Hlavní navigace

Facebook mění podobu stránek, obsah přesouvá do jednoho sloupce

11. 3. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Změna se na stránkách začala postupně objevovat tento týden. Nový design znamená ústup od dvousloupcového zobrazování příspěvků na stránce a týká se jen webového rozhraní.

Před rokem Facebook opustil dvousloupcový design Newsfeedu, teď se obdobné změny dočkaly i facebookové stránky: příspěvky se na nich nově nebudou zobrazovat cikcak ve dvou, ale už jen v jednom sloupci. 

Facebook změnu začal uživatelům zapínat tento týden a postupně by se měla dostat ke všem stránkám. Týká se přitom jen webového rozhraní, mobilní stránky se nemění.

Obsahový sloupec se v novém designu mírně rozšíří a posune doleva a vpravo bude umístěn užší box s informacemi o stránce nebo výzvou „Vyzvěte přátele, aby se stali fanoušky stránky kliknutím na To se mi líbí“. A také boxy s dalšími údaji, například fotografiemi nebo mapou.


Autor: Facebook.com

Změnou prochází také záhlaví: vpravo nahoře se administrátorům bude zobrazovat boxík s údaji o tom, kolik lidí stránku lajkovalo, jaké má spuštěné reklamní kampaně nebo kolik má nepřečtených upozornění. V horní liště přibude tlačítko Build Audience, pod kterým skrývá přístup ke správě reklam.

KL-nominace

Se změnou designu také Facebook zpřístupní všem správcům stránek funkci Stránky, které stojí za zhlédnutí, která umožňuje sledovat například stránky konkurence – byť se o jejím praktickém využití dá spíše pochybovat.

Zdroj: A Streamlined Look for Pages

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn