Je to trochu zavádějící, protože vedení je podle mne pořád Telecomu, ústředna je taky pořád Telecomu, takže ta závislo je tady ZASE, akorát, že je nepřímá. Vy máte smlouvu s ČRa a to má smlouvu s ČTc, předtím jste měli smlouvu s ČTc přímo a teď je jen otázka, co je vlastně HORŠÍ (ne co je lepší...).
Podle mne je skutečně jediná možnost JINÁ infrastruktura, jinak to jsou všechno pouze ILUZE a řešeni JAKO. Takže když už něco píšete, snažte se psát PRAVDU.
Z mého pohledu ne - nebo mi může prosím autor nebo někdo z Lupy poradit jak mám postupovat, abych jako domácnost (o které je v článku řeč) platil jen ceny v článku uvedené, tj. bez DPH? Jestli ne, tak potom nechápu, proč skáčete operátorům na jejich reklamní špek.
Pokud vím, tak ano. Nic jiného z tohoto řetězce nepatří ČTc. Nicméně stavět další infrastrukturu vedle té od Telecomu je holý nesmysl. Hlavně by nikdo z vás takovou službu nezaplatil, protože ceny, za které to od ČTc kupují jsou mnohem nižší než kdyby to znovu stavěli. Zaplatili byste o tolik víc jen pro "klid v duši", že Telecom se v té službě nikde "neschovává" ???
Jiz jsem zakaznikem CRa (klasicke preprodavane ADSL) a chtel jsem prejit na LLU variantu. Od CRa jsem ale dostal tuto informaci:
"Prechod mozny samozrejme je, ale bohuzel je tam výpadek po dobu zrízení sluzby. Zrízení se díky Ceskému Telecomu pohybuje zhruba 21 dní u základní varianty sluzby a 30 dní u rozsírené varianty (kompletní prechod)"
Mesic bez konektivity je pro me dnes jiz neprijatelny.
Znate nekdo detaily nakolik je ten cas primereny, ci zda je zamerne protahovany jako soucast "obchodni strategie" CTc?
Opravdu ty ceny jsou bez DPH! To pak finální cena vychází trochu jinak. Pokud autor článku píše o nabídkách pro domácnosti tak by to měl psát včetně DPH. Takhle je to o ničem.
Takhle vehementní propagování produktu jedné firmy, obzvlášť na úkor druhé firmy (každý si dosadí) - lepší příklad PR článku snad najít ani nelze. Pane Lére, za nezávislého se rozhodně považovat nemůžete. Inu, koho chleba jíž, toho píseň zpívej.... Ale v seriózních mediích se za tohle na hodinu vyhazuje....
To máte to samé jako když si objednáte ADSL od Nextry (via Telenor), která má termíny 15 + 20 dní na zřízení služby (technické šetření ČTc + realizace), reálně to celkově trvá 20 - 30 dní a když jsme si objednali IOL Broadband, tak nám byla služba zřízena během 24 hodin!!! Podotýkám, že v Mariánských Lázních, kde asi moc podobných zakázek denně neřeší :)
IMHO, ČTc se prostě svými smluvními termíny snaží potírat konkurenci. Pro mě jsou to šmejdi nemytý a hotovo!
Jsem klientem ČRa a chtel jsem změnit smlouvu a přejít na Bluetone Premium ADSL. No a zde je infomace od ČRa: "Služba Classic ADSL Standard 512 SH00 LIMIT ,kterou máte zřízenu je námi prodávanou službou Českého Telecomu. Bluetone Premium ADSL je službou ČRa.
Proto při event.přechodu je nutno stávající službu zrušit, a zadat novou objednávku na Premium. Je při tom potřeba počítat cca s měsíčním výpadkem internetu. (Český Telecom se nerad loučí se zákazníky užívajícími jeho služby)".
ČRa by tedy rády, ale náš monopolista chce otravovat své zákazníky do poslední chvíle.
To fakt nejste schopen připočítat 19%? K čemu pak chcete tak složitou věc jako je internet?
Prakticky všichni uvádějí vždy bez DPH, tak se to pak lépe pamatuje a srovnává.
Naopak. Jsem připojen přes ČRa a divím se, že o této možnosti média zatím nijak zvlášť neinformovali, i když je uživatelsky zajímavá. Díky Lupě za tento článek.
uz je mrtva, to uz jsou jen jeji posledni zachvevy. Asi nejak moc sedite doma, zajdete si take do prirody, do hospody a za prateli, pak vas starosti s pevnou linkou prejdou.
Takze kdyz mam doma internet od Nextry na dratech TN, tak pres ne muzu i telefonovat (nemyslim ted VoIP) a uplne zrusit faktury od CTc???
(na webu nextry jsem to nijak explicitne napsane nevidel)
...bohužel nikde na Internetu není dostupná informace o agregaci linky. - to snad ne, je to tam několikrát (1:20)
http://www.bluetone.cz/main.php?pageid=667
Tomu bych se rad take jednou venoval. Zatim to jde pomalu diky vnitrnim procesum CTc, od podzimu by se to snad melo zlepsit a prepojeni linky by melo byt vyrazne rychlejsi.
