Studie platebních metod 2011, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nepřinesla žádné zásadní překvapení. Stále platí, že na trhu je teoreticky široké množství platebních metod, kterým ale vládne jednoznačně nejoblíbenější platba dobírkou. Během přípravy Studie jsme si potvrdili, že nabídka na trhu platebních metod pro e-komerci je široká. S ohledem na konzervativní přístup českých zákazníků a medializaci možných rizik při nákupu na Internetu však nadále vévodí všem platebním systémům klasická dobírka,
uvedl Jan Vetyška, šéf Asociace pro elektronickou komerci.
Podle něj by k rozmachu užití platebních karet mohly dopomoci slevové servery: Nadále očekáváme, že by po vzoru západní Evropy a především USA mělo ještě více dojít k rozšíření využívání platebních karet, a to především u nehmotného obsahu. Jako příklad může sloužit současný boom slevových serverů, kde zákazníci platí za vouchery, které po platbě obdrží do e-mailu
APEK i přes nemalé investice do rozvoje nabídky online platebních metod neočekává, že by dobírka či platba v hotovosti na výdejně byly v nejbližších letech odsunuty do pozadí.
Zdroj: tisková zpráva