Hlavní navigace

Facebook hlásí přes miliardu uživatelů denně, v Česku jsou to 3 miliony

5. 11. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Facebook
Více než 1,55 miliardy aktivních uživatelů měsíčně a velký růst v příjmech. Výsledky Facebooku za třetí čtvrtletí akcionáře určitě potěšily.

Na Facebook přijde v průměru 1,01 miliardy uživatelů denně (DAU) a za letošní září hlásí 1,55 miliardy měsíčních aktivních uživatelů (MAU). Čísla vzrostla meziročně o 17 % (DAU) a 14 % (MAU), uvádí firma ve finanční zprávě za třetí čtvrtletí.

Nejvíce rostou počty uživatelů na mobilních zařízeních – tady Facebook vykazuje 27% meziroční růst u denních uživatelů (v průměru 894 milionů) a 23% nárůst u měsíčních (1,39 miliardy). V USA, Kanadě a v Evropě už Facebook příliš neroste, nejvíc nových uživatelů tak má z oblastí Asie a Pacifiku a z míst, která označuje za „zbytek světa“.


Autor: Facebook

V České republice využívají Facebook denně více než 3 miliony aktivních uživatelů, celkem 2,1 milionu přitom na mobilních zařízeních. Na pražském setkání s marketéry to tento týden uvedli zástupci středoevropské centrály firmy. Měsíčně podle nich Facebook v ČR používá více než 4,2 milionu uživatelů (přes 3 miliony mobilně).

Mobilní reklama

Facebooku rostou i příjmy. Za třetí čtvrtletí utržil 4,5 miliardy dolarů (z toho 4,3 miliardy z reklamy) a za první tři kvartály už více než 12 miliard (to je o skoro 3,5 miliardy více než za stejné období loňského roku). 

MMF24

Také u příjmů pokračuje posun do mobilního světa. Facebook dnes na mobilních zařízeních utrží 78 % z celkových reklamních příjmů (před rokem to bylo 66 %). 

A stále platí také to, že ačkoli Evropa, USA a Kanada v růstu uživatelů Facebooku nedominují, v příjmech na uživatele jsou tyto oblasti pro firmu zdaleka nejcennějším zdrojem.


Autor: Facebook

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).