkurenčních mobilních operátorů T-Mobile a Vodafone z léta loňského roku. Nelíbilo se jim, že prý firma najatá Telefónikou O2 volá jejich klientům a nabízí jim přechod právě k dominantnímu telekomunikačnímu operátorovi na našem trhu.

Obvolávání bylo zaměřeno na čísla, u nichž máme příslušný souhlas, a dále náhodně generovaná čísla a veřejně dostupné databáze, takže jsme samozřejmě oslovili i řadu zákazníků konkurence, uvedl pro ČTK Martin Žabka, tiskový mluvčí Telefóniky O2. Jenže podle konkurence měli být oslovování hlavně uživatelé mobilních telefonů, kteří hodně telefonují do sítě Telefóniky O2. Ta tak prý měla zneužít údaje z databází, které s ostatními operátory sdílí. (Finanční noviny)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).