Vazeny pane.
Neni mi vubec jasne, z jakeho duvodu jsem byl pocten Vasim dopisem, neb uz dost dlouhou dobu nemam s CZ.NIC nic spolecneho - alespon ne natolik, abyste se mohl opravnene domnivat, ze je duvod mi kopii vaseho odpisu zaslat take.
Nicmene, kdyz uz jste to udelal, odpovim Vam alespon jako soukroma osoba - a upozornuji, ze muj nazor je ZCELA soukromy a nijak nesouvisi s postojem CZ.NIC.
Vazeny pane. Za spravnost a funkcnost adres predanych CZ.NIC odpovidate Vy. Vase adresy vsak vetsinu casu funkcni nebyly. A to mohu prohlasit presto, ze jiz nemam pristup k LOGum systemu CZ.NIC.
Jak sam vite, behem doby zasilani vyzev prestava v urcitou dobu domena byt funkcni. Od te chvile jsou samozrejme nefunkcni i adresy, ktere do takove domeny smeruji. Udat jako kontaktni adresy, tedy adresy uzivane v okamziku, kdy je s domenou nejaky problem, takove adresy, ktere prave v okamziku, kdy jsou s domenou nejake problemy nejsou funkcni, to je opravdu state-of-the-art zdraveho rozumu. To, ze jste udal prave takove adresy neni ani trochu chyba CZ.NIC. Chapu sice, ze Vy zalezitostem okolo Internetu nerozumite, ale od toho mate sveho technickeho spravce (ktereho jste si sam o vlastni vuli vybral) a ten je od toho, aby Vam s technickymi otazkami - prave temi, kterym nerozumite, pomohl.
Trochu od veci pak je, ze stroj titan.czechia.com, ktery pro vas postu bere neni zrejme prilis dobre nakonfigurovan. Podle platnych RFC je MAIL From: <> naprosto platnou adresou odesilatele, dokonce v nekterych pripadech je primo narizeno takovou adresu pouzivat, tento mailer presto postu z teto adresy odmita s tim, ze je vadna. Netvrdim, ze to je duvod, proc Vam nebyly doruceny prvni vyzvy - to muze zjistit jen ten, kdo ma pristup k LOGum, jen konstatuji, ze stroj, na ktery si nechate zasilat postu neni ani spravne nakonfigurovan.
Co se tyce Vaseho doporuceni ohledne banky - uz jsem mnohokrat na ruznych mistech uvedl, ze CZ.NIC jednani s Expandii mel a nedoslo k dohode. Expandia o CZ.NIC jako o zakaznika ZAJEM NEMELA. Nicmene, co se tyce delky vypadku Vasi domeny, k tomu mohu poznamenat jen tolik, ze dobu pripsani penez na ucet CZ.NIC jste mel moznost ovlivnit a Vase domena mohla byt funkcni jiz 17.11, kdybyste chtel. Zrejme Vas zajem o jeji funkcnost neni nijak zvlast velky - poskytnute adresy jsou nefunkcni v okamziku, kdy je s domenou problem, domena Vam nefunguje hezkych par dnu, ale Vy si toho vsimnete, teprve kdyz vam to rekne Zoner, mate moznost zaplatit okamzite, ale zvolite bezny bankovni prevod, o kterem jiste vite, ze trva podstatne dele. Celkove se domnivam, ze Vas zajem o funkcnost te domeny neni nijak zvlast velky a v zasade se o ni poradne nestarate sam. A ted, kdyz se Vam na hlavu snesou dusledky vaseho nezajmu, tak hledate, na koho shodit vinu.
Venovat libovolne penize na pravniky a snazit se znicit kohokoliv je Vase vysostne pravo, ktere Vam nehodlam ani v nejmensim rozmlouvat - a preji hodne stesti.
Zaverem bych rad jeste jednou upozornil, ze jsem soukroma osoba - a ocenim, pokud se tedy s vasimi stiznostmi budete obracet na patricna mista. Moje adresa dan@nic.cz sice funguje, ale je zachovana zejmena pro osoby, ktere slusne zadaji o pomoc a neznaji spravnou adresu. Tem poradim jak a na koho se nejlepe obratit. Pro dopis stylu, jaky jste napsal Vy vsak zadnou radu nemam a navic, Vy spravnou adresu evidentne znate.
S uctou
Dan Lukes
P.S. Jak dlouho trvá taková prioritní platba v IPB? Nebo si to představujete tak, že CZ-NIC bude mít povinně účet u každého bankovního ústavu v ČR? Nebo stačí jen u toho vašeho?
P.P.S. Taky zrovna neholduji monopolům. Ale dávám přednost tomu, když se jim vytýkají jejich skutečné chyby, ne když na ně někdo svaluje vinu za vlastní pochybení.