že u toho mobilu to zákazníka "bolí" asi tak, jak by podobná věc vadila v dobách vytáčeného připojení.
Buď zákazník platí za data, a ta mu reklamou naskáčou, nebo mu reklama hrozí přetáhnout datový limit a vyvolat buď vyšší platbu nebo přepnutí na pomalejší připojení (podle toho, co má nasmlouváno s operátorem).
Jistěže je zde i problém ten, že programátoři reklam jsou bezcenní blbové, kteří vytvářejí stamegové soubory dělající v podstatě to samé, co by dělal animovaný gif, který by měl po optimalizaci pár kilobajtů. Čím vyvolávají ucpávání linek a zatuhování počítačů (a mobily to budou snášet ještě hůř). Při pomalém mobilním připojení se některé webové stránky bez adblocku (nebo něčeho podobného) vůbec nemají šanci zobrazit.
Takže tohle je od operátorů vcelku dobrý tah, protože budou mít pravděpodobně podporu většiny zákazníků.