Čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi po Nově, ČT 1 a Primě se stala minulý pátek zpravodajská ČT 24, která souběžně vysílala dva mimořádné speciály: plánovaný k brněnskému sjezdu ČSSD, na kterém strana volila nového předsedu, a neplánovaný k zásahu spojenců proti lybijskému vůdci Muammaru Kaddáfímu. Zejména mimořádný zájem o sjezd ČSSD v pátek přispěl k vysokému celodennímu podílu ČT 24: dosáhl 6,91 procenta z televizního koláče,
sdělila DigiZone.cz zástupkyně šéfredaktora ČT 24 pro nová média a speciální projekty Pavlína Kvapilová.
K TÉMATU: Volba vedení ČSSD od pátku až do soboty na zpravodajské ČT 24
Vysoký podíl na divácích si ČT 24 zachovala i v sobotu a neděli, kdy postupně sjezdový speciál ČSSD vystřídalo kontinuální zpravodajství o situaci v Lybyi. Také v těchto dalších dvou dnech byl celodenní share také nadprůměrný: v sobotu 5,76 a v neděli 5,42 procenta,
přiblížila Kvapilová. Speciál ke sjezdu ČSSD začal v pátek v 10:15 hod. a neplánovaně se protáhl až do půlnoci. Během části odpoledne se už střídal s bloky k Libyi. V sobotu pak ČT 24 pokrývala obě události intenzivně a postupně se pozornost přesouvala k Libyi,
dodala Kvapilová.
ROZHOVOR: Mimořádné vysílání na ČT 24? Jde spustit do 30 minut, říká šéfka speciálů
ČT 24 situaci vyřešila zapojením dvou týmů a dvou studií. Předem naplánovaný speciál ke sjezdu ČSSD využíval Studio 6 a moderoval jej Václav Moravec, mimořádný speciál k zásahu v Libyi moderovala Barbora Kroužková ze Studia 9. V neděli pak ČT 24 věnovala pozornost výhradně situaci v Libyi, speciál moderoval David Borek.
Celkově vysílání o sjezdu ČSSD zasáhlo (sledovanost aspoň tři minuty kontinuálně) za pátek a sobotu 1 561 000 diváků. Největší zájem byl v pátek v době 18:30–19:00, kdy byl vyhlášen výsledek prvního kola volby předsedy a následně ho komentoval přímo ve studiu bývalý šéf strany – Jiří Paroubek. Tuto část sledovalo průměrně (rating) 227 000 diváků,
uvedla Kvapilová. Zásah (tedy reach – sledovanost aspoň tři minuty kontinuálně) u všech libyjských mimořádných bloků v pátek, sobotu a neděli celkem činil 1 941 000 lidí,
doplnila.
ČT 24 zaznamenala velký zájem o obě mimořádná vysílání také na sociálních sítích. Diváci byli neustále v kontaktu s vysíláním přes interaktivní centrum s Danielou Písařovicovou a Danielem Stachem. K oběma speciálům napočítal tým Nových médií ČT za tři dny více než 9 100 interakcí,
prozradila Kvapilová.