Omyl, to se pak lepe podvadi. Jelikoz vy mate doma sluzbu a vite ze paltite X (s DPH) a nekdo vam nabizi sluzbu za Y < X, ale bez DPH. Spousta lidi podlehne a az nasledne zjisti, ze zaplati jeste dalsich 20% navrch.
Jim chleba z Delvity, a ze by meli nejake specialni pisnicky, to teda nevim,
Ale diky za radu, napisu panum z CRa cislo sveho konta, at mi za ten clanek neco poslou. A vy mi poslete clanek, jak by ste si ho predstoval vy, aby to nebylo PR. Asi bych tam musel o vsech rict hodne osklivych veci a vsechno pomluvit, abyste byl spokojen?
ale houby, neni to kvuli lepsimu srovnani nebo nedej boze zapamatovatelnosti. je to odporny marketingovy trik, ktery v komunikaci s koncovym zakaznikem nema co delat. Nebo mslite, ze by delvita mela take uvadet na regalech ceny bez dph, aby se to lepe pamaovalo?
Saskovani s cenami telekomunikacnich sluzeb zacalo v okamziku, kdy nebylo jiste, jaka bude vyse dph pro telekomunikacni sluzby. Kdyz se to vyjasnilo, chytri marketingovi manazeri se rozhodli, ze bude lepsi rvat lidem do hlavy opticky nizsi ceny bez dph...
A nejde jen o schopnost nasobit koeficientem 1,19, ale o zpusob, kterym jsou ceny prezentovany v nejruznejsich matrialech, typicky oznameni, ze dje oc neu bez dph psane jednobodovym pismem, v televizni reklame ani nemate moznost cokoliv rozeznat, pokud nesedite primo u obrazovky a hodne se nesnazite.
Muzete - nebot pri uplnem zpristupneni to technologicky neni problem, na tech dratech nic od CTc nepojede a hlasove pasmo bude volne.
Nemuzete - nebot presne takovouto sluzbu, a to jsem zapomnel zduraznit, pravdepodobne nebude nabizet zadny jiny operator. Poskytovani hlasovych sluzeb pres klasickou telefonni linku totiz vyzaduje existenci dvoji infrastruktury, ADSL a hlasove. Tu hlasovou telenor networks nema, zameruje se jen na data, a zadny jiny operator si ji nestavi. Takze - od nextry a pokud je mi znamo ani od zadneho jineho operatora nez CRa to nepujde, budete muset pockat na VoIP reseni.
Tak to bych mel jeste byt od ctenaru pochvalen a ne takto hanen, napis, ze se jedna o ceny bez DPH neni jednobodovym pismem a nemusi nosem drhnout o displej, aby si ho precetli :).
Mimochodem, muzeme to povazovat za americky pristup k zivotu, ze. Kazdy kdo nekdy tuto zemi navstivil vi, ze veskere ceny, i za housku v obchode, se uvadeji bez sales tax... :)
Právě že ne, tohle pro domácnosti nabízejí zdá se jen ČRa. Faktury od ČTc zrušit můžete, ale už si nezavoláte a bude vás to něco stát (nechci slevu zadarmo :-)) - například Volný má to nezavolání vyčísleno na 216,- Kč mesíčně (bez DPH).
ha oblibena diskuze o PR clanku. Uz jsem se lekl, ze tu nebude.
Pane autor zase jste zapomel dodrzovat zakladni zasady pri psani nePR clanku:
- zavrit vsecha okna a na skla nalepit znak freeware
- dvere zapecetit zanekm open source
- sitovy kabel posat logi Wi-Fi
- poradne si umit ruce a klavesnici od vsech PR viru
- kolem sebe a pocitace zakreslit ochrany piktogram elektronu
Takze kazda takova nabidka bude jen a pouze o VoIP??? To by teda byla docela skoda ... <noflame>ja mam z ciste iracionalnich duvodu porad k VoIP odpor, protoze jsem pred rokem svolil aby jeden subkontraktor volal zakaznikovi pres VoIP, bohuzel to na kvalite hovoru bylo poznat, takze zakaznik projekt zrusil kvuli 'neprofesionalnimu pristupu' (a pruser jsem odnesl ja) ... fakt ze se jednalo o VoIP az do Ciny</noflame>
Ono to má hlavně význam, že člověk vidí kolik ono zboží skutečně stojí a kolik z ceny pro sebe sebere stát.
Nejvíce se mi to líbilo na pumpách, kde bylo napsáno něco ve stylu: z ceny galonu jde xx centů do federální pokladny a yy centů do státní.
Tento článek je evidentně určen lidem z velkých měst, a to ještě pouze z několika. Navíc když pan Lér zmíní 2%-ní podíl xDSL na trhu, tak je asi zřejmé, že se jedná jen o takové prázdninové plácnutí do vody...
