Kristova noho, Jirsáku. Tu kokotinu uzákonila EU již před drahně lety. To, že se toho v rámci dalšího běsnění ze strany EU vůči Googlu před nedávnem Google chytil a v rámci lezení do eurozadele začal vyžadovat po inzerentech, to na věci absolutně nic nemění. Prostě další dementní paskvil z Brusele.
http://ec.europa.eu/ipg/basics/legal/cookies/index_en.htm
http://ec.europa.eu/justice/data-protection/article-29/documentation/opinion-recommendation/files/2013/wp208_en.pdf
A ještě speciálně pro Mr. Jirsáka od samotného Googlu:
https://www.cookiechoices.org/
https://www.google.com/about/company/user-consent-policy.html
Zle je to, že vynútením opt-in súhlasu je web debilne zaplnený bannermi o tom, prečo by som si mal sušienky povoliť.
Stav pred implementáciou tejto k*k*tiny bol ten, že som si šušienky mohol blokovať a povoliť funkciami prehliadača, komplet pre doménu alebo jednotlivo, tak ako som dané služby potreboval. Toto som nastavil jedenkrát pre každú službu. Teraz si šušienky v prehliadači musím zapnúť, pre každú doménu, aj keď to mám vyriešené cez nasavenie sušienok pre služby, ktorú daná doména používa (adWords a pod)
Takže ma tie bannery nútia sušienky zapáínať aby som ich mohol zas "vypnúť". Vypnutie sušienok je tak závislé na ich povolení. Bez povolenia na úrovni prehliadača ich "nevypnem" na úrovni webu, ktorý ten k*k*tizmus naimplemetoval. Hlava 22.
Zákon tu dohľadávať nebudem, k jeho pochopeniu je nutné si pamatať jeho číslo? WTF?
Pani Pohlova by byla nepohybne lepsi komisarkou v tom smeru, ze by bylo jasne co a jak mysli. Naproti tomu pani Jourove radi buhvi kdo, ona sama je odborne nedostatecne vybavena a vykonava funkci, ktera ji byla "pridelena". Priste ji mozna prideli pozici mozkoveho chirurga - nepochybne vi, kde je hlava, kde mozek, a jak se drzi skalpel...na zbytek ji staci odborne seminare.
Pochopitelně, Googlu může za to, že ho EU pronásleduje kvůli ochraně osobních údajů již mnoho let (s podobnou mírou intelektu a pochopení situace, jakou taky v diskusích permanentně prezentuješ ty, viz např. "právi na zapomenutí"). Google taky nepochybně může za to, že si každý, kdo má do zadele díru, narve na stránky Google Analytics a AdWords. A taky může za globální oteplení a za migrační krizi.
Trefa. Regulovať by mali imigračnú politiku, najmä z častí sveta, z ktorých prúdia imigranti, ktorí nie sú ochotní ani schopní sa integrovať. Chudobné getá a v nich vyrastajúci radikáli sú problém, nie Internet.
Čo sa týka ochrany dát, sušienkový zákon je krásnou ukážkou ako sa dá vec reguláciou totálne pohnojiť.
ale úředníci jako Jourová.
Rok 1848 se v Evropě blíží mílovými kroky. Například už dnes, některé věci v EU nelze řešit jinak, než občanskou válkou. Omezení dostupnosti zbraní je sice v této situaci logické, ale neúčinné. K válce dojte tak jako tak. Abychom časem nedopadli jako Tutsiové ve Rwandě v roce 1994, vybíjeni a s holýma rukama. To nám už pokřik, "máme holé ruce" nepomůže.
