Economia, a.s., včera uzavřela dohodu o spolupráci se společností VOLNÝ, a.s. Na základě této dohody Economia rozšiřuje portfolio svých online titulů o portál Volny.cz a stává se jeho novým provozovatelem. Cílem společnosti Economia je posílení internetových aktivit se zaměřením na malé a střední firmy do 250 zaměstnanců. VOLNÝ, a.s., se díky tomuto kroku bude moci plně soustředit na klíčové oblasti svého podnikání.
Portál, jenž má od svého vzniku především zpravodajský a zábavný charakter, funguje již 10 let. Jeho nejpopulárnější částí zůstává Volný mail, kde má svou schránku zřízeno více než 300 tisíc aktivních uživatelů. Ti jej budou moci i nadále navštěvovat na zavedené adrese www.volny.cz a využívat služby, na něž jsou zvyklí. Značka VOLNÝ stejně jako telekomunikační služby, které společnost VOLNÝ nabízí na adrese http://firma.volny.cz, zůstávají beze změn.
Vedle poskytování stávajících služeb však Economia plánuje další rozvoj portálu Volny.cz. Záměrem společnosti je jeho přeměna v hlavní informační platformu pro malé firmy a drobné podnikatele (segment SOHO). Rychle rostoucí cílové skupině chce Economia nabízet informace servisního typu důležité nejen pro podnikání. Portál Volný se v minulosti propadl z pozice jednoho z větších českých portálů do dnešní bezvýznamnosti, značka ale stále zůstává mezi nejznámějšími a spontánně nejzmiňovanějšími internetovými značkami a jako taková má podle našeho názoru značnou cenu.
Andrea Tomšů, ředitelka divize Nová média společnosti Economia, k akvizici portálu Volny.cz uvedla: „Portál Volny.cz míří na stejnou cílovou skupinu jako hlavní tituly našeho vydavatelství. Jsem přesvědčená, že koupě portálu Volny.cz je krok správným směrem, který ve spojení s našimi stávajícími tituly brzy přinese požadovaný synergický efekt.“
„K prodeji portálu Volny.cz jsme se rozhodli s ohledem na dlouhodobé cíle naší společnosti. Do budoucna se chceme ještě více soustředit na poskytování komplexních telekomunikačních řešení firemním zákazníkům prostřednictvím vlastní infrastruktury a na poskytování základních telekomunikačních služeb rezidentním zákazníkům. Provozování portálu Volny.cz do této strategie příliš nezapadá,“ dodal Martin Dvořák, obchodní a marketingový ředitel společnosti VOLNÝ.