Hlavní navigace

ČTÚ vydal doporučení pro uživatele VoIP ústředen

1. 12. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zhruba před měsícem na Lupě vyšel článek Špatně zabezpečené VoIP stálo hoteliérku miliony. A nejenom ji! o podnikatelce, která se pravděpodobně stala obětí podvodníků nabourávajících se do VoIP ústředen. Český telekomunikační úřad (ČTÚ) zatím ví o dvou takových případech na našem území a včera k problematice zabezpečení VoIP ústředen vydal prohlášení. V něm mj. upozorňuje: Pokud je VoIP ústředna včetně příslušenství ve vlastnictví účastníka, pak si musí toto zabezpečení zajistit účastník sám,…

Zhruba před měsícem na Lupě vyšel článek Špatně zabezpečené VoIP stálo hoteliérku miliony. A nejenom ji! o podnikatelce, která se pravděpodobně stala obětí podvodníků nabourávajících se do VoIP ústředen. Český telekomunikační úřad (ČTÚ) zatím ví o dvou takových případech na našem území a včera k problematice zabezpečení VoIP ústředen vydal prohlášení. V něm mj. upozorňuje: Pokud je VoIP ústředna včetně příslušenství ve vlastnictví účastníka, pak si musí toto zabezpečení zajistit účastník sám, případně na základě smluvního vztahu prostřednictvím jiného (odborného) subjektu.

Cloud23

Zároveň Český telekomunikační úřad doporučuje sjednat s příslušným poskytovatelem služby elektronických komunikací nastavení horní hranice (limitu) pro placení za služby elektronických komunikací, kdy poskytovatel služby před celkovým vyčerpáním smluveného limitu bude smluveným způsobem informovat svého účastníka a po vyčerpání limitu dále smluveným způsobem omezí poskytování služby například zamezením odchozích mezinárodních hovorů.

U již existující napadení VoIP ústředny Český telekomunikační úřad kromě doporučení podání trestního oznámení na neznámého pachatele také upozorňuje, že je třeba, aby účastník podle ustanovení § 64 odst. 7 a 8 zákona o elektronických komunikacích uplatnil právo na reklamaci na vyúčtování ceny za poskytnutou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací u poskytovatele služby elektronických komunikací. Podání reklamace nemá odkladný účinek. (Tisková zpráva)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).