Podle mne jsou tu dva problémy:
1. Nemůže regulovat ceny ten, kdo hrabe daně. Proč? Protože snížení cen vede k nižšímu výběru daně viz. např. benzín. PROČ by to dotčený subjekt dělal???
2. ČTÚ je personálně obsazen bývalými zaměstnanci telekomunikačních operátorů, kterým zůstaly vazby na tyto operátory. Toto asi změnit nelze, protože odborníků je málo.
Dobrý den,
ono je téměř jisté, že celá řada mediálních akcí, kterých jsme v poslední době svědky je dirigována některými finančně silnými hráči. Ti se snaží otevřít si cestu ke 4. mobilnímu operátorovi, případně k virtuálním operátorům. Lze to chápat jako logickou reakci na podobně problematické ovlivňování ze strany dosavadních mobilních operátorů. Možná by se dalo filozofovat na téma "účel světí prostředky", Bude-li ale výsledkem lepší konkurečnost trhu mobilních hlasových služeb, pak houšť a větší kapky.
Ivo Fišer
www.xphonet.cz
1. ten benzín neni dobrej příklad, tam snaha vyšroubovat výběr daní jejich výběr srazila. Navíc když ty peníze neutratím za volání, tak je utratím za něco jiného, stát ty daně dostane tak jako tak. Navíc by se zvýšila šance, že je utratím u tuzemského producenta a nevyvezou se do zahraničí, jako v případě opů, tedy se tu budou točit a budou z nich další daně.
Takze kdyz chci cerpat "exotickou" sluzbu v podobe mobilniho pripojeni k Internetu nejakou standardni 3G technologii s pokrytim alespon jako maji v Rumunsku a s parametry a cenou alespon jako v Rakousku (pripominam ze Rakousko ma mene obyvatel nez CR a jsou tam cca 3x vetsi platy) jsem sobec ktery chce vse zadarmo ?
No, ta prvotní analýza co šla do připomínek, a byla podle mne trošičku objektivnější, byla projednána radou ČTÚ 23. 2. 2006. Podepsán je pod ní ještě předchozí předseda David Stádník. Finální verze byla vydána 27.6.2006. Podepsán je pod ní již Pavel Dvořák, který se stal předsedou rady od 1. 4. 2006. Jinak současný předseda předtím, od roku 2003 do 30. 4. 2005, pracoval jako poradce správních orgánů společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s. a od 1. 5. 2005 byl ve funkci člena rady ČTÚ. Nemusí to sice znamenat vůbec nic, ale také to může znamenat velmi mnoho. V každém případě to patrně minimálně indikuje určitou názorovou a hodnotovou orientaci...
Osobně se mě hype okolo mobilních operátorů nelíbí.
Celý to vnímám už jen jako zmanipulovaný cirkus.
První myslím, že ti kdo proti tomu masivně vystupují, nemají solidní podporu u všech zákazníků. Mobilní operátoři mají zákazníky přes skoro všechny věkové kategorie a i politické zastánce ale…. Iniciativa od studentů se nechytne, protože nevyjadřují názory všech. Iniciativa od členů politické strany se opět nechytne, protože opět nemluví za příznivce jiné strany. Tedy neosloví všechny.
Nezdá se mě manipulace uváděním příkladů ze zahraničí s tím, jak se neuvádějí „drobné detaily“. Aktivační poplatky, servisní poplatky, cena samotné SIM, blokované telefony a tak podobně. Z astronomických rozdílů i při srovnání HDP už by to takové bombastické nebylo.
Do toho mám ještě pocit, že také ten co řve nejhlasitěji. Často patří buď do skupin né tak běžných zákazníků. Tedy nečerpá, nebo nechce čerpat nějakou normální službu. Tedy spíše exotika tipu pět SIM. S tím, že jednu takovou dvě jiné, třetí zase jiná. To je pak pochopitelné, že se nemusí vejít do nabídky, která moc s tím nepočítá. Nebo do nejnižších pater kde dotyční patří k zákazníku tipu pokud to není zadarmo je to drahé. Tedy taková Lakomá Barka s.r.o.
Kolik skutečně normálních zákazníků má z toho problém. Tedy jetím nějak zle dotčeno a díky tomu trpí nějakým citelným nedostatkem?
