Zhruba před měsícem na Lupě vyšel článek Špatně zabezpečené VoIP stálo hoteliérku miliony. A nejenom ji! o podnikatelce, která se pravděpodobně stala obětí podvodníků nabourávajících se do VoIP ústředen. Český telekomunikační úřad (ČTÚ) zatím ví o dvou takových případech na našem území a včera k problematice zabezpečení VoIP ústředen vydal prohlášení. V něm mj. upozorňuje: Pokud je VoIP ústředna včetně příslušenství ve vlastnictví účastníka, pak si musí toto zabezpečení zajistit účastník sám, případně na základě smluvního vztahu prostřednictvím jiného (odborného) subjektu.
Zároveň Český telekomunikační úřad doporučuje sjednat s příslušným poskytovatelem služby elektronických komunikací nastavení horní hranice (limitu) pro placení za služby elektronických komunikací, kdy poskytovatel služby před celkovým vyčerpáním smluveného limitu bude smluveným způsobem informovat svého účastníka a po vyčerpání limitu dále smluveným způsobem omezí poskytování služby například zamezením odchozích mezinárodních hovorů.
U již existující napadení VoIP ústředny Český telekomunikační úřad kromě doporučení podání trestního oznámení na neznámého pachatele také upozorňuje, že je třeba, aby účastník podle ustanovení § 64 odst. 7 a 8 zákona o elektronických komunikacích uplatnil právo na reklamaci na vyúčtování ceny za poskytnutou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací u poskytovatele služby elektronických komunikací. Podání reklamace nemá odkladný účinek.
(Tisková zpráva)