Hlavní navigace

Den dopravy zdarma: e-shopy lidem odpustily dopravu za 12 milionů

David Slížek

Cenový srovnávač Heureka.cz publikoval výsledky letošní akce Den dopravy zdarma. Obraty e-shopů opět vystřelily vzhůru. Ne všichni ale vydělali.

Třetí ročník Dne dopravy zdarma ukázal, že zákazníci českých e-shopů na snížení nákladů za doručení zboží stále slyší. Tržby zapojených obchodů se 18. listopadu vyšplhaly na 208 milionů Kč, což je další posun proti loňským 182 milionům.

Do akce se letos zapojilo o něco více e-shopů (1248 proti loňským 926) a zákazníci ušetřili opět o něco více za dopravu (12 proti loňským 10 milionům Kč). 

Z celkem 134 tisíc objednávek zákazníci nejčastěji objednávali v kategoriích Elektronika (24 %), Bílé zboží (22 %), Dětské zboží (12 %) a Dům a zahrada (12 %), říká v tiskové zprávě Heureka.

Co se komu vyplatí

Tolik průměrná čísla. Výsledky u jednotlivých obchodů se ale mohou velmi lišit. Jak už v pátek informoval server Podnikatel.cz, řadě z nich sice stouply počty objednávek i tržby, lidé ale často objednávali levnější věci, než obvykle. Podle Heureky se průměrná cena objednávky snížila na 1554 Kč (loni to bylo 1633 Kč).

Může to být důsledek toho, že u dražších nákupů už řada e-shopů dopravu zdarma běžně nabízí. Lidem se tak v Den dopravy zdarma vyplatí pořizovat spíše levnější nákupy, u kterých by je jinak dopravné odrazovalo.

Marcom

Náklady na dopravu, které zákazníci ušetří, ovšem za ně hradí sami prodejci. A při nízkých maržích se může jednoduše stát, že výnosy z většího počtu objednávek jim nestačí kompenzovat ani náklady na dopravu. 

Řadě e-shopů se ale samozřejmě zvýšený zájem o nákupy vyplatí. A jasným vítězem celé akce je jako každý rok Heureka, která od obchodníků inkasuje peníze za prokliky ze srovnávače na jejich weby.

Našli jste v článku chybu?
24. 11. 2014 17:00
Bubla (neregistrovaný)

Kdyby místo takovýchto hurá akcí začaly eshopy nabízet rozumné ceny dopravy, odstupňované podle velikosti/hmotnosti toho, co koupím. Platit za vše stovku za dopravu je nesmysl. Často bych koupil nějakou drobnost za pár desítek či stovek korun (kabel, baterii do mobilu...) kterou lze poslat za 24 Kč, ale eshop má paušální cenu dopravy, většinou okolo 100 až 130 Kč. Kdyby nabízeli dopravu těhle drobností za 30 -40 Kč nakoupím toho o moc víc. Pokud to nespěchá, lze to koupit na eBay, ale když vám d…

27. 11. 2014 1:04
Petr Zahradník (neregistrovaný)

Chápu to tedy dobře, že když odesílám 50 zásilek denně, budu mít krabici za korunu, výplňový materiál nekoupím, ale dám tam cáry ze skartovače, nemusím zásilky lepit páskou, budou držet samy, tiskárna štítků se neopotřebuje rychleji, váhu mi někdo půjčí, štítek budu lepit jen na každý šestý balík, počítač se nerozbije, balící linka nebude potřebovat servis, nemusím mít nějaké velké prostory, tuny krabic si opřu o maringotku, elektřinu si napíchnu od sousedů, nebudu topit a balit mi to budou chod…