Nerozumím jedné věci: proč musí být tak elementární služba jako "odvézt někoho někam" svázána tolika restrikcemi? Proč prostě není možné jednoduše začít provozovat službu přepravy čehokoli - krámů, zvířat, lidí, …, aniž by do toho začal krofat nějaký státní orgán? To jsou ty destinace, kam se chce Uber rozšířit - včetně ČR, opravdu tak šíleně nesvobodné? Člověk aby se bál, aby na něj nevlítl ouřada za to, že někoho svezl na stopa.
Jsou lidé, kteří jsou schopni převzít zodpovědnost sám za sebe a nepotřebují, aby za ně přebíral zodpovědnost někdo jiný. Pro takové je tu Uber. Nechcete-li, nemusíte Uber používat a zůstat u taxi. Připadá mi, že máte rád rčení "Když mně chcípla koza, tak ať chcípne i sousedovi". Prosím starejte se především o sebe a nechte jiné, aby využívali služeb, které využívat chtějí.
IMHO dle toho, co jsem četl...
Taxikář provozuje svoji živnost, má nějakou koncesi, pojištění odpovědnosti a platí daně. To vše se odráží na ceně služby.
Dělá tohle uživatel Uber?
Prostě pokud něco děláte pravidelně za účelem zisku, je to podnikání a podnikání je vázáno určitými pravidly. Ta pravidla mají chránit Vás i živnostníka v případě problémů.
Napadá mne hned několik příkladů, které je třeba řešit. Někdo Vás, byť neúmyslně, zraní. Kdo bude řešit pojištění? Pojedete pro Uber a způsobíte nehodu. Co pak? Co reklamace Vaší služby?
Tohle všechno se řeší v rámci koncese a podnikání obecně.
okej, okej, chapu, ze taxikarskymu cechu jde o zachovani prava na nadprumerny vydelky pro nekvalifikovanou pracovni silu. (myslim, ze taxikare muze delat i clovek bez zakladni skoly, nevidim duvod proc ne). jenze doba je jinde, nekvalifikovana prace = nizka mzda. stavkovanim to nezmeni.
Nepořádek v taxi podporujou všechny magistráty v ČR úmyslně, aby nebylo vidět na ostatní křivárny který předvádějí ! Je normální a morální aby řidič na vlastním voze musel platit 23000 kč měsíčně na Pražském letišti + každé dva roky musel mít nové auto za 500000kč ? Jak to pak asi vypadá s cenama ? A kdo tomu přihlíží , magistrát atd ! za jak dlouho na to řidič vidělá ? ? ?
Ps. musí spát přímo v autě na letišti ?
Kdo nevěří ať se zeptá ... ?
No za mne to fungovalo tak, že bez dokončené ZŠ vás právě nevzali nikam, kde vám dali ten výuční list.
Možná je to dneska jinak, ale docela pochybuji.
Existují sice různé kurzy, kde si základní vzdělání můžete dodělat - ale pak to vzdělání papírově máte. A IMHO jsou ty kurzy právě proto, že střední školy a učiliště vyžadují ukončené základní vzdělání.
„jasan, formalni vzdelani bych do toho netahal, ostatne nikdo se nestane spickou v cemkoliv tim, ze vystuduje vysokou skolu (treba v CR ;o), ale pouze vlastnim sebevzdelanim“
Proč ne?
To, že nad vámi člověk, který možná dělá uklízeče v nějaké firmě a tak si anonymně vymýšlí, jaká je hvězda, není ničeho důkazem. Možná z nás všech má bžundu, jak mu to žereme, ale teď už nemůže přispívat, musí ještě vytřít podlahu a stoly, než skončí obědová pauza. (Uklížečů(ek) si vážím, ale baron Prášil je také povahová vlastnost.)
Špičkou se stanete mnoha cestami, a součástí cesty za to stát se špičkou byla u mnoha lidí vysoká škola – a to jak v ČR, tak jinde.
Takže „pouze vlastní sebevzdělání“ je jen snaha naplivat na jednu z možných, byť nikoli jediných, cest, nic jiného. Nerozumím tomu, proč tahle póza.
No tohle presne mne napadlo, kdyz jsem o teto (nebo podobne) sluzbe cetl. Ze to zamezi podvodum a okradani zakazniku. Zeby taxikari v zahranici byli stejna pakaz jako v Praze (je zajimave, ze v Cesku mimo Prahu je taxisluzba zcela normalne fungujici a pouzitelnou sluzbou)?
