Hlavní navigace

Diskuse o Ultra HD proběhne příští čtvrtek, panelisté přibývají

15. 9. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Kulatý stůl serveru DigiZone věnovaný vysílání ve 4K proběhne ve čtvrtek 22. září od 13 do 18 hodin v karlínské restauraci Danubio.

Celá diskuse se bude skládat ze tří diskusních bloků, kompletní seznam řečníků, jejich profilů a diskusních témat najdete na webu konference. Součástí každé panelové diskuse bude samozřejmě i prostor na otázky účastníků, návštěvníků a hostů konference.

PODROBNOSTI: Kulatý stůl Ultra HD – Kvalitativní špička v televizním vysílání

První blok se zaměří na aktuální technologické možnosti výrobců, operátorů i producentů obsahu. Výrobce televizorů bude v panelové diskusi reprezentovat Martin Benko z evropských TP Vision. Satelitní operátory budou zastupovat obchodní ředitel společnosti Astra pro střední Evropu Lezsek Bujak a šéf televizních služeb u Antik Telecomu Vlastimil Lakatoš.

Zkušenosti s Ultra HD v zemském vysílání představí Marcel Procházka z Českých Radiokomunikací a Zsolt Nagy ze slovenského Towercomu. Dynamickou oblast IPTV představí Branislav Valo, odpovědný za vývoj O2 TV.

Marcel Procházka

K TÉMATU: Marcel Procházka hodnotí pilotní 4K vysílání Českých Radiokomunikací

Druhý blok se bude věnovat otázkám obsahu, tedy jaký 4K content je reálně k dispozici, kdo jím disponuje a jakými cestami se může dostat k divákům. O své zkušenosti s Ultra HD tituly se podělí člen představenstva globální videopůjčovny Banaxi Erik Uxa, zkušenosti s vysíláním 4K kanálu zase odprezentuje Petr Moravec ze společnosti SPI International.

PSALI JSME: Banaxi spustí streamování filmů ve 4K v dubnu. Více než 1000 hodin

Ultra HD materiál zpracovává česká společnost CrossTech Group, její praxi posluchačům přiblíží Kamil Obluk. O restauraci klasických českých filmů do 4K kvality ví své Jonáš Svatoš, vedoucí Digilabu v Národním filmovém archivu.

PODROBNĚJI: Do 4K digitálně restaurovaný Baron Prášil míří na velká plátna

Závěrečný a divácky možná i nejatraktivnější panel probere možnosti 4K vysílání v novém standardu zemského vysílání DVB-T2. Jeho moderování se ujme Jan Potůček z agentury Taktiq Communications.


Autor: 29

Jan Potůček, moderátor posledního bloku věnovanému možnostem Ultra HD vysílání v DVB-T2

Pozvání přijal předseda expertní skupiny Ministerstva průmyslu a obchodu Pavel Dvořák a technický ředitel České televize Ivo Ferkl. Postoj operátorů vysvětlí za České Radiokomunikace opět Marcel Procházka a za společnost Digital Broadcasting vystoupí její technický ředitel Jakub Juhas.

ANALÝZA: DVB-T2 v Česku odstartuje do konce října, státní podporu má posvětit Evropská komise

Plánovaný přechod na nový standard DVB-T2 vzbuzuje širokou škálu emocí a k jeho nejostřejším kritikům patří šéf největší tuzemské satelitní platformy Skylink Jaromír Glisník, který také přijal pozvání k diskusi u kulatého stolu. Pozadu určitě nezůstane ani šéf nových projektů TV Nova Petr Horák, protože komerční televize neváhají označovat terestrické vysílání za neefektivní a zastaralé. Pohled satelitní platformy nabídne také Martin Ornass-Kubacki ze společnosti SES Astra a připravenost výrobců televizorů shrne Petr Valoušek z TP Vision.


Autor: DigiZone.cz

Jaromír Glisník, šéf satelitní platformy Skylink

DO DISKUSE: Glisník – Přechod na DVB-T2 je zbytečný, jde jen o budoucí kompenzace

Debatu odborníků doplní prezentace partnerů, jako je satelitní operátor Astra nebo výrobce televizorů TP Vision (Philips), které názorně představí, co to znamená Ultra HD rozlišení a proč mu patří budoucnost televizního vysílání. České Radiokomunikace se podělí o zkušenosti se zemským vysíláním ve 4K, které je součástí jimi provozovaného experimentálního DVB-T2 multiplexu.

BRAND23 Workshop

Součástí akce bude i prezentace technologických možností UHD vysílání v prostředí satelitní platformy, které ve svém vystoupení shrne Thomas Wrede, viceprezident pro přijímací systémy společnosti SES Astra.

K registraci na akci použijte prosím formulář na webu konference. Těšíme se na vás!

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).