Asi Vas zklamu, ale budete si muset nechat zridit nejprve pevnou linku od CTc a az pote bude mozne pozadat o zrizeni ADSL, klidne pres uplne zpristupneni. Samozrejme Vam nikdo negarantuje, ze ADSL pak pujde skutecne zridit, takze v nejhorsim Vam zustane nove zrizena telefonni linka :). Krasne vyhlidky, ze?
proste kazdy by si mel uvedomit, ze DPH je vec mezi statem a konecnym platcem (zakaznikem). Obchodnikovi jako takovemu do veci tretich stran nic neni. Jestli se nekomu nelibi sazba DPH, tak at nenadava na obchodniky, ale at si na to vzpomene v pristich volbach. V extremni espokojenosti doporucuji emigrovat :-)
ja taky nekritizuju tebe, vadi mi pristup tech firem. Oni snad ti marketaci navic vedi, jak osklive vypadaji ta cisla s dph a ze je to oprus prepocitavat do clanku :)
podle me by se meli IT novinari sjednotit a trvat na psani cen bez dph u produktu pro koncaky (a vyzadovat po firmach a jejich pr agenturach, aby ceny s dph rovnou uvadely v materialech, ktere novinarum posilaji (o komunikaci se spotrebiteli se musi postrat SOS popripade statni urady, pokud by dosly k zaveru, ze tahle manipulace neni v poradku z pravniho hlediska (coz se asi nestane)
a s usa je to, jak ti odpovedel nekdo predemnou. ja jen s laskou vzpominam na slova jednoho americkeho biznysmena, ktery mi nenapocital evropskou dan protoze preci "nebude zivit nejaka prasata v bruselu :)"
A co když mám do bytu fyzicky zavedeny dráty, telefonní zástrčku, ale nikdy jsem pevnou linku od ČTc neměl a ani mít nehodlám. Potažmo ji vlastně nehodlám mít od nikoho jiného. Přesto bych ty dráty, když už ke mě vedou, chtěl využít pro ADSL. Nabízí některý z ISP podobnou službu, tak abych opravdu platil jen za připojení k internetu a ne nějaky paušální poplatek (a v mém připadě i zřizovací) za nepoužívané hlasové služby.
Nebo jsem vždy odkázán na to, že k ADSL musím mít i pevnou telefonní linku a platit za ní ? A je to vlastně z pohledu obchodního zákoníku či ochrany spotřebitele legální, podmiňovat využití určité služby i placením služby jiné, v podstatě nesouvisející, o kterou nemá zákazník ani zájem ?
Ze by se opet ozvalo tiskove oddeleni Ceskeho Telekoumu? Osobne si myslim, ze clanky o trapnem, zabrzdenem, predrazenem a i jinak vseobecne nepouzitelnem ADSL od Ceskeho Telekoumu je web doslova zamoreny, je docela zvlastni, jak hystericky reaguji zatvrzeli priznivci Telekoumu, objevi-li se nekde ojedinely nezavisly clanek vychvalujici vyrazne kvalitnejsi sluzbu konkurence. Jestli nekoho stve tento clanek, at radsi neleze na web internetprovsechny.cz, to by pro nej bylo na srdecni prihodu.. Tam je totiz Cesky Telekoum v clancich hodnocen naprosto realisticky, jako neschopny dinosaurus, oproti nim je web Lupa skoro az zbytecne umirneny. Ale snad alespon budou panove johnson and johnson souhlasit, ze kdokoliv, at uz Telenor Networks ci Ceske Radiokomunikace, dokaze na stejnych dratech co Telekoumaci, kterym za jejich zpristupneni musi navic platit v porovnani s vyspelym svetem nekrestanske penize, nabidnout kvalitnejsi a levnejsi sluzby nez Cesky Telekoum sam o sobe. Aleluja!
ja bych nevidel zase tak dramaticky. jelikoz se tim dost zabyvam, tak vim, ze zrizeni ADSL (na zaklade VO nabidky CTc) bezne trva 1-2 dny. pokud nastane nejaky problem, tak se tato doba samozrejme prodluzuje. CTc aby byl kryty ve vsech situacich (prece jenom ma pres 3 mil. linek a ne kazda je ve 100% stavu), tak pise 21 dni.
jak to funguje u LLU to nevim, ale neverim, ze to zamerne zdrzuji, protoze konecne trzby "za zdrzeni" jsou minimalni.
PS: v zadnem pripade se nechci zastavat postupu CTc.
To ale varite z vody. Ja objednal ADSL pro sestru ktera nema linku a slo to. Za 3 tydny dosel papir ze to nejde kvuli vzdalenosti a nebyla zrizena ani ta linka.
A přesto se budují nové lokální sítě a služby jimi poskytované jsou ziskové, přestože za lepší služby (než ČTc...) jsou účtovány nižší ceny (než u ČTc...) i po započtení investic.
Chyba není v provozování "drahé" celostátní sítě (kýmkoliv), ale v předražených cenách Českého Telecomu!
Jinak by byl sotva vyhodnocován jako jeden z nejziskovějších "národních" operátorů v Evropě (s nejvyššími cenami pro koncové zákazníky).
