Hlavní navigace

Turris Omnia může slavit, na Indiegogo vybral přes 21 milionů Kč

12. 1. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: CZ.NIC
Nečekaně úspěšná kampaň routeru Turris Omnia skončila. Z původního cíle 100 tisíc dolarů je už více než osminásobek. [AKTUALIZOVÁNO]
  • 12.1. 9:00 – text aktualizován v souvislosti s koncem kampaně

Rekordní více než milion liber českého herního studia Warhorse Studios se routeru Turris Omnia sice překonat nepodařilo, i tak ale na mezinárodní crowdfundingové scéně uspěl nad všechna očekávání.

V dvouměsíční kampani na serveru Indiegogo, která dnes ráno skončila, vybral od více než pěti tisíc přispěvatelů přes 858 tisíc dolarů (v přepočtu asi 21,4 milionu Kč). Více než 150 tisíc USD přitom router získal jen za posledních 24 hodin kampaně.

Původní cíl, který měl zajistit, aby se router vůbec začal vyrábět, přitom byl 100 tisíc dolarů.

Na Indiegogo si mohou zájemci router dále koupit – server rotiž po ukončení crowdfundigové kampaně funguje i jako tržiště (marketplace). K dispozici je už jen verze za 229 dolarů. Distribuce routerů by měla začít v dubnu 2016.

Konečný stav

Den před koncem dvouměsíční kampaně měl Turris Omnia přislíbeno skoro 707 tisíc dolarů (v přepočtu asi 17,6 milionu Kč).

Tuzemský CZ.NIC, který za kampaní stojí, v průběhu dvou měsíců několikrát přidával další a další výhody za překonání milníků (stretch goals) – od mobilní aplikace pro ovládání routeru, přes prodloužení záruky až třeba po kovový plášť zařízení.

BRAND24

Router jako takový si za cenu mezi 179 a 189 dolary přes Indiegogo objednalo asi 3 500 lidí, podle stránky kampaně si jeden přispěvatel pořídil i prototyp routeru za 1000 dolarů a dva si pro zařízení přijedou jako hosté do Prahy, kde půjdou na večeři s týmem, který router vyvíjí (cena balíčku: 2000 dolarů).

Turris Omnia k této chvíli na Indiegogo podpořily více než čtyři tisíce lidí.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).