Hlavní navigace

Data 1,5 milionu zákazníků ukradená Verizonu jsou na prodej

30. 3. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Shutterstock, podle licence: Rights Managed
Ve Verizon Enterprise Solutions při vší té péči o firemní zákazníky zřejmě trochu zapomněli dostatečně pečovat o vlastní sítě.

KrebsonSecurity upozorňuje, že se na uzavřeném fóru objevila nabídka na prodej databáze zákazníků Verizon Enterprise za 100 tisíc dolarů, případně po kusech, 10 tisíc dolarů za 100 tisíc záznamů. 

Data jsou výsledkem úniku z informačních systémů B2B jednotky amerického telekomunikačního giganta Verizone, který řeší bezpečnost zákaznických systémů, prodává bezpečnostní řešení a který také každý rok vydává velmi zajímavou ročenku o únicích dat a narušeních systémů  - viz Verizon’s annual Data Breach Investigations Report (DBIR).

Verizon Brianu Krebsovi potvrdil, že útočníci využili bezpečnostní chybu, která jim umožnila získat kontaktní informace zákazníků. To vše prostřednictvím portálu, který byl určen pro firemní zákazníky Verizonu. Podle společnosti se ale útočníci měli dostat pouze k základním informacím o zákaznících, nikoliv k podstatným datům, která by byla nějak výrazně nebezpečná.

cif 24 - early cena - média

Prodejce databáze ji nabízí dokonce i ve formátu pro databázový systém MongoDB, lze se tedy dost i domnívat, že ona bezpečnostní chyba je Verizonem tak trochu zlehčována. Vypadá to totiž na to, že se útočníkovi prostě podařilo pořídit přímo dump z databáze.

Jak konkrétně se účastníkům podařilo data získat, známo není. Verizon tvrdí, že už chybu napravil, ale detaily zatím neposkytl. Celé je to ještě pikantnější s ohledem na to, že to je například i Verizon, který v čerstvé studii ukazuje, jak se hackerům podařilo dostat do systémů pro úpravu vody a ovlivnit i to, jaké množství chemikálií je do vody uvolňováno (viz Hackers Modify Water Treatment Parameters by Accident) a v řadě dalších studií a analýz ukazuje velmi konkrétní informace o únicích a narušeních.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).