Ostatní média převzala holou "tiskovou zprávu" a bez dalších údajů ji otiskla mezi ostatními zprávami.
Lupa je konečně výjimkou - a díky za to autorovi.
Tržby za zdržení jsou možná minimální, ale tržby ze zákazníků, kteří se rozhodnou neopustit ČTc, protože si nemohou dovolit měsíční výpadek konektivity, ty už jsou znatelnější.
a maji kvalitni silnice (dalnice defacto), napr. v kalifornii plati (arnie se to tusim pokousel zmenit) ze takto odvedena dan jde na silnice a na nic jineho (socialni programy apod.)
No problém není zda vůbec bude ADSL dostupné bude (stačí se myslím zeptat), nebo já jsem si to ověřil na telefonním čísle sousedů, ale jde vůbec o to proč proboha musím mít i pevnou telefonní linku ;o)
Ale co, momentálně mám už skoro rok CDMA a jsem spokojen.
No přesně tohle budu řešit asi tak za 2 měsíce v novém bytě, kde bohužel není (a dle vyjádření UPC i Karnevalu ani nebude) kabelovka.
Moc nadšenej z toho nejsem, že nejdřív zaplatím ČTc za zřízení linky, kterou pak zase zruším kvůli LLU :-(
nevidi, pokud ty dve ceny nema vedle sebe v obdobne velikosti pisma, aby mel skutecne srovnani. kazdy, kdo se o veci trochu zajima vi, ze DPH je 5 nebo 19 %, ale okamzite z hlavy si to lidi nepocitaji, zvlast, kdyz ani z nejake prezentace hned nepoznaji, o jakou cenu se jedna...
rozpis, z ceho se cena sklada by byl super, ale nejsem si jistej, jak by to bylo prehledne, moc asi ne, tohle je podle me udaj, ktery by mohl byt dostupny na vyzadani )specialne u evci zatizenyhc spotrebni dani).
A co se tyka toho, ze do dph obchodnikovi nic neni, tak to je tvrzeni, ktere postrada logiku, protoze obchodnik koncovemu zakaznikovi uctuje cenu s dph. a prekvapive uctuje cenu s dph i podnikum, pokud jsou tyto podnikatelske subjekty platci dph (pokud by na fakture nebylo vycisleno dph, byl by doklad neplatny). Neco jineho je, ze zaplacene DPH si pak narokuji od statu a proto je pro ne jako naklad relevantni prave cena bez dph.
Chtelo by to ale nejake srovnani realnych rychlosti, protoze napr. uzasne bezdratove ADSL Bluetone Angel 1024kbps 1:10, bezi zhruba jako ADSL od CTc 256-512kbps, tedy sluzba cca. 4-5x levnejsi, nemluve o latencich a obcasnych vypadcich, chjo jsem vul priste uz se nikomu neupisu.
Tipl bych to ale ze to dopadne dost podobne, sluzba nema ani datove limity ani FUP!! Cili staci par stahovacu co stahuji stovky GB mesicne a sluzba je v hajzlu a to neni zadna prdel protoze: "smlouva se uzavírá na dobu nejméně 12 měsíců" !!!! - A tady musim souhlasit s tim ze autor nepojal clanek moc objektivne protoze tohle by si rozhodne zaslouzilo vetsi kritiku.
Domácnost bez ČTc mám už poměrně dlouho :-)) Někdy od roku 2001, kdy mi zavedli internet přes cabTV a na volání jsem měl už dlouho před tím mobil...
Ovšem nebyla to úplně nezávislé na ČTc, protože kabelovka měla v té době připojení od telecomu. Před dvěma lety jsem ale změnil providera a jedu přes jednu lokální wifi síť, která bere konektivitu od net4net (bývalý TransgasNet) přímo z páteře, takže 100% nezávislost na ČTc...
Ovšem bohužel né každý má takové možnosti...
A navíc se někdy dost pozastavuju nad tím, jak může mít ČTc tak obrovský paušály a ceny, když za použití vhodného tarifu pro mobil člověk výrazně ušetří :-((( a to je srovnání mobilu a pevné... což se výhodama srovnávat ani moc nedá :-((( Nechci tu psát nějakej off-topic, ale nejde mi do hlavy, jak já můžu měsíčně při takovým mým běžným používání zaplatit fakturu na 200Kč za MOBIL!! a můj děda, kterej na to celej měsíc nešáhne a má pevnou, tak musí cvakat dvakrát tolik... fakt zloději :-(((
Na druhou stranu když si někde postavíš 2 antény na WIFI a budeš to nazývat ziskovou sítí si též představ rozsah servisu a dohledových služeb pro zajištění sítě jakou provozují velcí operátoři. Takže bych zase brzdil....To že se někomu zdá, že si postaví wifi za 5tis pro pepíka od vedle neznamená, že dodavatelé technologií jsou levní a že to je to samé jako provozovat plošnou síť.
