Velká Británie přidělila na financování informačních kampaní a pomoci vybraným skupinám obyvatel o 250 milionů liber více, než bylo ve skutečnosti potřeba. Uvedl to Národní kontrolní úřad ve zprávě Preparations for Digital Switchover.
Finanční podpora přechodu na digitální televizní vysílání, jejíž správu má na starosti veřejnoprávní BBC, byla vyčíslena na 600 milionů liber. Program podpory starším obyvatelům a handicapovaným lidem při přechodu na DVB-T vysílání ve Whitehavenu, první oblasti Velké Británie, kde bylo analogové televizní vysílání vypnuto, využilo méně lidí, než se původně očekávalo. Pokud se tento trend potvrdí i v dalších regionech Velké Británie, nebude částka 600 milionů liber zcela využita. Vláda odhaduje, že náklady, které budou muset kvůli digitalizaci vynaložit diváci, dosáhnou částky 3,8 miliard liber.
Zpráva Národního kontrolního úřadu také uvádí, že 25 % spotřebitelů nechápe význam tzv. Digital Tick, tedy loga, kterým jsou označeny výrobky schopné přijímat digitální televizní vysílání. Problém ale není jen na straně neinformovaných spotřebitelů. Polovina prodejců televizní techniky, kteří by měli být schopni divákům při nákupu poradit, totiž účel Digital Tack také nezná. Snad i proto bylo 45 % prodaných televizorů v první polovině loňského roku určeno pouze pro příjem analogového vysílání.
Dvě třetiny Britů ví, co potřebují pro příjem digitálního televizního vysílání, ale 31 % nechápe, že set-top-boxy a televizory s integrovaným digitálním tunerem budou potřebovat i po vypnutí analogového vysílání. O digitalizaci jsou nejméně informovány etnické menšiny a skupiny obyvatel, které nemluví anglicky.
Zdroj: DigiTAG a Broadband TV News