Hlavní navigace

Expedia koupila konkurenční Travelocity za 280 milionů dolarů

26. 1. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Travelocity
Nenechte se mýlit, koupě Travelocity Expedií je významná událost. Třeba proto, že dochází k soustředění trhu v rukou pouze několika hráčů.

Expedia, podle WSJ, koupila konkurenční Travelocity za 280 milionů dolarů. Což sice zdaleka není tolik jako v případě bublinovitých koupí WhatsApp a tomu podobných, ale pořád jde o poměrně významnou částku. A také o poměrně zajímavou a podstatnou událost.

Na americkém trhu najdete v zásadě pouze několik významných hráčů na poli cestování – Expedia, Travelocity, Priceline a Orbitz. Po koupi Travelocity zbývají proti Expedii pouze dva zásadnější konkurenti, z nichž jeden (Orbitz, prakticky nejmenší z nich) se pokouší o prodej sebe sama, včetně možného prodeje Googlu, kde by ale nejspíš došlo k problémům s antimonopolními regulátory, třeba i proto, že Google v roce 2010 koupil ITA Software.

Druhý zbývající zásadnější konkurent, Priceline, se již v minulosti pokoušel o rozšíření vlivu akvizicemi, například koupí společnosti Kayak v roce 2012 – cena se tehdy pohybovala okolo dvou miliard dolarů. Mezi konkurenci můžete ovšem ještě počítat tripadvisor.com, www.travelzoo.com či www.bookit.com, tedy alespoň z těch známějších. 

Expedia byla založena Microsoftem v devadesátých letech, ale dnes již s původním zakladatelem nemá nic společného. S Travelocity se dala dohromady už někdy v roce 2013, kdy jí začala poskytovat kompletní služby – což svým způsobem nejenom vysvětluje samotnou akvizici, ale také její poměrně nízkou cenu (ve srovnání s necelými 2 miliardy dolarů za Kayak). Dnes Expedii najdete za značkami jako hotels.com, hotwire.com, elong.comwww.egencia.com, www.venere.com  a trivago.com (zdaleka nejde o úplný výčet).

BRAND24

Dnešní Expedia (přesněji Expedia, Inc) pohání rezervační systémy pro něco před desítku tisíc partnerů a najdete ji za desítkami dalších značek v desítkách zemí po celém světě. Od Microsoftu se oddělila v roce 1999 (tři roky po založení) a v roce 2001 byla koupena společností TicketMaster (dnes InterActiveCorp), aby v roce 2005 vznikla právě zmíněná Expedia Inc.

Trivago se v Expedii mimochodem ocitlo také akvizicí, v roce 2012, za 630 milionů dolarů. Stejně jako další weby a značky, které pokrývají Asii a Pacifik, soustředěné pod značkou Woif, ale také třeba lastminute.com.au či travel.com.au. Akvizic v historii Expedie bylo ale podstatně více. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).