Hlavní navigace

eŠopák: Alza otevřela brány bitcoinu a Slevomat rozjel kampaň

Jan Beránek

Bitcoinu od začátku roste hodnota a podobná rozhodnutí velkých e-shopů tomu jen přispívají. Je tu sobotní souhrn novinek v e-commerce.

Doba čtení: 2 minuty

Tak se nám bitcoin dostal do republiky, řekl by klasik z normalizačního seriálu. Bitcoin už samozřejmě v Česku funguje a teď rozšiřuje síť míst, kde se dá virtuální měnou zaplatit. Tuzemská e-commerce s ním ale dosud spíš jen tak koketovala. 

Teď se komunitu fanoušků kryptoměny rozhodla oslovit Alza, která kromě platební brány nasadila do svého pražského a bratislavského showroomu i bitcoinové bankomaty. 

A o publicitu měla rázem postaráno. V tomhle je na bitcoinovou komunitu spoleh. „Praha je již dnes jedním z nejdůležitějších středisek bitcoinu v Evropě,“ vysvětloval důvody šéf internetového marketingu Jan Sadílek s tím, že další na řadu by mohly přijít měny jako litecoin nebo ethereum.

Z domova

– Slevomat rozjíždí novou kampaň a rozjel si rezervační systém na webu. Chce porazit v tuzemsku Booking.com

– Podle Shoptetu roste zájem o dropshipping. V současnosti tento obchodní model využívá podle firmy asi 8 procent e-shopařů, což je o deset procent více než loni. 

– Klenota shání peníze na Fundliftu. Zlatnictví s několikaletou historií chce tři miliony korun.

Roste i obliba výdejních míst, které pro přepravce spravují třetí strany. Zasílat si na ně nechává zásilku o 23 procent více Čechů než před rokem. Na výdejní místa v současné době putuje téměř každá šestá zásilka v Česku. Vyplynulo to z průzkumu přepravce GLS

– Na webu se objevila nová online cestovní kancelář, která se chce zaměřit na firemní zákazníky. Za Trip.market Business stojí podnikatel Vít Rosberg.

Rozvozci květin RůžeDomů.cz a Růže nonstop se spojili a pod doménou Rosario rozjíždí nový koncept, respektive rozšiřuje záběr – kromě rozvozu květin je možné si na webu Rosario.cz objednat například originální dárky.

– Výrobce dárkových obalů Giftisimo jde do Evropy. V Británii spustil e-shop Giftisimo.co.uk. V Německu využil pro vstup nákupní platformu Amazon.de. Aktuálně vede jednání o exkluzivním zastoupení ve Švýcarsku a Holandsku. Informuje o tom server Retailek

Ze světa

– Německá tradiční Otto Group hlásí růst příjmů z e-commerce. Z celkových tržeb ve výši 12,5 miliardy eur už loni tvořil internetový prodej 7 miliard. O půl miliardy více než o rok předtím. 

– 40 procent nákupů v britských on-line supermarketech už je z mobilních telefonů. Tvrdí studie firmy Criteo. Zároveň on-line prodej jídla už v ostrovním království tvoří sedm procent z celého segmentu.

– Magento Commerce spustilo vlastní systém pro logistiku a fullfilment Magento Shipping. Novinka poskytne provozovatelům e-shopů přístup k regionálním i globálním dopravcům. 

KL18_hlasování

Personálie

– Rohlík pořád hledá marketingového šéfa a teď nově i šéfa produktu. 

Sháníte taky manažery do e-commerce? Dejte nám vědět. 

Našli jste v článku chybu?