Taxametr je je takový klacík pod nohy vznikající konkurence - zvýší vstupní náklady. Navíc tomu každé město nebo stát rádo vyhoví, protože chce mít dohled nad tím jak se kasíruje, protože šmírovací kamery v ulicích, městký policajti, opencard a jiný věci stojej spoustu prachů, který musí z daňových poplatníků vytahat.
taxikari po celem svete pritahujou urcity druh lidi. nejspis to souvisi s tim, ze vyzadovane dovednosti pro vykon tohoto povolani (vzhledem k moznemu zisku) jsou pomerne nizke - ridit auto, mistopis (oboje postupne nahrazuje technologie). takze co, za par desitek let budeme o taxikarich cist jen v encyklopedii zmizelych zamestnani. jako o spouste jinych. spis co s temito lidmi pak. asi nejake bullshit jobs. (presouvani papiru, porovnavani excelovych tabulek a tak)
A jaký druh lidí?
Tady v Česku přitahuje taxikaření grázlíky, kteří chtějí přikrádat.
V Americe přitahuje taxikaření normální chudé a málo kvalifikované lidi (což jsou většinou přistěhovalci, ale to není nijak podstatné).
Co mají tihle lidé společného, že o nich mluvíte jako o druhu?
A co je ta "kvalifikace"? :) Nějak jsem to nikdy nepochopil... Víte, já mám také podle oficiálních státních tabulek, jenom ZŠ, ale působil jsem v těch největších světových korporacích, vlivní lidé se mě ptali na názor, vydělával jsem pravdu velké peníze všem společnostem, kde jsem pracoval a příjem jsem měl vždy takový, že za plat lékaře (který je obecně uznávaný jako nejvyšší kvalifikace :-D) bych opravdu nepracoval ani náhodou.
Teď mám vlastní, mezinárodně působící, společnost a studenti VŠ, kteří do mých projektů chodí na stáže vypadají, že jim opravdu záleží na tom, jestli dostanou razítko oni ode mně, že u mně byli.
Kvalifikace neznamená, že máte tabulkově ZŠ, SŠ, VŠ, postgraduální diplom atd. Kvalifikace znamená schopnost efektivně plnit zadané úkoly a dosáhnout požadovaného cíle.
Například mě vždycky velice pobaví (a proto mě taky nesnáší) vysokoškolští ekonomové, kteří stávkují za vyšší platy :-D. To je prostě úžasný oxymorón demonstrující stádní stupiditu a byrokratický přístup.
Ti lidé na jednu stranu tvrdí, že jejich ekonomické vzdělání je na nejvyšší možné úrovni, ale na druhou stranu mají ekonomické schopnosti na takové úrovni, že musí doslova "žebrat" o pár korun navíc.
Když vidím tyto záběry v TV, čtu si o tom článek, tak se za břicho popadám ať je to odkudkoli na světě. Jenom nechápu, proč to tak málo lidem přijde směšné... :-D
> Pojedete pro Uber a způsobíte nehodu. Co pak?
Asi totéž, jako když pojedeš svým autem na nákup a způsobíš nehodu, ne?
> Co reklamace Vaší služby?
To řeší Uber.
Jediný problém vidím v tom riziku zranění klienta při způsobené nehodě - předpokládám, že „normální“ taxikáři asi mají nějaké přísnější zkoušky na řízení než když já si zaškrtám test, odjedu zkušební jízdu a dostanu řidičák. Uber asi nic takového nemá, ale měl by.
presne tak ale o tomhle nechcou liberalni deti a namysleni egoisti ani slyset, oni by nejradeji naprostou svobodu, kde kazdy muze delat co chce a za nic rucit nemusi. to ja pak nemam zabrany navstivit je v nosi s bruskou a uriznout jim hlavu - jejich chybe, meli mit na oknech mrize nebo spat v protiatomovem krytu.
Vyuzivat komunikace na ktere se musime vsichni slozit - to ano
Prispet na komunikace, ktere stavime ze spolecnych penez - to ne
Takže kvalifikovanou práci může dělat jen člověk s alespoň maturitou nabo raději s MBA? A co je vlastně podle vás kvalifikovaná práce? I elektrikáře nebo kominíka může dělat člověk bez dokončeného základního vzdělání, jen halt musí absolvovat nějaké ty povinné testy. Neměl vy jste na mysli práce pro ty, co se živí rukama?
Prostitutku zdaleka nemuze delat kazdy, tedy ne prostitutku se zajimavym vydelkem, tu luxusni (carodejnice u E55 prominou).
Vek 18-22 idealne,
vypracovana sexy postava,
zadne telesne vady,
90-60-90 plus minus,
vyska okolo 175cm.
