Hlavní navigace

Den dopravy zdarma: e-shopy lidem odpustily dopravu za 12 milionů

24. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Cenový srovnávač Heureka.cz publikoval výsledky letošní akce Den dopravy zdarma. Obraty e-shopů opět vystřelily vzhůru. Ne všichni ale vydělali.

Třetí ročník Dne dopravy zdarma ukázal, že zákazníci českých e-shopů na snížení nákladů za doručení zboží stále slyší. Tržby zapojených obchodů se 18. listopadu vyšplhaly na 208 milionů Kč, což je další posun proti loňským 182 milionům.

Do akce se letos zapojilo o něco více e-shopů (1248 proti loňským 926) a zákazníci ušetřili opět o něco více za dopravu (12 proti loňským 10 milionům Kč). 

Z celkem 134 tisíc objednávek zákazníci nejčastěji objednávali v kategoriích Elektronika (24 %), Bílé zboží (22 %), Dětské zboží (12 %) a Dům a zahrada (12 %), říká v tiskové zprávě Heureka.

Co se komu vyplatí

Tolik průměrná čísla. Výsledky u jednotlivých obchodů se ale mohou velmi lišit. Jak už v pátek informoval server Podnikatel.cz, řadě z nich sice stouply počty objednávek i tržby, lidé ale často objednávali levnější věci, než obvykle. Podle Heureky se průměrná cena objednávky snížila na 1554 Kč (loni to bylo 1633 Kč).

Může to být důsledek toho, že u dražších nákupů už řada e-shopů dopravu zdarma běžně nabízí. Lidem se tak v Den dopravy zdarma vyplatí pořizovat spíše levnější nákupy, u kterých by je jinak dopravné odrazovalo.

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

Náklady na dopravu, které zákazníci ušetří, ovšem za ně hradí sami prodejci. A při nízkých maržích se může jednoduše stát, že výnosy z většího počtu objednávek jim nestačí kompenzovat ani náklady na dopravu. 

Řadě e-shopů se ale samozřejmě zvýšený zájem o nákupy vyplatí. A jasným vítězem celé akce je jako každý rok Heureka, která od obchodníků inkasuje peníze za prokliky ze srovnávače na jejich weby.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).