Hlavní navigace

Digimedia 2016: Statistika nuda je, má však cenné údaje

Čestmír Polák

Výkonná ředitelka výzkumné agentury Nielsen Admosphere Tereza Šimečková představila účastníkům konference Digimedia 2016 dubnový průzkum mezi uživateli internetu na téma televizní digitalizace.

Doba čtení: 1 minuta

Z průzkumu, který probíhal v dubnu tohoto roku, vyplynulo, že povědomí diváků o digitalizaci je stále nedostatečné, a to i mezi uživateli internetu. Mělo by se s tím asi něco dělat, že…

Ostatně, podívejte se na grafy sami:


Autor: Čestmír Polák

Pouze 47 procent dotázaných má představu, co znamená pojem digitální pozemní televizní vysílání nazývané DVB-T, 35 procent si není jistých, co to je, a 19 procent o tom nemá žádnou představu.


Autor: Čestmír Polák

Na otázku, zda se při spuštění digitálního terestrického vysílání v letech 2008 až 2011 museli nějak přizpůsobit, odpovědělo 60 procent dotázaných, že ano, 12 procent tvrdilo, že ne, a 28 procent si již nevzpomnělo.


Autor: Čestmír Polák

Podle průzkumu informovanosti o novém přicházejícím standardu digitálního vysílání DVB-T2 je mezi uživateli internetu neskutečně malé povědomí. 68 procent diváků nemá o plánu přechodu na DVB-T2 žádné informace a někteří neví ani, co to je. Pouze 32 procent již nějaké informace zaznamenalo.

KL18_hlasování

U uživatelů internetu jsou to varující čísla, a tak si zkuste tipnout, kolik diváků, kteří internet nepoužívají, může mít o digitalizaci povědomí. Zde musí být informovanost ještě daleko menší.

Kdyby nás do další vlny vynucené digitalizace netlačilo odebrání frekvencí 700 a 800 MHz a rychlý vývoj v sousedním Německu, asi by informovanost byla ještě menší. 

Tereza Šimečková, výkonná ředitelka a předsedkyně představenstva výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ta mimo jiné pro Asociaci televizních organizací realizuje peoplemetrové měření televizní sledovanosti.

Anketa

Kdo myslíte, že za nízkou informovanost o televizní digitalizaci může?

Našli jste v článku chybu?