Evropané podle Bruselu postrádají důvěru k zahraničním internetovým prodejcům v Evropě. Důvodem jsou prý neexistují adekvátní celoevropské záruky, které by je mohly chránit. To by nyní mohla změnit nová směrnice o právech spotřebitelů, o které se dnes před novináři zmínila eurokomisařka Meglena Kunevová. Je v silách jednotného trhu nabídnout spotřebitelům větší možnost volby a více příležitostí. Potřebujeme ale proto celounijní bezpečnostní síť, aby spotřebitelé mohli bez obav nakupovat,
prohlašuje Kunevová. Sjednocený trh, který tvoří jeden z pilířů samotné Unie, podle komisařky zatím přes Internet příliš nefunguje. Podle citovaných statistik nyní na Internetu v rámci Unie nakupuje kolem 150 milionů lidí, pouhá pětina z nich však využívá obchody v jiných státech, než je ten, ve kterém žijí. Na Internetu utratí Evropané ročně v průměru 24 miliard eur, v Česku za loňský rok utratili lidé 18 miliard korun, tyto částky by podle komisařky mohly v budoucnu zaznamenat prudký narůst.
Pokud směrnici schválí Evropský parlament, budou mít napříště spotřebitelé k dispozici přesně stanovené informace o výrobku, sídle prodejce, ceně včetně daní i nákladech na dopravu. Maximální doba dodání v rámci EU by pak měla být stanovena na 30 dnů, v případě nedoručení nebo pozdního dodání bude mít zákazník právo vrácení peněz. EK hodlá vedle regulace klasických internetových obchodů zavést také regulační pravidla pro Internetové aukce. (Finanční noviny)