Hlavní navigace

Facebook vstupuje do oblasti vyhledávání, na dotaz dostanete odpověď, nikoli odkaz

15. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Mark Zuckerberg dnes oznámil spuštění Graph Search – personalizovaného vyhledávání, které místo odkazů nabídne obsah.

Facebook dnes oficiálně spustil beta verzi nové službu Graph Search. Ta umožní prohledávat obsah, který na této sociální síti sdílejí uživatelé mezi sebou. Podle výkonného ředitele Facebooku Marka Zuckerberga se Graph Search liší od současných vyhledávačů, které na dotaz poskytují odpověď ve formě odkazů. Nová služba namísto toho nabídne konkrétní informace či obsah, například fotografie.


Prohledávat vztahy, zájmy nebo místa, kde se uživatelé nacházejí, či fotografie bude možné prostřednictvím řady filtrů, které do určité míry připomínají pokročilejší systém taggování. Facebook počítá i s tím, že na některé dotazy nebude umět z obsahu, který uživatelé na této sociální síti sdílejí, odpovědět. Na takové dotazy poskytne standardní odpovědi ve formě odkazů vyhledávač Bing od společnosti Microsoft.

BRAND24

Za Graph Search zodpovídají dva bývalí vysoce postavení zaměstnanci společnosti Google. Služba je ve stádiu omezené beta verze pro anglicky mluvící uživatele a zatím pouze na pozvánku. Vyhledávání je personalizované a každý uživatel tak na jeden konkrétní dotaz dostane jinou odpověď v závislosti na tom, jaký obsah na svých profilech sdílejí uživatelé, které má ve své síti přátel. Uživatelé si mohou nastavit, jaký obsah chtějí sdílet prostřednictvím Graph Search.

Zdroj: TechCrunch a Verge

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).