EK chce Evropanům usnadnit zahraniční nákupy po síti

8. 10. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Evropané podle Bruselu postrádají důvěru k zahraničním internetovým prodejcům v Evropě. Důvodem jsou prý neexistují adekvátní celoevropské záruky, které by je mohly chránit. To by nyní mohla změnit nová směrnice o právech spotřebitelů, o které se dnes před novináři zmínila eurokomisařka Meglena Kunevová. Je v silách jednotného trhu nabídnout spotřebitelům větší možnost volby a více příležitostí. Potřebujeme ale proto celounijní bezpečnostní síť, aby spotřebitelé mohli bez obav nakupovat,…

Evropané podle Bruselu postrádají důvěru k zahraničním internetovým prodejcům v Evropě. Důvodem jsou prý neexistují adekvátní celoevropské záruky, které by je mohly chránit. To by nyní mohla změnit nová směrnice o právech spotřebitelů, o které se dnes před novináři zmínila eurokomisařka Meglena Kunevová. Je v silách jednotného trhu nabídnout spotřebitelům větší možnost volby a více příležitostí. Potřebujeme ale proto celounijní bezpečnostní síť, aby spotřebitelé mohli bez obav nakupovat, prohlašuje Kunevová. Sjednocený trh, který tvoří jeden z pilířů samotné Unie, podle komisařky zatím přes Internet příliš nefunguje. Podle citovaných statistik nyní na Internetu v rámci Unie nakupuje kolem 150 milionů lidí, pouhá pětina z nich však využívá obchody v jiných státech, než je ten, ve kterém žijí. Na Internetu utratí Evropané ročně v průměru 24 miliard eur, v Česku za loňský rok utratili lidé 18 miliard korun, tyto částky by podle komisařky mohly v budoucnu zaznamenat prudký narůst.

Pokud směrnici schválí Evropský parlament, budou mít napříště spotřebitelé k dispozici přesně stanovené informace o výrobku, sídle prodejce, ceně včetně daní i nákladech na dopravu. Maximální doba dodání v rámci EU by pak měla být stanovena na 30 dnů, v případě nedoručení nebo pozdního dodání bude mít zákazník právo vrácení peněz. EK hodlá vedle regulace klasických internetových obchodů zavést také regulační pravidla pro Internetové aukce. (Finanční noviny)

Autor článku

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).