Hlavní navigace

Davis Cup udělal z ČT Sport skokana minulého týdne, nejvíc klesala Prima family

20. 11. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKA Česká televize má za sebou mimořádně úspěšný týden, pomohly jí především mimořádné víkendové události

Vítězné finále tenisového Davis Cupu, v němž o víkendu porazili čeští reprezentanti Španěly, raketově zvedlo sledovanost programu ČT Sport a udělalo z něj skokana týdne v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku. Oproti předminulému týdnu si sportovní kanál ČT polepšil o 4,55 procentního bodu na hodnotu 7,56 procenta. Naopak největší pokles zaznamenala Prima family, která si pohoršila o 1,60 procentního bodu na průměrných 18,66 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Davis Cup ubral diváky všem plnoformátovým televizím kromě Barrandova, který si minulý týden mírně polepšil (o desetinu procentního bodu) na průměrný podíl 4,88 procenta. Mírný nárůst pak zaznamenala už jen Nova Cinema (o 0,30 procentního bodu na 4,73 procenta) a ČT 2 (o čtyři setiny procentního bodu na hodnotu 4,25 procenta). Hlavní kanál Novy klesal výrazně méně než Prima family, a to i přes to, že mu výrazně uškodilo nedělní vysílání přenosu závodů formule 1, kvůli kterému musel zařadit hlavní zpravodajskou relaci už od 19 hodin.

K TÉMATU: Skokany předminulého týdne TV Barrandov a Fanda, nejvíc se propadla Prima family

Z pohledu tří největších televizních skupin si minulý týden v souhrnném celodenním průměrném podílu na dospělém publiku nejlépe vedla Česká televize. V součtu všech čtyř jejích kanálů dosáhla podílu 32,32 procenta, což je o 3,53 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Druhá byla Nova Group s kumulovaným podílem 29,17 procenta, který byl o 0,61 procentního bodu horší než minule. Nejvíc si pohoršila Prima Group na třetí pozici, jejíž souhrnný podíl klesl o 2,17 procentního bodu na hodnotu 24,07 procenta.

ebf - tip - debata

V meziročním srovnání s 46. týdnem minulého roku si nejvíce polepšila ČT Sport, která v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku rostla o 5,02 procentního bodu (z loňských 2,54 na letošních 7,56 procenta). Naopak největší pokles vykázal už tradičně hlavní program Novy, jehož podíl klesl o 4,80 procentního bodu z loňských 28,11 na letošních 23,31 procenta.

Průměrné celodenní podíly televizí za 46. týden 2012 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,26 – 0,82 – 0,41
ČT 2 4,25 + 0,04 + 0,24
ČT Sport 7,56 + 4,55 + 5,02
ČT 24 5,25 – 0,24 + 0,87
Nova 23,31 – 0,68 - 4,80
Nova Cinema 4,73 + 0,30 – 0,64
Fanda 1,13 – 0,23 – nevysílal –
Prima family 18,66 - 1,60 – 0,36
Prima Cool 3,43 – 0,49 – 0,06
Prima love 1,98 – 0,08 + 0,39
TV Barrandov 4,88 + 0,10 – 0,66
Atmedia 1,77 – 0,03 – 0,24
ostatní TV 7,79 – 0,82 – 0,48

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).