Lukašenko má štěstí, že mu Google ty jeho hnusné kopie tupě toleruje.
Kdyby se toho chytli, tak nemá nejmenší šanci. E-mail byl jen takový pokus, jestli mu to projde. Pak už to jelo bez nejmenšího zaváhání.
Vrcholem je Sklik. Interface je téměř totožný s AdWords a "inovace" jsou se zpožděním implementované vlastnosti. Například poslední výkřik - kontextová reklama. Tam už se nikdo nesnaží ani nic předstírat a všechno je do mrtě oprásklé z AdWords.
Vlastnosti, které oprásknout nejdou, jsou ovšem udělané značně amatérsky. Například "kontextovost" přidělování reklam, rozdělení servírování reklamních sestav v daném dni, možnost ovlivnění zobrazování. To všechno se AdWords ani neblíží, je to jen tak slepené, aby se neřeklo. Klient, který si řekne: "Když to vypadá jako AdWords, tak to bude i stejně fungovat", je bohužel uveden ve fatální omyl.
Nechci hodnotit, kdo od koho co zkopíroval. Pokud však porovnávám coby drobný neprofesionální uživatel několika reklamních produktů včetně Adwords a Skliku, tak musím říci, že Sklik mi vyhovuje ze všech nejvíc. Jednoduchý, rychlý, spolehlivý a dá se s ním dosáhnout slušných výsledků za méně než je tomu u AdWords.
Osobně docela přeju Seznamu, aby se mu dařilo Google konkurovat. Technologicky je oproti Google přece jen o poznání méně vybaven. Pokud chce uspět, tak má hodně co dohánět (služby na vlastní doméně, kancelářský balík, atd.).
Co se týče kopírování. Osobně na to nemám zcela vyhraněný názor. Problém je v tom, že když jednou někdo přijde na to, že nejlepší kolo je kulaté, tak už se pak těm ostatním těžko hledá něco lepšího. I proto fandím otevřeným / svobodným řešením, jejichž autoři svoje nápady poskytují k využití ostatním.
Zrovna dnes jsem dával stejný inzerát do čtyř různých reklamních systémů. Až na drobnosti byl postup vložení inzerátu prakticky stejný u všech 4...
To s tím kulatým kolem je dobré, ale opravdu Seznam kopíruje jen kola?
Kdepak. Například u té kontextové reklamy každý ví, že to v AdWords není udělané ideálně. Kontextové reklamy jsou smíchané s vyhledávacími, i když jsou pak statistiky zcela nepoužitelné, Například se ukazuje společné CTR pro kontext i hledání, i když nemá vliv na quality score. Také reklamy je potřeba mít pro kontext i pro hledání jiné.
Každý PPC profesionál si proto vždy udělá dvě stejné sestavy, jednu pro kontext, druhou pro hledání. Aby měl přehled a plnou kontrolu.
Tento nedostatek je dávno známý a co udělal Seznam? Místo aby nedostatky identifikoval a ve své verzi opravit, zcela slepě to opráskli úplně komplet!
A toto není osamocený případ, je to spíš pravidlem!
Jsem odpůrcem softwarových patentů a zákazu použití osvědčeného jinými subjekty, ale to co předvádí Seznam je neinovativní prasárna.
Je těžké najít hranici, kdy jde o kulaté kolo a kdy o neinovativní prasárnu. Jsem rád, že nejsem v pozici, kdy bych to musel hodnotit. Každopádně je lépe, když se toto diskutuje na odborných fórech než u soudu. Doufejme, že tyto diskuse budou mít i reálnou zpětnou vazbu...