Ano pokud si vezmeme klapky na oči a pokud by to šlo levněji a levně a levněji a co takhle kdyby nám operátoři vlastně platili za to, že je používáme?… No takhle by ten svět asi moc dobře nefungoval dlouho. Tohle vyžadované zlevňování je totiž na jednu stranu docela sobecké. Protože do pozadí schovává informaci, že to zaplatí někdo jinde z něčeho jiného.
Je to něco za něco,máme vidinu výhody a víme kde by se projevila nevýhoda?
Pokud vám to přijde mimo mísu , nechápu váš prvotní útočný argument .....a jakypak nesobecky pausal mate pres ramcovou smlouvu....
Znovu opakuji, co jsem si zařídil sám, to jsem si zařídil. Jednalo se o veřejnou nabídku před x lety. A mě to nevadí
Mě to vadí, že mě někdo nedávno lámal na rakouského operátora. Kde bych se dostal při stejné využití na cenu od pár desítek korun s daní levněji. Dalo by se říc, že jediné plus, když se šlo do hloubky nabídky spočítalo, byl jen smartphon zadarmo. Jenže brendovaný a zamčený od OEM výrobce kterého bych dobrovolně vynechal. Úvazek na časové období a mohli by jsme pokračovat. Není to černobílé, tak můj názor.
Tak za 1. - benzin neni dobry priklad, nejvyssi vyber z benzinu je spotrebni dan a ta je dana fixni castkou ktera se neodviji od prodavane ceny. Za 2. vykonym organem ČTÚ je Rada a to bych rad vedel, ktery z jejich clenu je byvalym zamestnancem operatoru - ani jeden..... a btw. nevim ani o zadnem rediteli na CTU, ktery by nekdy delal u operatoru... Asi tak
Nechápu tu kritiku, jde o dobrý materiál a rozhodně nevidím důvod proč to tak malicherně odsuzovat. Podstatné je, že pan Peterka svou vlastní studii, zatím nepředstavil. Asi žádnou nemá. Pan Dvořák bude jistě vzdorovat různými způsoby, ale to podstatné je , zda najde dosti podporovateů, kteří mu pomohou udržet neudržitelné. Někteří pomáhají a ani to netuší.Jejich argumenty pak píšou v např. Idnes, jako fundovanou kritiku a splní to pouze taktiku jak znevěrohodnit nositele špatných zpráv. Takže kritiku kritiky ano, pane Peterko ale opravdu fundovanou.
Tak, ze čtyř členů současné Rady ČTÚ jsou z minulosti velmi úzce spjati s SPT Telecom (dnes Telefónica O2) pan Pavel Dvořák, tedy přímo předseda Rady, který působil jako poradce orgánů Telecomu. A dále pan Zdeněk Švrček, který byl jednak do r. 2003 členem dozorčí rady Telecomu, a jednak v následujícím období pracoval jako významný lobbista m.j. ve prospěch Telecomu.
A jehož společnost E F O R,spol. s r.o. na svém webu před nástupem pana radního do funkce na svém webu uváděla například následující výčet referencí:
2003
* úspěšné prosazení komplexu návrhů klienta v novele zákona č.
151/2000 Sb. o Telekomunikacích (problematika "Local Loop Unbundling"),
* úspěšné prosazení klíčových návrhů klienta v zákonu o
veřejných zakázkách.
2004
* aktivní účast na přípravě zákona o elektronických komunikacích,
* vypracování studie o stavu a přípravě privatizace sektoru
telekomunikací pro potřeby bankovního sektoru.
2005
* prosazení komplexního souboru návrhů klienta v zákonu o
elektronických komunikacích (zákon č. 127/2005 Sb.),
* odvrácení pro klienty nepříznivých dopadů z dílčí novely
zákona č. 127/2005 Sb.,
* prosazení zájmu klienta v novele zákona o hospodářské
soutěži, zajištění informací a zpracování studie o stavu přípravy
digitálního vysílání v ČR (pro potřeby klienta v bankovním sektoru).
2005 - 2006
* firma dlouhodobě pracuje na prosazení zájmů klienta při
projednávání zákonů souvisejících s problematikou stavebního zákona a
souvisejících zákonů.