Stejně, ČRA nazývají stejnou věc jiným jménem. Je to docela dobrej trik nežíkat "paušál + paušál", ale pouze "paušál" a obojí je to stejně jedno, protože rozdíl 80 Kč mi nepřipadá nijak extrémní. Navíc když si u Telecomu připlatím 83bez daně mám volání zadarmo do pevný mimo špičku a to už je lepší než nějaký ČRA, takže kliiid.......
to je zavadejici. A odkud maji tito maly ISP Internet? Preci od velkych operatoru, kteri jim dohled a servis zapocitaji do ceny Internetu. Nebo, ze by velci ISP prodavali Internetovou konktivitu levneji jinym nez sobe? Spis to bode tim, ze maji minimalni EBIDA.
Presne, jak rikate a psal jsem vyse. Ta akce trva, coz dokazuje, ze a) linku lze "bez problemu" 6 mesicu provozovat i bez pausalu a za b) ze pokud jste platici zakaznik (tj., nechcete odejit), CT vam, asi za odmenu, tu samou sluzbu nabizi za pouhych 140,- bez DPH...jak vyhodne! :-D
Ono je to přece jen trochu jinak. U ISDN se ČTc účtuje jen holý paušál myslím 595. Takže když teď platím za ISDN + ADSL 256/128 s 3 GB limitem od Contactelu paušál 1245,- Kč (všechno ještě bez dph), je přechod na ČRa docela schůdným řešením. Ušetřím třetinu, ADSL bude rychlejší, levnější volání a hlavní: nakonec se tý žlutý pijavice zbavím. Moje lokalita je dostupná od 15.9.
Se sovětským telecomem na věčné časy!
(a ani o minutu dýl)
Pokud mi natahate do byt vsechny sluzby, abych je mohl dle vas objektivne zmerit, muzeme se pak zacit o necem bavit. Takze prosim zalozte vy svou kritiku na realite. Prejdimat to, jak bude fungovat nejaka sluzba je ponekud hloupe. Napriklad linky Nextry pres Telenor mely (ci mozna jeste stale maji) vypnuty FUP a pritom vychazeji z mereni dsl.cz jako nejrychlejsi.
Obavam se, ze to nepujde, ale IMHO je to pouze nenazranosti CTc. Urcite se ted do me pusti kazdy s tim ze naklady, bla, bla, bla...jenze, vcera jsem se na infolince ptal na moznost preruseni provozu linky (na urcitou dobu), pro pripad, ze by Telefonika konecne neco s cenami udelala.
Na info lince mi bylo receno, ze preruseni provozu stoji 140,- bez DPH na mesic (smesne :-) a tak jsem sel dnes linku zrusit.
A pri odstupovani od slouvy na Telepointu mi bylo nabidnuto, ze za 1,- Kc mi linku na 6 mesicu odpoji s tim, ze mohu volat na tisnove linky a prijimat hovory (volat se neda) a behem te doby mohu zdarma opet linku nechat zapojit, jinak automaticky smlouva zanika. Obrazek uz si jiste kazdy udel sam... ;-)
Asi tak nejak, kupodivu mam tu cest pripojovat (diky stavu netu u nas) par sousedu. Zadne FUP, zadne limity a presto to vsem funguje, rek bych dokonce, ze se nestalo aby nekdo nemel k dispozici rychlost, kterou si plati. Ono se to totiz ani nemuze stat, protoze nepreprodavam pasmo 50x, ale 1:1.
Naklady na pasmo velkych ISP mohou byt tak 100x nizsi nez me => odpovidajici sluzba za aktualni ceny by bylo prodavat pasmo 1:1 a tudiz garantovane. Jenze vzhledem stavu u nas, je preci z ciste financniho hlediska daleko lepsi nakoupit 1Mbit a prodat 100Mbit. Kdyz to prestane fungovat (jako ze to nikdy nemuze fungovat), zacne se argumentovat "stahovaci", zavadet FUP a podobne zhovadilosti.
No to bych Vam pak mohl ten clanek potom i napsat, nebo vlastne ne, dejte me cislo uctu at Vas zbytecne nezdrzuju.
Ted vazne, nedivte se ze pokud pisete nejaky clanek tak jste povazovan za nekoho kdo o tom vi (nebo by alespon mel) neco vic nez jen to co ma na strankach dana firma.
Pokud mam sluzbu agregovanou tak je FUP/datove limity opravdu nutnost, protoze je jen otazkou casu kdy se o ni postaraji stahovaci a samozrejme ze kdyz nemam agregacni skupiny plne jsou dosahovane rychlosti vyrazne vyssi. Ale pokud jde o nextru tak si nejsem jist zda je to dobry priklad protoze prave diky tomu jejich uzasne vypnutemu fupu maji "normalni" uzivatele na ukor stahovacu ze sve linky 4MB jen 65% coz teda neni moc. Pride vam spravne ze i kdyz stahnete mesice 2GB tak vam bezi "4MB/s" linka stejne rychle jako nekomu kdo z ni vycuca 200GB nebo 400GB ??
