Z průzkumu, který probíhal v dubnu tohoto roku, vyplynulo, že povědomí diváků o digitalizaci je stále nedostatečné, a to i mezi uživateli internetu. Mělo by se s tím asi něco dělat, že…
Ostatně, podívejte se na grafy sami:
Pouze 47 procent dotázaných má představu, co znamená pojem digitální pozemní televizní vysílání nazývané DVB-T, 35 procent si není jistých, co to je, a 19 procent o tom nemá žádnou představu.
Na otázku, zda se při spuštění digitálního terestrického vysílání v letech 2008 až 2011 museli nějak přizpůsobit, odpovědělo 60 procent dotázaných, že ano, 12 procent tvrdilo, že ne, a 28 procent si již nevzpomnělo.
Podle průzkumu informovanosti o novém přicházejícím standardu digitálního vysílání DVB-T2 je mezi uživateli internetu neskutečně malé povědomí. 68 procent diváků nemá o plánu přechodu na DVB-T2 žádné informace a někteří neví ani, co to je. Pouze 32 procent již nějaké informace zaznamenalo.
U uživatelů internetu jsou to varující čísla, a tak si zkuste tipnout, kolik diváků, kteří internet nepoužívají, může mít o digitalizaci povědomí. Zde musí být informovanost ještě daleko menší.
Kdyby nás do další vlny vynucené digitalizace netlačilo odebrání frekvencí 700 a 800 MHz a rychlý vývoj v sousedním Německu, asi by informovanost byla ještě menší.

Tereza Šimečková, výkonná ředitelka a předsedkyně představenstva výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ta mimo jiné pro Asociaci televizních organizací realizuje peoplemetrové měření televizní sledovanosti.
Kdo myslíte, že za nízkou informovanost o televizní digitalizaci může?