Proaktivni pristup, nejlepe vystudovana VS aby bylo o cem klabosit. Samozrejme pravidelne lekarske prohlidky, posilka a ruzne cenne schopnosti :-)
Naopak programatorem muze byt kazdy, i clovek s nebo bez zakladky, nauci-li se samostudiem naproste minimum a bouchat kod. Z IT VS v cesku lezou leckdy nepouzitelni noumove a naopak kdo programoval od 6 let a ma to jako konicek vysokoskolaka strci do kapsy a dostane o rad vyssi plat....nebo zalozi firmu.
U toho elektrikare tvrzenim o postacujicim zakladnim vzdelani nemate (pochopitelně) pravdu. Víte, tam jde o život.
Problematku řeší vyhláška č. 50/1978 Sb., kde se v § 5 říká, že "pracovníci znalí jsou ti, kteří mají ukončené odborné
vzdělání uvedené v příloze 2 a po zaškolení složili zkoušku v
rozsahu stanoveném v § 14 odst. 1." A znalí pracovníci ještě nejsou elektrikáři, to jsou nejméně "pracovníci pro samostatnou činnost", kteří musí splnit ještě vyšší nároky.
Ale možná je to totalitní přežitek, viz rok vydání vyhlášky, neboť ve svobodné společnosti se nejspíše každý může vrtat ve všem.
presne tak ale o tomhle nechcou liberalni deti a namysleni egoisti ani slyset, oni by nejradeji naprostou svobodu, kde kazdy muze delat co chce a za nic rucit nemusi.
To nemáte pravdu, libertariáni chtějí naprostou svobodu, kde si každý může dělat, co chce, ale <bold>nese za to odpovědnost</bold>.
jasan, formalni vzdelani bych do toho netahal, ostatne nikdo se nestane spickou v cemkoliv tim, ze vystuduje vysokou skolu (treba v CR ;o), ale pouze vlastnim sebevzdelanim. nizkou kvalifikaci chapu jako to, ze delam praci, kterou muze delat temer kazdy. takze napriklad taxikare, prostitutku, kydace hnoje nebo uklizece (a to nechci zadnou z techto praci znevazovat, jiste je to drina) muze delat daleko vic lidi nez treba lekare nebo holt toho programatora. a tomu byva odpovidajici ohodnoceni - nabizite vzacny statek, dostanete vic.. (pokud ovsem neni zasahem statu pokriveny trh - monopoly, legalita, atp.)
> Podmínky, které musejí taxikáři dodržovat, vyplývají ze zákona. Oni se jimi musejí řídit.
Otázka je, jestli ten zákon nepřehodnotit - kdyby protestovali třeba proti tomu, že taxikáři musí mít nějaké přísnější řidičské zkoušky než řidiči Uberu, tak to chápu. V článku se ale píše, že jim jde o to, že ujetou vzdálenost počítá smartphone s mapou a GPS místo taxametru. Vyžadovat taxametr mi přijde jako kravina.
Asi totéž, jako když pojedeš svým autem na nákup a způsobíš nehodu, ne? ..... myslím že ne. Když vezete někoho a máte pojištění co tamní taxikáři (mluví se o Německu), tak je to určitě rozdílná výše plnění, to je jedna věc a druhá, když bourá taxikář a něco se stane klientovi, jde to z pojistky, když bourá šofér Uberu, pojištěný jen jako osoba, platí vám to on. A hádejte z koho to asi dostanete rychle, bez problémů a všechno?
To je celkem jednoduchy ... za nehodu a zraneni muze ridic - je tedy ciste na nem jak se pojisti. Reklamace se vyresej samy ... jednoduse ridice vyradej.
Ostatne, ebay taky konkuruje obchodnikum a prodavat na nem muze kdokoli. Kdyz posle prodejce par lidem cihly, tak bude pomerne rychle eliminovan.
> to ja pak nemam zabrany navstivit je v nosi s bruskou a uriznout jim hlavu - jejich chybe, meli mit na oknech mrize nebo spat v protiatomovem krytu
Opravdu nevidíš rozdíl mezi tím, když dobrovolně a seznámen s podmínkami vlezu do cizího nebezpečného prostředí a tím, když mě z ničeho nic přepadneš?
> Vyuzivat komunikace na ktere se musime vsichni slozit - to ano Prispet na komunikace, ktere stavime ze spolecnych penez - to ne
Myslím, že řidiči jezdící pro Uber platí úplně stejně jako ostatní řidiči - spotřební daň z paliva, případně mýto (v zahraničí) nebo dálniční známku.