Ze zacatku BT Angel bezel skoro cely den 0.7-1MB a ted kdyz plny stav mozna tak ctvrtinove.
V zivote se neupisu nake firme v oblasti poskytovani sluzeb internetu na dobu delsi nez 6mesicu.
Je to hola sebevrazda a vzhledem k tomu ze vim, jak CRa jedna se zakazniky (Bluetone - kde ostatni konci ... nepamatujete?) byl by to nerozum.
Na Angelovi taky nemeli zpocatku FUP, jelo to krasne, a potom co nabrali lidi? Spustili FUP - a co lidi? maj smulu, upsali se na rok/dva pac by jinak zaplatili obrovsky zrizovaci za tu jejich technologii!
Vsude jen slysim jak si lidi zoufaji, ze tamten to ma rychlejsi, a ze mu zavedli FUP a ze nemuze odstoupit bez (mastne) pokuty od ISP - a dobre jim tak rikam.
To samy s CDMA atd. - UPIS je to nejhorsi na tom vsem!!!
Zakon hovori jasnou reci: Ceny pro koncoveho spotrebitele se MUSI UVADET VCETNE DPH. O kalkulackach a schopnosti nasobeni v zakone nic neni.
Operatori za to mohou dostat tucnou pokutu, bezvyznamna Lupa asi ne, na za to nikomu nestoji :-)
konecne rozumny prispevek. naprosto souhlasim s tim, ze na ATM site jsou dobri,ale IP tam nikomu moc nerika.
jeste k tomu pingu... se sefem NMC (network monitoring center) u jedne nejmenovane celkem velke firmy, jehoz jmeno (ani mobil) radeji nebudu zverejnovat se mi stala takova mala prihoda pri reseni ADSL problemu
rekl jsem mu "...reknu Vam svou IP adresu a vyzkousejte si ping na me a uvidite, ze ztratovost je ...." a odpoved "...ping ?? to ja tady nemam moznost nikde vyzkouset..."
Co si potom ma clovek myslet....
Pane autore, pokud nechcete slouti arogantnim mlamojem, uvedomte si, ze pisete clanky pro ctenare v Cesku, nikoliv v USA a uvadejte ceny s DPH, jak je to mezi slusnymi lidmi obvykle. Preji Vam mnoho uspechu v dalsi praci i osobnim zivote.
Jsou tam i na IP schopní lidi. Pokud máte už kontakt na konkrétního člověka mimo zvedače telefonů na NMC, tak se problémy řeší líp. Největší problém je ale dostat se k někomu takovému.
Ten článek se opravdu hrozně dobře čte, jeden by si i myslel, jaká bude výhra zřídit si tuhle službu.
S ČRa už koexistuji nějaký rok a čtvrt. Za tu dobu jsem zjistil, že v ČRa naprosto nerozumějí IP. Jistě jsou to borci na ATM spoje k vysílačům atd. a tyhle věci umějí perfektně, ale jak dojde na jejich IP síť a její chápání, je to špatné.
V prvé řadě není neobvyklé čekat 10-15 minut na operátora (tj. člověka, který jen přepíše informaci od vás do okénka před sebou). Když už se váš podnět dostane k technikům, dokáží ho řešit jen pokud je služba absolutně nefunkční, to chápou. Pokud je "jen" nějaká ztrátovost paketů na jejich routeru, mají neuvěřitelný problém tuto skutečnost akceptovat a ještě větší problém pochopit ji. Pokud se nespokojíte se suchým oznámením, že je údajně vše v pořádku, čekejte 6-48 hodin trvající přesvědčování z vaší strany, že opravdu problém existuje. A ještě jedna zajímavost. Textové pole, do kterého operátor helpdesku zapisuje vaše oznámení, je poněkud poddimenzované. Při pokusu nadiktovat technicky přesný popis problému (např. na kterém routeru ještě ztrátovost není a na kterém už je) se tedy nezřídka stane, že se tam váš diktát prostě nevejde. :-)
Druhým velkým problémem ČRa je totální nesdílnost. Někeré služby mají absolutně nedefinované principy FUP, jejichž osvětlení je ze strany ČRa striktně odmítáno. Pokud se rozhodnete napsat velmi slušnou stížnost na neblahý stav některých věcí, na odpověď čekat taktéž nemusíte. :-( Jako zákazníkovi mi přijde smysluplnnější začínat nový byznys s objemem x a dle zkušeností ho třeba navýšit na 10x. Rozhodně nezačnu na řešení ve variantě "Enterprise". Takže buď ČRa rozlišují kvalitu péče dle objemu (pak nemohou čekat jeho zázračné navyšování), nebo takhle přistupují ke všem (a pak radši ruce pryč).
Čili konektivitu ČRa pro vlastní babičku znající jen stavy funguje/nefunguje ano, pokud jste technicky zdatnější a schopní rozlišování i jiných stavů než 0 a 1, snad se radši poohlédněte tam, kde technik dokáže použít i sofistikovanější nástroj než windowsový ping na seznam.cz.