(Zdroj: gsmarchiv - archiv konference gsm@sh.cvut.cz)
Osobně proti těm dvěma uvedeným pánům nic nemám a znám je pouze "od vidění". Ale tak nějak mi "vznikl názor", že jejich hodnotová orientace nebude pravděpodobně zrovna shodná s tím, co preferuje EK. Tedy pluralitní a konkurenční komunikační trh, s nikoli malým počtem vzájemně soutěžících subjektů...
Ja bych zase az tak moc nemoralizoval. Ono proniknout do problematiky ZoEK neni zrovna jednoduche i pro nekoho, kdo se v dane problematice pohybuje relativne dlouho a ma pro to odborne predpoklady - pravni i technicke. Lidi, kteri zakon skutecne chapou do nejmensich detailu bych na prstech spocital.
Je ale zrejme, ze bude velka snaha autory, diky uvedenym nepresnostem nebo nepochopeni uzce technickych detailu ZoEK, zdiskreditovat.
Pokud bychom ale tvrdili, ze kritiku muze vznaset pouze natolik erudovana osoba, ze se nedopusti ve vykladu zadne chyby a vse sestavi lingvisticky naprosto korektne, zjistili bychom, ze tu existuje nejspise jedina osoba a to pan Peterka a mozna jeste dalsi 2 nebo 3 lide.
VoIP - kredit 350 Kč, už dva roky, teď mi tam zbývá 55 Kč, takže časem doplním. Paušál žádný, cena hovorného od 0,50 do max. 1,50 Kč/ min, (vč. DPH), pouze sekundová tarifikace, žádný roaming, volání ve vlastní síti zdarma, žádné obtěžování ,,výhodnými" nabídkami, žádné faktury na neobjednané, či nevyužívané služby. Až bude tohle umět nějaký mobilní operátor, budu jeho služby využívat. Jenže pochybuji, že se toho někdy v ČR dožijeme. Naštěstí mám klienta v notebooku, takže jakoustakous, leč pro mne dostačující mobilitu k dispozici.
v prvnim postu kritizujete ze lidi se dozaduji adekvatni ceny k poskytovanym sluzbam a nazyvate je sobci co chteji vse zadarmo. proto jsem se zeptal jaky nesobecky pausal z ramcove smlouvy mate vy. nevim co je na te otazce agresivniho.
a ze mate verejne anoncovany pausal na urovni rakouskeho vam neverim. za 7e/mes + rocniho poplatku a aktivace simky (celkem max 250kc/mes) se na 1k+1k+1gb nedostanete ani nahodou.
... velice děkuji panu Peterkovi, že ten blábol dočetl do konce a že si dal tu práci se zveřejněním svého komentáře ... naprosto souhlasím ... pan Cibulka junior nemá bohužel zatím vyvinut potřebný reflex sebepoznání, ke kterému dospěli již mnozí před ním ... tady: "Vím, že nic nevím ! ... což v jeho případě platí měrou více než značnou.
at si kdo chce co chce rika ... podle meho nazoru byl Stadnik jako předseda ČTÚ ve své době mnohem více nezávislý na mobilních operátorech a dominantním operátorovi (tehdy SPT TELECOM) ... než celá nezávislá Rada ČTÚ ve svém stávajícím složení ... a poslední nominace "mladé krve" do Rady ... na tom nic nezmění ... Ondřej Malý nemá ani zákonem stanovené předpoklady pro výkon této funkce ...
A zvýšení cen rovněž, viz propad z příjmů po zvýšení spotřební daně na naftu. Rozumný finančník si při stanovení výše daní dokáže uvědomit, že tento postup je finančně zajímavý jen do určité hladiny, jakmile je tato pomyslná mez překročena, začne to fungovat přesně obráceně s nežádoucím bonusem utlumení ekonomiky navíc. Jenže k tomu naše pravice ještě nedorostla, jejich inteligence je v tomto případě na úrovni žížal.
Když ty peníze neutratím za volání, ale za potraviny, či jiné zboží v cizině, stát ode mne nevybere na daních nic! (také to od konce prosince důsledně dělám a jediné, co v ČR kupuji, je nealko pivo, občas cukroví a jednou za týden TV program). Dřív jsem v samce utratil denně 200 - 250 Kč, potom obden 250 - 300 kč a teď jednou za týden 20 - 30 Kč. Ale když to Kalousek tak chce, což nám dává najevo zvyšováním daní a poplatků, proč mu nevyhovět?