Dropbox, cloudová služba na ukládání a sdílení souborů, nefungovala několik hodin v pátek odpoledne amerického času (tedy v noci na sobotu našeho času). I když se firmě podařilo většinu funkcí obnovit do tří hodin, několik procent uživatelů si na finální zprovoznění všech funkcí muselo počkat až do neděle.
Příčinou problémů nebyl podle firmy útok, ke kterému se hned o víkendu na Twitteru přihlásili údajní hackeři, ale chyba při upgradu operačního systému několika serverů, oznámil šéf IT Dropboxu v poměrně obsáhlé omluvě uživatelům.
Skript, který měl ověřovat, zda se na updatovaných serverech zrovna nezpracovávají nějaké data, podle něj obsahoval chybu, kvůli které bylo reinstalováno i několik „živých“ strojů.
„Vaše soubory nebyly během výpadku v ohrožení. Dotčené databáze neobsahovaly souborová data. Používáme je k provozu některých funkčností (například sdílení fotoalb, zálohování fotografií a některých funkcí API),“ říká firma v omluvě.
Poslední větší bezpečnostní problém měl Dropbox v létě 2012, kdy z webu třetí strany unikla přihlašovací jména a hesla části uživatelů. K postiženým tehdy patřil i zaměstnanec firmy, který si v úložišti ukládal e-mailové adresy uživatelů.
Zdroj: Blog Dropboxu