Ehm, pokud by mi bylo jedno ze budu temer mesic bez pripojeni, cili by internet pro me dulezity nebyl, tak si nebudu porizovat nonstop pripojeni zejo, a bude mi stacit dial-up naporad, protoze preci jen pokud bych byl 21dni off-line, tak by se ani ten ucet za dial nevysplhal vysoko.... Ale pak jsou lidi ktery internet skutecne vyuzivaji, a nejen : "Hele, tamta krabicka, to je modem, a mam internet".... ale prectenim emailu to hasne...
Rekl bych, ze by to klidne udelali, kdyz by jim to zaplatil stat stejne jako CTc, to je totiz ten hlavni problem. Tu existujici infrastrukturu zaplatily hlavne nase dane a stat je pote priznal soukrome spolecnosti, ktera za jejich pouzivani jinymi spolecnostmi chce nehorazne penize. (a at mi tu nikdo netvrdi, ze to jsou naklady na jejich udrzbu, tomu bych neveril ani kdyby slo o statni zakazku ;)
priznavam se dobrovolne x*1.19 z hlavy nespocitam. x+x/5 uz je lepsi, ale stejne bych radeji videl ceny S dph. Bohuzel oblbovani s cenami BEZ dph funguje, uz jsem nekolikrat videl s nimi argumentovat v diskuzich.
Ta informace spíš není úplně přesná - nebyla zaplacena státem přímo v penězích, ale tím, že ČTc dostal na určitou dobu monopol výměnou za to, že zbuduje přístupovou síť (kterou bude později za nediskriminačních podmínek poskytovat ostatním operátorům).
Podívejte se do dobových dokumentů, je to tam jasně uvedeno, před časem jsem sem dával odkazy.
Mam uz asi rok a pul sluzbu Bluetone Angel 512/192 s pripojenim pres zizkovsky vysilac, vyuzivanou k pripojeni rodinneho domu s asi ctyrmi pocitaci. Od pocatku sluzba funguje pres den asi tak na 60-70% nominalni rychlosti v noci je to lepsi, asi okolo 80%, v posledni dobe se mi zda ze byla rychlost posilena. (Vzhledem k cenam jinych ISP jez stale cim dal vice klesaji je Angel celkem drahy.. - zase lepsi dostupnost..)
V sluzbe je zahrnuta i jedna telefonni linka a musim rici ze az na nepatrne horsi kvalitu hovoru (nektere pevne linky jsou na tom hure) jsem zaznamenal tak asi jen jednu nebo dve poruchy, kdy telefon nefungoval par hodin. S internetem to je o neco horsi, asi tak petkrat vypadl (co ja vim) a z toho tak jednou, dvakrat na delsi dobu. Vyhoda telefonu od Bluetone jsou nizsi minutove poplatky, hlavne pri volani do zahranici..
Za dobu pouzivani sluzby jsem vypozoroval nasledujici skutecnosti:
1. Bluetone provozuje FUP tim principem, ze ma vytvoreny urcite skupiny uzivatelu na nichz pak uplatnuje agregaci (dano technickym resenim sluzby, kdy na jeden vysilac je napojeno mnoho uzivatelu) podle vaseho chovani vas pak prirazuje do jednotlivych skupin. Pokud tedy stahujete mnoho, dostanete se do skupiny stahovacu a s agregaci 1:20 kdy vsichni stahuji se dostanete na nejnizsi moznou rychlost, a vice versa...
2. Myslim ze tak pul roku az rok nazpet byl zaveden shaping na zaklade protokolu. P2P protokoly jsou potlaceny ve prospech sluzeb jako http a email..
3. Bluetone je firma jez se zakazniky zasadne neprobira zmeny ve zpusobu poskytovani sluzeb. Na opakovane dotazy na infolinku ohledne FUP ci omezeni urcitych typu sluzeb mi bylo sdeleno ze o nicem nevi. Myslim ze tam opravdu o nicem nevedeli. Tyto veci si resi technicke oddeleni a helpline o nich nic nevi, asi spolu komunikuji jen opravdu v pripade nefunkcnosti sluzby jak bylo jiz psano v predchozich prispevcich.
4. Nikde se nedozvite zkusenosti ostatnich uzivatelu sluzby. Bluetone ani nenapadne zridit forum, ostatne to je v souladu s jejich komunikacni politikou. Rikaji jen sve marketingove sdeleni, neni v jejich zajmu aby si nekdo stezoval.
5. Na druhou stranu, maji napriklad dobre reseny system elektronickeho vypisu a seznamu faktur na online.bluetone.cz
6. Jedna se take o velkou firmu, vyskytuji se tedy podobne znaky s CTc, ale jinak mi prijdou pruznejsi, snazi se nabizet nove typy sluzeb, problemy se snazi resit, coz u CTc nemohu vzdy na 100% rici.
Jinak jsem se sluzbou celkem spokojen, vzhledem k velikosti providera mam jistotu ze za pul roku nezkrachuje a ze si nemuze dovolit dlouhodobe vypadky sluzby. Rychlost nizsi nez nominalni jsem ocekaval jiz pri zrizovani sluzby, jina moznost vsak tehdy s danymi parametry nebyla..
