Hlavní navigace

Domény s koncovkou .de nyní i o jednom nebo dvou znacích

19. 10. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

DENIC, tedy správce domén s německou národní koncovkou .de, byl nucen přehodnotit svá pravidla týkající se registrace domén. Doposud bylo možné registrovat domény .de o třech a více znacích. To se ovšem nelíbilo automobilce Volkswagen, která měla pochopitelně eminentní zájem o doménu vw.de. Celý spor skončil až u německého nejvyššího soudu, který známé automobilce vyhověl. DENIC v tomto světle k 23. říjnu mění směrnici pro registraci nových domén. Od tohoto data tedy bude možné registrovat i…

DENIC, tedy správce domén s německou národní koncovkou .de, byl nucen přehodnotit svá pravidla týkající se registrace domén. Doposud bylo možné registrovat domény .de o třech a více znacích. To se ovšem nelíbilo automobilce Volkswagen, která měla pochopitelně eminentní zájem o doménu vw.de. Celý spor skončil až u německého nejvyššího soudu, který známé automobilce vyhověl. DENIC v tomto světle k 23. říjnu mění směrnici pro registraci nových domén. Od tohoto data tedy bude možné registrovat i domény nejen o dvou znacích, ale dokonce také i o jednom znaku. Takové domény obecně platí za velmi žádané, takže lze očekávat sprint všech zájemců i doménových spekulantů. Opět platí, že kdo dřív přijde, ten dřív mele.

Pro nepamětníky doplňuji, že podobná omezení existovala i v České republice. Nepovolené dvoupísmenné domény shodné s ISO kódy zemí (a jinými ccTLD) a generickými TLD však nebyly uvolněny najednou, ale nabídnuty v březnu 2002 ve veřejné dražbě. Z 250 nabídnutých bylo vydraženo 138 domén za částku téměř 1,7 milionu korun, výtěžek dražby byl věnován na konto Paraple, připomíná Zuzana Durajová ze sdružení CZ.NIC, které na stránkách svého blogu na novinku u domén s koncovkou .de upozorňuje.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).