Tak ako každá konzervatívna podstata sa vždy konvenčne bráni všetkému nekonvenčnému a hlavne opodstatnene kritickému názoru,...,tak aj internet 2016 je aktuálnou názornou ukážkou, ako to "chodí" v tomto čase. Pokiaľ a nielen internet nebude akceptovať nutnosť reformného postupu, tak radikalizmu, extrémizmus a z nich vyklonovaný fragment novoeurofašizmu budú mať zelenú až DOKEDY ???? Ide o to, či NATO máme majú a budú mať dosť odvahy kompetentne zainteresovaní - a nie ako Jóbova žena 2016 - obzrieť sa dozadu za seba na internet 2004_2016 - aspoň u násv CZ a v SR ??? 4416 1853
Jak vysvětlíte to, že to platí několik let, a ty lišty se objevují tak půl roku? Navíc píšete „uzákonila EU“, a přitom odkazujete na směrnici EU. Směrnice slouží k harmonizaci práva a nejsou přímo součástí právního řádu jednotlivých států. Pokud chcete odkázat, co je závazné v ČR, odkažte na zákon, který tu směrnici implementuje. Abych vám to usnadnil – je to zákon 127/2005 Sb., § 89. S těmi lištami nemá nic společného.
> Co je na sušenkovém zákoně špatně?
Poslední ~rok na mě na webech začly vyskakovat bannery, že stránka používá cookies (jako kdyby mi tuto informaci neuměl říct prohlížeč a musel jsem se spoléhal na libovůli autora webu, který může lhát), a většina těchto bannerů vyžaduje pro skrytí povolit JavaScript a pro trvalé skrytí zapnout cookies :-).
(identifikaci neznám a ani nevím, jestli je to zákon a kdo ho vydal, takže ani neříkám, jestli je to chyba EU nebo koho. Odpovídám jen na část, co je špatně)
Co je na sušenkovém zákoně špatně?
Dalsi pokles bezpecnosti. Lide se tim jeste vice nauci bezmyslenkovite klikat na cokoli, protoze jim to bude pripominat tuhle blbost.
Ze je ovsem daleko vice nez cookies (ktere se k tomuto ucelu uz stejne nepouzivaji, jsou sofistikovanejsi spehovaci technologie) sleduji tlacitka asocialnich siti, to se holt pri znalosti "IT provideru" v EU zatim nevi.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32002L0058:cs:HTML
Pokud jsou takové nástroje, jako například "cookies", určeny pro oprávněný účel, jako je usnadnit poskytování služeb informační společnosti, jejich použití je povoleno pod podmínkou, že uživatelé jsou jasně a přesně informováni v souladu s ustanovením směrnice 95/46/ES o účelu "cookies" či podobných nástrojů a je zajištěno, aby uživatelům byly známy informace, které se ukládají do koncového zařízení, jež používají. Uživatelé musí mít možnost odmítnout, aby "cookies" nebo podobné nástroje byly ukládány do jejich koncových zařízení. Toto je obzvláště důležité v případě, kdy uživatelé odlišní od původního uživatele mají přístup ke koncovému zařízení, a tudíž i k veškerým údajům uchovávaným v takovém zařízení, které obsahují i citlivé informace o soukromí. Informace a právo odmítnout musí být poskytnuty jednorázově pro použití různých nástrojů, které mohou být instalovány do koncového zařízení uživatele v průběhu téhož připojení, jakož i pro další použití těchto nástrojů v průběhu následných připojení.
Informace o vadné implementaci směrnice do zákona viz již zde prezentovaný odkaz na epravo.cz. Mimochodem, nedávno jsi tady v souvislosti s autorskými právy měl plnou hubu žvástů o nutnosti eurokonformního výkladu AZ.
Čili na závěr: NIKOLIV. Obchodní podmínky Googlu (se kterými jsi tady mimochodem začal ty, jinak ty lišty existovaly - byť ve značně menší míře - léta před tím, než vydavatelé začali pro změnu lézt co nejhlouběji do zadnice Googlu) pouze implementují onu dementní e-Privacy směrnici z Brusele. Dál s tupcem tvého kalibru už skutečně debatu nepovedu, je to úplně zbytečné.