S těmi prezentacemi máte pravdu. Když se dívám na nějakou nabídku a mám jen přibližnou představu, kolik daná věc stojí, tak někdy opravdu nevím, jestli uvedená cena je s DPH nebo ne. Typicky některé počítačové komponenty, třeba grafická karta: je cela 3000 konečná a nebo ne? Nebo CD/DVD média. Ceny se mohou dost lišit, i o těch 20% a pak je opravdu zajímavé, jestli je v tom DPH! :-(
Jinak se vším, co jste napsal, plně souhlasím. Uvádění cen bez DPH pro koncové zákazníky je svinstvo. Vynásobit koeficientem 1.19 sice asi na Lupě zvládne každý, ale proč by to mělo dělat několik set čtenářů, když stačí, aby to jednou udělal autor?
Tak jsem to zkoumal a podle
http://www.bluetone.cz/main.php?pageid=668&PHPSESSID=81a93e682c28751d718a570e4d2e10fa
jsou hovory u CRa normalne vedene v hovorovem pasmu ... jste me zase mystifikovali :)
No jistě, když tam si nejen každý stát ale snad i každá county může sales tax stanovit dle svého, že. O to milejší překvapení je ale u pokladny, zvlášť když jste staromilec a platíte tudíž za něco malého hotově, když místo té hezké zaokrouhlené částky třeba 5 dolarů zaplatíte 5, 87 dolarů a dostanete tak půl kila mincí, se kterými si můžete...
Ty jejich měsíční poplatky vypadají pěkně, ale musíte vzít ještě v úvahu, že se jim musíte upsat na dva roky a pak ty jednorázové pálky u ADSL Plus: deaktivační polatek (1904 Kč), přeložení služby (7140 Kč), snížení rychlosti linky (1178 Kč), poplatek za storno objednávky (10348 Kč), marný servisní výjezd (8935 Kč), předčasné ukončení smlouvy (4760 Kč), zrušení hlasového paušálu u běžící ADSL služby (7140 Kč). To je důvod, proč váhám s přechodem na ADSL Plus.
Když už se takhle vracíte do minulosti a pouštíte se do téhle diskuse, tak buďme férový (i když si to ČTc nezaslouží): Ano, ČTc dostal monopol, ale byl to dar/nedar. Na oplátku totiž musel vybudovat přístupovou síť a to i do míst, kde se ta investice nikdy nevrátí (odlehlé vesnice, atd.). Kromě toho neměl šanci náklady dostat zpátky, protože ceny za měsíční paušál jsou regulované a pod úrovní nákladů. Původní plán byl takový, že se rozdíl mezi cenou a náklady na provozování této služby širokému okruhu zákazníků za "sociálně přijatelnou" cenu (pro zasvěcené tzv. "univerzální služba") bude hradit z fondu, do kterého budou všichni operátoři přispívat. Jednoduše proto, aby tato sociální služba nešla na vrub jediného hráče na trhu. To se však nikdy nestalo. Pokud vím, ČTc se kvůli tomu soudí už dlouho s ČTÚ. Ostatní operátoři zkrátka do tohoto fondu nikdy nic nedali a ČTÚ je k tomu (ačkoliv mu to ukládal zákon) nikdy nedonutilo.
Jinak, stát samozřejmě na vybudování přístupové sítě nic nedal. To je naprostá hovadina. ČTc si na svoje fungování samozřejmě musel vydělat. Naopak, státu jako majoritnímu akcionáři šla většina ze zisku ČTc.
Snad s výjimkou té poslední věty má ten naštvaný jedinec naprostou pravdu. Pokud v lokalite prostě ADSL nejde, je to vina jen a jen zastaralé ústředny TELECOMU.
Plně ovšem chápu jeho rozhořčení, když nemůže využít ADSL+internetovou telefonii jiných operátorů, byť by jim ochotně platil třeba 2x větší paušál než za dial-up u ČTc. Nemůže, protože na lokální infrastruktuře vybudované telekomem to NEJDE!!!
Ani se nedivím, když takovým uživatelům najednou Telecom jednostraně a bez odpovídající kompenzace zruší nasmlouvanou službu.
Jo jo....zkoumal jsem to uz pred casem aporad se na tom s cenou a sluzbama drzej hodne slusne! ADSL plus od Volnyho je pro me zatim asi cislo jedna....
Na tomto čísle není v současné době možno zřídit službu viphone express nebo viphone home. V případě Vašeho zájmu vyplňte kontaktní formulář s uvedením adresy včetně Vaší ulice a telefonu v poznámce. Bude Vás kontaktovat náš obchodní zástupce.
---
Služba není na vámi zadané lince dostupná.
---
hovno hovno hovno
Telecom má shnilé ústředny a rozvody a blokuje vše a ješte ty svine zrusily internet 780. Pozabijim ten xindl manazerskej, co tam jen zere a sere na vsechny mimo Prahu!!!